جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ 2025-05-09
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

اعلام ساعت کاری جدید بانک سپه | بانک سپه تمامی امکانات و قابلیت‌های خود را برای حمایت از تولیدکنندگان به کار گرفته است | عملکرد بانک دی در دوره جدید مدیریتی، الگویی برای سایر بانک‌هاست | کارنامه عملکرد ۱۰۰ روزه بانک دی گویای آغاز تحول است | مسیر ارزش‌آفرینی با اتکاء به اعتماد مردم و تعهد ماندگار |

کد خبر: 6644
تاریخ انتشار: 4 آذر 1399 - ۱۸:۲۷

معاون حمل و نقل، ترافیک مطرح کرد :

نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومانی تهران برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل، ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال هستیم.

به گزارش فرهنگ اقتصاد-سید مناف هاشمی با بیان اینکه تهران بالغ بر ۵۷۰۰ دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۱۵۰۷ قطار مترو و قریب به ۸۰ هزار دستگاه تاکسی دارد که باید نگاهی هم به وضعیت فرسودگی ناوگان داشت گفت: در حوزه مترو ۴۰۰ دستگاه قطار ما نیازمند اورهال بوده ، در حوزه اتوبوسرانی نزدیک به ۶۰ درصد ناوگان فرسوده است و تنها ۴۰ درصد ناوگان را میتوان تا ۵ سال آینده استفاده کرد.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه قریب به ۴۰ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران نیز نیارمند نوسازی است تاکید کرد: وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به لحاظ فرسودگی اصلا مطلوب نیست با این تفاصیل روزهای کرونا را به وضعیت موجود اضافه کنید .
وی اظهار داشت: طی ماه های کرونا درآمد شهرداری تهران از محل حمل ونقل عمومی کاهش چشمگیری داشته اما در عین حال تلاش کردیم فاصله گذاری اجتماعی را در ناوگان عمومی شهر اعمال کنیم .
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت نیازمند منابع مالی است گفت: در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر مترو داریم که باید به ۵۰۰ کیلومتر برسد که با توجه به عدم حمایت دولت در تامین منابع و البته قیمت تمام شده مترو و اتوبوس که مردم باید پرداخت می کردند، این امر محقق نشده است .
به گفته هاشمی، هر کیلومتر مترو هزار میلیارد تومان هزینه دارد و به عبارتی مترو تهران به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جهت تکمیل نیاز دارد این در حالیست که کجا دولت طی ۱۰ سال گذشته در بودجه خود ریالی را برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته و پرداخت کرده است ؟

وی ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی حداقل به ۱۰ هزار اتوبوس در برنامه ۱۰ ساله تهران نیازمندیم به عبارتی دیگر ناوگان عمومی پایتخت برای نوسازی( طی ۱۰ سال آینده ) به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که اگر بخواهیم این برنامه را محقق کنیم باید  سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین شود.
هاشمی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون نوسازی ناوگان عمومی محقق نشده است به تجربه جهانی توسعه حمل ونقل اشاره کرد و گفت: دولت ، شهرداری و مردم سه اهرم همراه با هم هستند که در توسعه و نوسازی ناوگان عمومی حرکت می کنند.

هاشمی معتقد است، شهرداری تهران یک نهاد عمومی غیر دولتی است و اگر یک مدیر نتواند درآمد زایی کند؟ ماندن و نماندنش بی مفهوم بوده و بی خاصیت است بر اساس تجربه ۳۰ ساله عرض میکنم ، نمی گویم همه بار بر دوش دولت بلکه معتقدم یک سوم دولت ، یک سوم شهرداری و یک سوم شهروندان در این زمینه سهم دارند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته‌شود ، ما نمی‌گوییم مردم ۱۵ هزار تومان بدهند اما می‌توان ۵۰۰۰ تومان از آنها گرفت.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی می کند.

وی با تاکید بر اینکه حمل ونقل عمومی دغدغه شهرداری تهران است، گفت : ۶۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی اختصاص دارد که بخش اعظمی از آن محقق می شود .لذا بر فرض که ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه اختصاص یافته شهرداری تهران  محقق شود به همین میزان نیز باید دولت بپردازد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: بیشتر مسافران ما از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند بنده میگویم ۶۰ درصد بودجه شهرداری  به حمل و نقل اختصاص یافته است، دولت هم ۱۲ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دهد و مردم هم ۲۰۰۰ تومان پول بلیط بدهند، می توانیم حمل و نقل را رونق دهیم .
هاشمی در پایان یادآور شد : در طول ۸ ماه گذشته وظیفه دولت، شهرداری و مردم را گوشزد کردیم؛ اگر این ۳ بخش پای کار بیایند و سالی ۱۵ هزار میلیارد تومان به توسعه مترو و اتوبوس تهران اختصاص یابد طی ۲۰ سال حمل و نقل عمومی تهران سامان می یابد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: حمل و نقل, شهرداری تهران, مناف هاشمی, ناوگان شهری

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/6644

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شب خاطره‌انگیز وحدت هنر و اقتصاد در تالار وحدت
  • موسیقی ملی ایرانی گنجینه ای ارزشمند وباشکوه ازفرهنگ وادب وهنر والاست
  • پروژه‌های ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
  • شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
  • نگرش‌های سنتی، مانع پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری
  • نقش بانک توسعه تعاون در نوسازی ناوگان مسافربری
  • “ریسک منابع انسانی و انسان پنج بُعدی”
  • رشد ۱۷درصدی تولید در پتروشیمی کارون / راه‌اندازی هایکو، کارون را به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی تولید می‌رساند
  • تقدیر رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان پست بانک ایران از هیات مدیره و مدیرعامل بانک
  • تداوم عملکرد مثبت بانک پاسارگاد در اهدا تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • فراز بانک، نئو بانکی به سبک تو
  • سرمایه‌گذاری هوشمند با سود و امتیاز / سپرده «ممتاز» بانک مسکن فرصتی برای خانه‌دار شدن
  • آغاز زندگی مشترک ۸۷ هزار جوان ایرانی با تسهیلات بانک تجارت در سال ۱۴۰۳
  • پرداخت ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات بانک مسکن به سیل زدگان مونسون در سال ۱۴۰۳
آخرین اخبار
  • بازدید ویژه رئیس جمهور از غرفه نفت سپاهان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • استقبال چشم‌گیر از غرفه شرکت نفت سپاهان در بیست و نهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی
  • بازدید هیأت عالی‌رتبه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از دستاوردهای فناورانه پتروشیمی نوری
  • گرامیداشت روز جهانی کارگر در شرکت پتروشیمی فن‌آوران
  • تولیدکنندگان گواهینامه عمق ساخت داخل می‌گیرند/ ساماندهی تولیدکنندگان و حمایت از شرکت های دانش بنیان
  • تنوع‌ بخشی به بازارهای صادراتی، مأموریت اصلی امور بین‌ الملل NPC
  • صنعت پتروشیمی، محیطی امن برای سرمایه گذاری
  • تفاهم‌ نامه همکاری فنی، مهندسی و آموزشی شرکت توسعه انرژی سپاهان ایرانیان (ISEDCO) و یک شرکت چینی امضا شد
  • اعلام ساعت کاری جدید بانک سپه
  • بانک سپه تمامی امکانات و قابلیت‌های خود را برای حمایت از تولیدکنندگان به کار گرفته است
  • حضور هدفمند آریاساسول در بزرگ‌ترین رویداد صنعت نفت تهران
  • بازدید رئیس‌جمهور از غرفه آریاساسول
  • مراسم بزرگداشت مقام معلم در شرکت پلیمر آریاساسول برگزار شد
  • آیین تقدیر از کارگران نمونه شرکت پلیمرآریاساسول برگزار شد
  • عملکرد بانک دی در دوره جدید مدیریتی، الگویی برای سایر بانک‌هاست

منهای اقتصاد
  • رونمایی از ۸۶ امین سایت ۵G همراه اول در استان مازندران توسط وزیر ارتباطات
  • تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی همراه اول
  • اعلام بسته‌های رومینگ همراه اول مختص حجاج ایرانی
  • رونمایی از آلبوم «پرواز خیال» اثر عباس ابوحمزه
  • ارزش سرمایه گذاری خارجی فقط در یک منطقه آزاد عمان ، ۲۱ برابر ارزش سرمایه گذاری خارجی در کل مناطق آزاد ایران است!
  • توسعه سامانه‌ صورتحساب همراه اول
  • حضور همراه اول در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۵

فیلم
    برگزاری مراسم پیوستن کارآموزان جدیدالاستخدام به خانواده بزرگ شرکت پتروشیمی اروند
    ارسال ۱۹۰۰ بسته کمک تحصیلی به مناطق محروم با همیاری کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
    فرهنگ اقتصاد _ با همیاری کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و کانون سردفتران و دفتریاران، ۱۹۰۰ بسته کمک تحصیلی برای دانش‌آموزان…
    پتروشیمی اروند ۴۲ تفاهم و قرارداد با دانش‌بنیان‌ها به امضا رساند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی، مدیرعامل پتروشیمی اروند در حاشیه امضای تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها که مدیران ارشد صنعت پتروشیمی نیز حضور داشتند، با…
    نخستین نمایشگاه پتروشیمی اهواز پترواکس
    جشن بزرگ فجر انقلاب و اعیاد شعبانیه با حضور خانواده‌ شرکت پتروشیمی اروند برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، در گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و اعیاد شعبانیه، پتروشیمی اروند جشن بزرگ…
    شریعتمداری: مردم ماهشهر را سهامدار صنایع پایین دست کنیم
    فرهنگ اقتصاد _ مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی شهید تندگویان بر ایجاد صنایع پایین دستی در ماهشهر با سهامداری مردم منطقه با هدف اشتغالزایی…
    گزارش ویدیویی از تعاملات تجاری و معرفی ظرفیت‌ها
    فرهنگ اقتصاد _ در این گزارش ویدیویی، نگاهی داریم به بخش‌هایی از فعالیت‌های این شرکت در جریان نمایشگاه، از جمله معرفی محصولات، مذاکرات تجاری و بازدیدهای رسمی. مذاکرات جدی…


عکس
    نشست هم اندیشی مدیران پتروشیمی پارس و سازندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شرکت پتروشیمی پارس
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم امام جماعت اعزامی در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با اشاره به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72تن از یاران…
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    دیدار مدیر ارشد مجتمع و تعدادی از همکاران با خانواده شهید احسان فتحی به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
    استانها و شعب در مسیر تحقق اهداف برنامه ای بانک توسعه تعاون هدایت می شوند
    فرهنگ اقتصاد _ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک با حضور اعضای مجمع در سطح…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب