دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-17
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا | بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی | استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر | اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار» | بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است |

کد خبر: 59651
تاریخ انتشار: 18 آذر 1402 - ۱۵:۴۱

“راهبرد بانک ایران زمین در ارتباط بلندمدت با مشتریان”

راهبردهای کلان "بانک ایران زمین" مبتنی بر ارایه خدمات به روز آمدتر و مطلوب و بهینه و تسهیل در کار طیف گسترده‌ و متنوعی از مشتریان می باشد که در نهایت خشنودی و رضایت‌مندی، آنان تامین شود.

فرهنگ اقتصاد _ مبحث مشتری مداری یکی ازکلیدی ترین ومحوری ترین عامل مزیت رقابتی دربنگاه ها ،شرکت‌ها وسازمان‎های مختلف می باشد ونقش واهمیت بسزای آن در موفقیت و پیشرفت کسب وکارها برکسی پوشیده نیست.

باید اذعان کرد که با توجه به تشدید رقابت‎ها در سال‎های اخیر و خدمات متنوع بانکداری، مشتری مداری اهمیت مضاعفی پیدا کرده است.
بانک‎ها مانند سایر شرکت‎ها و فعالان اقتصادی، برای جذب هرچه بیشتر مشتری و سرمایه‎های درحال گردش تلاش می کنند که در نتیجه می توان گفت هرچه رقابت در صنعت بانکداری بیشتر می‎شود، اهمیت مشتری مداری و کیفیت خدمات دهی نیز افزایش می‎یابد.

در همین راستا راهبردهای کلان بانک ایران زمین مبتنی بر ارایه خدمات به روز آمدتر و مطلوب و بهینه و تسهیل در کار طیف گسترده‌ و متنوعی از مشتریان می باشد که در نهایت خشنودی و رضایت‌مندی، آنان را تامین شود.
ازجمله اقدامات ارزنده مشتری گرایانه این بانک در جهت حمایت از امر کارآفرینی واشتغالزایی می باشد تا صاحبان کسب و کارهای نوپا نیز پشتیبان قویی در شروع کار وفعالیت خود داشته باشند.

گفتنی است کیفیت خدمات بهینه منوط به ایجاد زیرساخت ها ونصب تجهیزات نوین بانکی است که درجهت خلق ارزش آفرینی و وفاداری مشتریان درفضایی امن با برقراری تعاملات سازنده میسر می باشد.


برهمین اساس با اتخاذ راهبردهای مشتری گرایانه ی بهینه در ارایه خدمات متمایز بانکی به اقشار مختلف از جامعه باید به گونه‌ای باشد که آنان بتوانند درسایه این ارتباطات ارزش آفرین و با دریافت خدمات نوین بانکداری ضمن تامین منافع مشترک متقابل؛باهمت همگانی نیز گامی موثر در مسیر نیل به اهداف عالی توسعه پایدار بردارند.

شایان ذکر است یکی از نتایج و پیامدهای مثبت مشتری مداری؛ تامین رضایت مشتری، وفاداری و تبلیغات شفاهی مثبت فرد به فرد آنهاست که این امر درنتیجه رعایت اصول مشتری مداری کارکنان پدیدار می شود که خود عامل مهمی برای موفقیت بشمار می آید.
لازم به ذکر است جذب مشتریان جدید هزینه براست بطوریکه هزینه به دست آوردن مشتری جدید تا هشت برابر بیشتر از حفظ مشتری فعلی است.

تنوع خدمات نوین بانکی؛ معیارسنجی درمشتری مداری:

گفتنی است در دو دهه اخیر، باتوجه به افزایش هزینه‎های حمل ونقل و ازدیاد ترافیک و افزایش درخواست های خدمات بانکی از جانب مردم، ارائه خدمات غیرحضوری، ارزش و جایگاه ویژه‎ای پیدا کرده است.

پیرو این موضوع؛بانک ایران زمین با اقدامات عملی دربانکداری نوین، پیشرو در ارایه هرنوع خدمات دهی اینترنتی، پیامکی و تلفنی است، به طوری که هرکس با دسترسی به ابزار ارتباطی و مخابراتی می تواند تا حد مطلوبی نیازهای بانکی خود را برطرف کند.
پیرو همین موضوع نیز در سال‎های اخیر با توسعه نرم افزارهای بانکی در گوشی‎های هوشمند، خدمات دهی غیرحضوری وارد مرحله جدیدی شده است، تاآنجاکه با نداشتن نرم افزارهای بانکی، حتی با مراجعه حضوری به بانک نیز نمی‎توان کار خدمات و تسهیلات مدنظر مشتری را انجام داد بنابر این بانک‎ها به صورت جدی در مسیر خدمات دهی خود در بستر نرم افزارها و سایت‎های اینترنتی قرار گرفته‎ و بازخورد مثبت مخاطبان را نیز دیده‎اند.
درحال حاضر نرم افزارهای بانکی، طرفداران بسیاری پیدا کرده اند؛ به همین دلیل رعایت این موارد از معیارهای مشتری مداری در بانکداری نوین است؛ که بانک ایران زمین یقینا در ارائه این خدمات به بهترین شکل خود عمل نموده است.

گفتنی است تلاش بانک ایران‌زمین برای توسعه ارتباط بلند مدت با مشتریان، برمبنای ایجاد ارزش برای هر دو طرف ورعایت شاخص‌ها ومولفه های رضایت مشتریان از اهداف اصلی مدیریت ارتباط با مشتری است که بنحو شایسته یی اجرایی شده است که آنها را بطور کلی می توان هفت مورد را نام بردکه باهدف جلب رضایت مشتریان عبارتست از:
۱- طرز رفتار و نحوه برخورد شایسته کارکنان شعب با مشتریان بانک
۲- جوابگویی توام با ادب واحترام به مشتریان
۳- سود و تسهیلات
۴- سرعت ودقت عمل در کار
۵- کیفیت ارائه خدمات
۶- موقعیت مکانی بانکها
۷- کیفیت ارسال حواله؛ قابل تعیین است ولازم به یادآوری است که در بین این هفت شاخص و مولفه نحوه و طرز برخورد کارکنان شعبه با مشتریان بانک، دارای بیشترین اهمیت است.
درواقع هدف اصلی ارتباط با مشتری ایجاد ارتباطات سودمند بر پایه بهینه سازی و ارزش آفرینی با ارایه خدمات مطلوب وبهینه در ایجاد وفاداری وبقا مشتریان است.

نتیجه:
در ارزیابی ها از عملکردهای بانک ایران‌زمین آنچه آشکار است رویکرد محوری برجایگاه ارزشمند مشتریان است که دراتخاذ سیاست های راهبردی وتصمیمات بنیادین این بانک قراردارد؛ تا وفق نیازها وخواسته های مشتریان در کسب سود و منافع مشترک اقدام شود.
برهمین اساس؛برقراری روابط عالی انسانی،موثر ومثبت، ازطرف مدیران و ‌کارکنان این بانک برمبنای حمایت وعمل به اصول مشتری مداری است که با ایجاد فضای امن همکاری و نهایتا رضایتمندی مشتریان بااهداف جذب‌ و وفاداری آنها سازمان‌دهی شده‌است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, مشتری مداری

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/59651

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • شتاب در توسعه زیرساخت‌های بندر پتروشیمی پارس
  • سرمایه گذاری‌های هوشمندانه بیمه پاسارگاد در حوزه ساختمان
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی موجب رشد و شکوفایی تولید در کشور می‌شود
  • طرح «پویش» بانک مسکن تا پایان آبان‌ماه تمدید شد/ فرصتی مناسب برای بازپرداخت اقساط
آخرین اخبار
  • اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا
  • دریافت تندیس برنزین پیشتازان بهره‌وری معادن و صنایع معدنی
  • بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی
  • استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر
  • اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار»
  • بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است
  • رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی/ حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از فناوری‌های نوین در صدر اولویت‌های بانک کشاورزی
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • انتصاب «احمد مالکی» به عنوان معاون اعتبارات و وصول مطالبات بانک شهر
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک ملی ایران و علی‌بابا / گام تازه برای حضور قدرتمند در اقتصاد دیجیتال
  • هشدار درباره کلاهبرداری از طریق آگهی استخدام غیرواقعی
  • شتاب گیری تحول در بیمه دی با رویکرد نوآورانه
  • چگونه بیمه دی با هوش مصنوعی از رقبا پیشی گرفت؟
  • روایت تحول آرام اما عمیق بیمه دی در دوران مدیریت دکتر هادی عبداللهی
  • اعتماد پنج‌میلیون بیمه‌شده درمان، پشتوانه ورود بیمه دی به بازارهای جدید بیمه‌ای

منهای اقتصاد
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی
  • همکاری همراه اول و توانیر با هدف تحول دیجیتال در صنعت انرژی ایران

فیلم
    مراسم استقبال از زائران بیت الله الحرام با حضور مسئولان و مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند


     
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…
    بسته‌بندی جدید محصولات شرکت نفت سپاهان
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت نفت سپاهان، در این مراسم فرهاد امین دهقان با اشاره به اهمیت نوآوری و بهبود مستمر در ارائه محصولات، اظهار داشت: «بسته‌بندی جدید محصولات نفت…
    بررسی کارنامه یکساله و تشریح نقشه راه هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۴ در نشست هم‌اندیشی مدیران گروه
    برگزاری آیین پایانی سوگواره ملی «عکس عاشورایی» در گچساران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی گچساران، این سوگواره ملی با استقبال بی‌نظیری همراه بود؛ ۴۱۸ عکاس خوش‌ذوق از سراسر کشور، ۳ هزار و ۱۷۳ اثر خود…
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    اجرای طرح "همدلی مومنانه" به همت کارکنان پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، تعداد ۴۰۰ بسته ی معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه، توسط کارکنان…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب