بررسی فرصتهای صادراتی تاپیکو به برزیل، در نشست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و سفیر ایران در برزیل
در نشست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و سفیر ایران در برزیل، فرصتها و ظرفیتهای صادرات شرکتهای تابعه هلدینگ تاپیکو به برزیل بررسی شد.
فرهنگ اقتصاد _ در راستای راهبرد جدید شرکت تاپیکو مبنی بر محور قرار دادن صادرات، با توجه به بازار بزرگ کشورهای آمریکای لاتین بهویژه برزیل برای محصولات پتروشیمی، روغن موتور، قیر و لاستیک، روز چهارشنبه در نشست وبیناری دکتر بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو و معاونان این شرکت با حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی در برزیل، نیازمندیهای بازار این کشور و امکانسنجی صادرات محصولات تولیدی شرکتهای هلدینگ به این کشور آمریکای لاتین مورد بررسی قرار گرفت.
به گفته سفیر ایران در برزیل، با توجه به رشد بخش کشاورزی این کشور و پروژههای بزرگ زیرساختی، تقاضا برای محصولات پتروشیمی، قیر، روغن موتور و لاستیک در این کشور رو به افزایش است و با توجه به تولید این محصولات در شرکتهای تابعه تاپیکو، فرصت صادراتی مناسبی در این زمینه وجود دارد.
دکتر افقهی نیز در این نشست با اشاره به واردات حدود ۸ میلیارد دلاری ایران از برزیل، بر ضرورت فروش صادراتی به این کشور و صرف ارز صادرات برای تامین کالاهای مورد نیاز کشور بخصوص کالاهای اساسی، تأکید کرد.
مدیرعامل تاپیکو عنوان کرد که با توجه به قیمت بالاتر محصولات پتروشیمی، قیر و لاستیک در برزیل نسبت به بازارهای آسیایی و هزینه مبادله ارزی پایینتر با کشورهای آمریکای لاتین، تاپیکو قصد خطشکنی در حضور در بازار برزیل را دارد.
وی افزود: با افزایش صادرات کالا به برزیل و تامین ارز موردنیاز واردات از منطقه آمریکای لاتین، بخشی از نیاز ارزی کشور تامین خواهد شد.
در این نشست چند ساعته وبیناری همچنین تصمیماتی برای بازاریابی محصولات تولیدی شرکتهای تاپیکو و حضور فعال این شرکتها در بازار برزیل اتخاذ شد.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: