یکشنبه ۷ دی ۱۴۰۴ 2025-12-28
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

برگزاری مزایده سراسری نوبت اول سهام شرکت «نوران با ما انرژی» | ۸ نکته‌ای که درباره برداشت خودکار از حساب باید بدانید | افزایش سرمایه؛ حلقه‌‌‌مفقوده نقش‌آفرینی بانک توسعه تعاون در تولید | افزایش سرمایه بانک کشاورزی، ضرورت ملی است | حمایت ۱۸۹ همتی بانک کشاورزی از رونق اقتصاد و تامین امنیت غذایی کشور |

کد خبر: 6644
تاریخ انتشار: 4 آذر 1399 - ۱۸:۲۷

معاون حمل و نقل، ترافیک مطرح کرد :

نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومانی تهران برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل، ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال هستیم.

به گزارش فرهنگ اقتصاد-سید مناف هاشمی با بیان اینکه تهران بالغ بر ۵۷۰۰ دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۱۵۰۷ قطار مترو و قریب به ۸۰ هزار دستگاه تاکسی دارد که باید نگاهی هم به وضعیت فرسودگی ناوگان داشت گفت: در حوزه مترو ۴۰۰ دستگاه قطار ما نیازمند اورهال بوده ، در حوزه اتوبوسرانی نزدیک به ۶۰ درصد ناوگان فرسوده است و تنها ۴۰ درصد ناوگان را میتوان تا ۵ سال آینده استفاده کرد.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه قریب به ۴۰ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران نیز نیارمند نوسازی است تاکید کرد: وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به لحاظ فرسودگی اصلا مطلوب نیست با این تفاصیل روزهای کرونا را به وضعیت موجود اضافه کنید .
وی اظهار داشت: طی ماه های کرونا درآمد شهرداری تهران از محل حمل ونقل عمومی کاهش چشمگیری داشته اما در عین حال تلاش کردیم فاصله گذاری اجتماعی را در ناوگان عمومی شهر اعمال کنیم .
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت نیازمند منابع مالی است گفت: در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر مترو داریم که باید به ۵۰۰ کیلومتر برسد که با توجه به عدم حمایت دولت در تامین منابع و البته قیمت تمام شده مترو و اتوبوس که مردم باید پرداخت می کردند، این امر محقق نشده است .
به گفته هاشمی، هر کیلومتر مترو هزار میلیارد تومان هزینه دارد و به عبارتی مترو تهران به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جهت تکمیل نیاز دارد این در حالیست که کجا دولت طی ۱۰ سال گذشته در بودجه خود ریالی را برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته و پرداخت کرده است ؟

وی ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی حداقل به ۱۰ هزار اتوبوس در برنامه ۱۰ ساله تهران نیازمندیم به عبارتی دیگر ناوگان عمومی پایتخت برای نوسازی( طی ۱۰ سال آینده ) به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که اگر بخواهیم این برنامه را محقق کنیم باید  سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین شود.
هاشمی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون نوسازی ناوگان عمومی محقق نشده است به تجربه جهانی توسعه حمل ونقل اشاره کرد و گفت: دولت ، شهرداری و مردم سه اهرم همراه با هم هستند که در توسعه و نوسازی ناوگان عمومی حرکت می کنند.

هاشمی معتقد است، شهرداری تهران یک نهاد عمومی غیر دولتی است و اگر یک مدیر نتواند درآمد زایی کند؟ ماندن و نماندنش بی مفهوم بوده و بی خاصیت است بر اساس تجربه ۳۰ ساله عرض میکنم ، نمی گویم همه بار بر دوش دولت بلکه معتقدم یک سوم دولت ، یک سوم شهرداری و یک سوم شهروندان در این زمینه سهم دارند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته‌شود ، ما نمی‌گوییم مردم ۱۵ هزار تومان بدهند اما می‌توان ۵۰۰۰ تومان از آنها گرفت.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی می کند.

وی با تاکید بر اینکه حمل ونقل عمومی دغدغه شهرداری تهران است، گفت : ۶۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی اختصاص دارد که بخش اعظمی از آن محقق می شود .لذا بر فرض که ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه اختصاص یافته شهرداری تهران  محقق شود به همین میزان نیز باید دولت بپردازد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: بیشتر مسافران ما از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند بنده میگویم ۶۰ درصد بودجه شهرداری  به حمل و نقل اختصاص یافته است، دولت هم ۱۲ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دهد و مردم هم ۲۰۰۰ تومان پول بلیط بدهند، می توانیم حمل و نقل را رونق دهیم .
هاشمی در پایان یادآور شد : در طول ۸ ماه گذشته وظیفه دولت، شهرداری و مردم را گوشزد کردیم؛ اگر این ۳ بخش پای کار بیایند و سالی ۱۵ هزار میلیارد تومان به توسعه مترو و اتوبوس تهران اختصاص یابد طی ۲۰ سال حمل و نقل عمومی تهران سامان می یابد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: حمل و نقل, شهرداری تهران, مناف هاشمی, ناوگان شهری

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/6644

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • پرداخت بیش از ۱۲.۳هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی در ۸ماه
  • تقویت نظارت و جلوگیری از خطاهای اعتباری محور آموزش‌های تخصصی پست‌بانک ایران
  • بازدید کارشناسان شرکت چینی «آنکان» از پتروشیمی اروند و بررسی راهکارهای فنی مشترک در حوزه کلرآلکالی
  • سمینار تحول صنعت ایران در چهار دهه برگزار شد
  • افزایش حجم تبادلات تجاری ایران و ترکیه به ۱۰ میلیارد دلار
  • فاز نخست نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی هریس اواخر سال آینده وارد مدار می‌شود
  • تاکید بر توسعه همکاری‌های بانک سینا و فولاد هرمزگان در دیدار مدیران عامل بانک‌ و شرکت
آخرین اخبار
  • مدیرعامل پتروشیمی شازند روز صنعت پتروشیمی را تبریک گفت
  • پیام تبریک مدیرعامل پتروشیمی مارون به مناسبت ۸ دی
  • برگزاری مزایده سراسری نوبت اول سهام شرکت «نوران با ما انرژی»
  • ۸ نکته‌ای که درباره برداشت خودکار از حساب باید بدانید
  • افزایش سرمایه؛ حلقه‌‌‌مفقوده نقش‌آفرینی بانک توسعه تعاون در تولید
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی، ضرورت ملی است
  • حمایت ۱۸۹ همتی بانک کشاورزی از رونق اقتصاد و تامین امنیت غذایی کشور
  • نظرسنجی صیانت از مشتریان بانکی ادامه دارد
  • نقش آفرینی هرچه بیشتر در توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در کشور
  • با افتتاح حساب شایان بانک ملت، تا ۲ میلیارد تومان وام بگیرید
  • بانک مسکن؛ پیشگام پویش ملی «بساز مدرسه» در حوزه مسئولیت اجتماعی/ تداوم مسیر ارزشمند مدرسه‌سازی و مسئولیت اجتماعی
  • از تحول در فروش آنلاین با همکاری استارتاپ‌ها تا کمپین‌های زندگی در بیمه دی
  • تثبیت رتبه نخست غیردولتی‌ها با تحول دیجیتال، خرده‌فروشی و توانگری سطح یک / رونمایی از جشنواره فروش «دی تا دی»
  • تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری و تأمین مالی،زمینه ساز تحقق اهداف برنامه هفتم در صنعت پتروشیمی
  • بیش از ۷۰ همت عرضه اعتباری از سوی پتروشیمی‌ها به صنایع پایین‌دستی

منهای اقتصاد
  • بهرام بیضایی کارگردان و نمایشنامه‌نویس سرشناس درگذشت
  • “ترانه‌های خیال‌انگیز”؛ بازخوانی نغمه‌های ماندگار ایران با صدای فاضل جمشیدی
  • امضای تفاهم همکاری همراه اول و بهزیستی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد
  • تمدید فراخوان ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • توسعه سامانه هوش مصنوعی بومی صنعت نفت با همکاری همراه اول
  • شب‌نشینی یلدا با بسته مکالمه نامحدود و اینترنت همراه اول

فیلم
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…
    جهش در تولید و درآمد ۱۰ ماهه بوعلی/ موفقیت‌های پیاپی پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _ بر پایه گزارش منتشر شده در کدال، در دیماه سال جاری، حجم تولید پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ۱۸۵,۴۸۹ تن…
    گزارش تصویری جلسه معارفه عرضه اولیه شرکت پتروشیمى اروند در بازار بورس - آذر ماه ۱۴۰۴
    بانک ملی ایران حامی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور تبادل تفاهمنامه حمایت از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و جشن سالانه…
    هلدینگ خلیج‌فارس، آماده تدوین نقشه راه همکاری‌های ایران و ازبکستان در زمینه پتروشیمی است
    فرهنگ اقتصاد _در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با معاون وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان بر توسعه روابط ۲…
    گزارش تصویری از غرفه شرکت پتروشیمی اروند در نمایشگاه ایمنی و آتش نشانی به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی


     
    گزارشی از حضور گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در نخستین روز بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب