پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ 2025-07-17
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

آمادگی بانک سپه برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری | پویش «اهدای دانش و مهربانی» در بانک مسکن کلید خورد | حمایت بانک مسکن از هموطنان آسیب دیده در جنگ تحمیلی/ پرداخت تسهیلات بدون سپرده گذاری به هموطنان آسیب دیده | لیست شعب کشیک بانک سینا در روزپنجشنبه ۱۹تیرماه ۱۴۰۴ | عرضه سکه طلا در شرکت صرافی سینا آغاز شد |

کد خبر: 6644
تاریخ انتشار: 4 آذر 1399 - ۱۸:۲۷

معاون حمل و نقل، ترافیک مطرح کرد :

نیاز ۳۰ هزار میلیارد تومانی تهران برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل

معاون حمل و نقل، ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که برای توسعه و نوسازی ناوگان عمومی شهر نیازمند ، ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال هستیم.

به گزارش فرهنگ اقتصاد-سید مناف هاشمی با بیان اینکه تهران بالغ بر ۵۷۰۰ دستگاه اتوبوس و بالغ بر ۱۵۰۷ قطار مترو و قریب به ۸۰ هزار دستگاه تاکسی دارد که باید نگاهی هم به وضعیت فرسودگی ناوگان داشت گفت: در حوزه مترو ۴۰۰ دستگاه قطار ما نیازمند اورهال بوده ، در حوزه اتوبوسرانی نزدیک به ۶۰ درصد ناوگان فرسوده است و تنها ۴۰ درصد ناوگان را میتوان تا ۵ سال آینده استفاده کرد.
هاشمی در ادامه با بیان اینکه قریب به ۴۰ هزار دستگاه تاکسی شهر تهران نیز نیارمند نوسازی است تاکید کرد: وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی پایتخت به لحاظ فرسودگی اصلا مطلوب نیست با این تفاصیل روزهای کرونا را به وضعیت موجود اضافه کنید .
وی اظهار داشت: طی ماه های کرونا درآمد شهرداری تهران از محل حمل ونقل عمومی کاهش چشمگیری داشته اما در عین حال تلاش کردیم فاصله گذاری اجتماعی را در ناوگان عمومی شهر اعمال کنیم .
معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت نیازمند منابع مالی است گفت: در حال حاضر ۲۵۰ کیلومتر مترو داریم که باید به ۵۰۰ کیلومتر برسد که با توجه به عدم حمایت دولت در تامین منابع و البته قیمت تمام شده مترو و اتوبوس که مردم باید پرداخت می کردند، این امر محقق نشده است .
به گفته هاشمی، هر کیلومتر مترو هزار میلیارد تومان هزینه دارد و به عبارتی مترو تهران به ۲۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی جهت تکمیل نیاز دارد این در حالیست که کجا دولت طی ۱۰ سال گذشته در بودجه خود ریالی را برای حمل ونقل عمومی در نظر گرفته و پرداخت کرده است ؟

وی ادامه داد: در حوزه اتوبوسرانی حداقل به ۱۰ هزار اتوبوس در برنامه ۱۰ ساله تهران نیازمندیم به عبارتی دیگر ناوگان عمومی پایتخت برای نوسازی( طی ۱۰ سال آینده ) به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد که اگر بخواهیم این برنامه را محقق کنیم باید  سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین شود.
هاشمی در پاسخ به اینکه چرا تاکنون نوسازی ناوگان عمومی محقق نشده است به تجربه جهانی توسعه حمل ونقل اشاره کرد و گفت: دولت ، شهرداری و مردم سه اهرم همراه با هم هستند که در توسعه و نوسازی ناوگان عمومی حرکت می کنند.

هاشمی معتقد است، شهرداری تهران یک نهاد عمومی غیر دولتی است و اگر یک مدیر نتواند درآمد زایی کند؟ ماندن و نماندنش بی مفهوم بوده و بی خاصیت است بر اساس تجربه ۳۰ ساله عرض میکنم ، نمی گویم همه بار بر دوش دولت بلکه معتقدم یک سوم دولت ، یک سوم شهرداری و یک سوم شهروندان در این زمینه سهم دارند.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۵ هزار تومان است یا باید قیمت واقعی بلیت را از مردم بگیریم که دولت مخالف آن است یا باید جبران شود و در بودجه سنواتی دولت سهمی برای توسعه مترو در نظر گرفته‌شود ، ما نمی‌گوییم مردم ۱۵ هزار تومان بدهند اما می‌توان ۵۰۰۰ تومان از آنها گرفت.

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ به گفته هاشمی، امروز شهروندی اگر بخواهد از منطقه یک به ۲۲ تهران با اسنپ یا تاکسی دربست برود باید ۵۰ هزار تومان بپردازد اما با مترو و اتوبوس با هزار یا ۱۲۵۰ تومان این مسیر را طی می کند.

وی با تاکید بر اینکه حمل ونقل عمومی دغدغه شهرداری تهران است، گفت : ۶۰ درصد بودجه شهرداری تهران به حمل ونقل عمومی اختصاص دارد که بخش اعظمی از آن محقق می شود .لذا بر فرض که ۱۲ هزار میلیارد تومان از بودجه اختصاص یافته شهرداری تهران  محقق شود به همین میزان نیز باید دولت بپردازد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: بیشتر مسافران ما از قشر متوسط و ضعیف جامعه هستند بنده میگویم ۶۰ درصد بودجه شهرداری  به حمل و نقل اختصاص یافته است، دولت هم ۱۲ هزار میلیارد تومان به حمل و نقل اختصاص دهد و مردم هم ۲۰۰۰ تومان پول بلیط بدهند، می توانیم حمل و نقل را رونق دهیم .
هاشمی در پایان یادآور شد : در طول ۸ ماه گذشته وظیفه دولت، شهرداری و مردم را گوشزد کردیم؛ اگر این ۳ بخش پای کار بیایند و سالی ۱۵ هزار میلیارد تومان به توسعه مترو و اتوبوس تهران اختصاص یابد طی ۲۰ سال حمل و نقل عمومی تهران سامان می یابد.

منبع: ایسنا

برچسب ها: حمل و نقل, شهرداری تهران, مناف هاشمی, ناوگان شهری

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/6644

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اقتصاد ایران در اختیار رفقا و قوم و خویش مسئولان است/ کسانی که ارز را بالا بردند، اجازه کاهش آن را نمی‌دهند
  • بروکراسی و مشکلات ارزی، مهم‌ترین موانع پیشرفت صنعت
  • “پیشگامی شرکت دانش‌بنیانی نفت و گاز سرو در قلب نفت ایران”
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • یک روز از زندگی عابد سلامه موشکافی یک تراژدی در بیت المقدس
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • بازدید مدیرعامل پتروشیمی شازند از روند پیشرفت تعمیرات اساسی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان از مجتمع‌ های صنعتی زیر مجموعه در منطقه پارس
  • بازدید مدیر عامل بانک سینا از مرکز ارتباط با مشتریان و واحد‌های مستقر در ساختمان میر عماد
  • پشتیبانی بانک دی از تولید در دستور کار مدیرعامل
  • پیام امین امرائی مدیرعامل پتروشیمی مارون به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و‌تجلیل از ملت غیور ایران
آخرین اخبار
  • پایبندی صنعت پتروشیمی به تحقق برنامه‌های ۱۴۰۴
  • برگزاری شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با محوریت مسئولیت اجتماعی
  • کمیسیون مشترک صنایع و انرژی مجلس اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را بررسی می کند
  • مهار آتش سوزی جزئی در پتروشیمی شازند
  • برای عرضه اولیه سهام اروند، آماده‌ایم/ رشد ۱۰۰ درصدی سود پتروشیمی اروند در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۴
  • احتمال تشکیل کنسرسیوم مشترک، برای توسعه میدان گازی کیش/ مأموریت ویژه شرکت پیشران صنعت نفت و گاز خلیج‌فارس برای تأمین خوراک پایدار واحدهای بزرگ پتروشیمی
  • گامی مؤثر جهت ارتقای بهره‌وری و انگیزه کارکنان در پترول
  • مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام برگزار شد
  • جلسه هم‌اندیشی رؤسای حراست شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ماهشهر
  • تیم پتروشیمی بندر امام صدرنشین مرحله مقدماتی تنیس‌ روی‌ میز کشور شد
  • علی دانشمند سرپرست برند ، مسئولیت اجتماعی ‌و روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس شد
  • مهندسی معکوس موفقیت‌آمیز کمپرسور سیکل تبرید پروپان در واحد NGL400/ پروژه کاهش فلرینگ پتروشیمی بندر امام به مرحله راه‌اندازی رسید/ رشد ۱۵۰ درصدی خوراک NGL محقق شد
  • حراست عاملی موثر در حفظ پایداری تولید و پاسداری از اقتدار ملی
  • تاکید عباس زاده بر توسعه هوشمندانه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
  • آمادگی بانک سپه برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری

منهای اقتصاد
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان

فیلم
    سود، در اروند جاری است
    فرهنگ اقتصاد _جمعی از فعالان بازار سرمایه ورود پتروشیمی اروند به بازار سرمایه را اتفاقی مثبت ارزیابی کردند. به‌گفته آنان، حضور شرکت‌ها در بازار سرمایه به‌ویژه از منظر افزایش شفافیت در صورت‌های مالی،…
    با انعقاد تفاهم نامه با بانک‌ها؛ مسکن ملی فارس رونق می‌گیرد
    حضور شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نمایشگاه پتروشیمی اهواز ۱۴۰۳
    فرهنگ اقتصاد _این نمایشگاه به عنوان رویدادی مهم و مستقل، فرصتی ویژه برای گردهمایی متخصصان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی فراهم کرد و پتروشیمی…
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…
    از رونمایی تجهیز استراتژیک غربال محصول در پتروشیمی اروند تا رونمایی از سه کتاب در حوزه خلیج‌فارس با حمایت پتروشیمی بندرامام
    گزارش تصویری فرآیند ارزیابی یازدهمین دوره جایزه تعالی صنعت پتروشیمی و اخذ تندیس بلورین توسط شرکت پتروشیمی اروند 1403
    حضور شرکت پتروشیمی اروند در دومین رویداد ایران پتروکم ۱۴۰۳ به روایت تصویر


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    گزارش تصویری آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)
    فرهنگ اقتصاد _  پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه…
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    دیدار مدیر ارشد مجتمع و تعدادی از همکاران با خانواده شهید احسان فتحی به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب