شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ 2025-07-19
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

محمدعلی تبریزیان از دنیا رفت | تولید اقتصادی از خاک کم عیار؛ نگاهی به ۲۷ سال فعالیت کارخانه لیچینگ سرچشمه | تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای پایداری خدمات بانک سپه | هدیه همراه اول به مردم لرستان به‌مناسبت ثبت جهانی دره خرم‌آباد | آمادگی بانک سپه برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری |

کد خبر: 68979
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1403 - ۲۳:۴۶

هوش مصنوعی، بانکداری امن و رضایت مشتری

هوش مصنوعی، بانکداری امن و رضایت مشتری؛ مهمترین کارکرد هوش مصنوعی در آینده بانکداری ایران زمین، تجربه مشتری است و معجزه ادغام هوش مصنوعی در خدمات بانکی و مالی باعث افزایش سطح راحتی و رضایت کاربران می‌شود.

فرهنگ اقتصاد _ سیدمحمدحسین استاد، مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین در سرمقاله شماره ۷۱ نشریه «ارتباط ایران‌زمین» درباره نقش هوش مصنوعی در افرایش رضایتمندی مشتری در آینده نظام بانکداری نوشته است که در ادامه می‌خوانید.

هوش مصنوعی در بانکداری مانند هر صنعت دیگری به یک مسأله حیاتی تبدیل شده است؛ نظام‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با افزایش بهره‌وری و تصمیم‌گیری براساس اطلاعات غیرقابل درک برای یک عامل انسانی، به بانک‌ها کمک کنند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند بسیاری از کارهایی را که به صورت دستی و در سلسله فرایندهایی طولانی انجام می‌شوند، خودکار کند و این وظیفه را از دوش نیروی انسانی بردارد تا بتوانند بر مسائل دیگری تمرکز کنند.

البته این تنها کاربرد هوش مصنوعی در آینده بانکداری ایران زمین نیست. هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های مشتری را برای درک ترجیح و نیازهای آنها تجزیه و تحلیل و از این اطلاعات برای ارائه خدمات شخصی‌سازی شده به مشتری استفاده کند. این کار در عین افرایش کارآیی بانک‌ها به کاهش هزینه‌های بانک‌ها نیز منجر می‌شود و هم‌زمان باعث پشتیبانی سریعتر و دقیق‌تر مشتریان خواهد شد

از زاویه‌ای دیگر شما رابطه هوش مصنوعی و امنیت سایبری را در نظر بگیرید؛ وقتی صحبت از امنیت سایبری در بانکداری باشد نقش هوش مصنوعی بسیار پررنگ‌تر می‌شود. هر روز تعداد زیادی از تراکنش‌های مالی مانند پرداخت صورتحساب‌ها، برداشت پول، واریز چک و … از طریق اپلیکیشن‌ها یا حساب‌های آنلاین انجام می‌شود. بنابراین بانک‌ها باید تلاش خود را درجهت تأمین امنیت بیش از پیش افزایش دهند.

در حوزه امیتازدهی اعتباری و پرداخت وام نیز وضعیت به همین صورت است؛ امتیازدهی اعتباری از جذاب‌ترین خدمات بانکداری نوین است که به کمک هوش مصنوعی پیاده‌سازی شده است. یک شبکه وام و اعتبار مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند رفتار و الگوهای مشتریان (حتی با سابقه اعتباری محدود) را بررسی کند تا اعتبار آنها را تعیین کند. مشخص کردن امتیاز اعتباری، توان پرداخت اقساط هر مشتری را مشخص می‌کند. این فرایند به بانک‌ها کمک می‌کند تا شبکه‌های وام‌دهی خود را توسعه دهند و بتوانند به طیف گسترده‌تری از افراد، وام پرداخت کنند.

در پیگیری بازارهای مالی نیز اتفاق جالب دیگری می‌افتد. هوش مصنوعی در خدمات مالی به بانک‌ها کمک می‌کند حجم زیادی از داده‌ها را پردازش کنند و آخرین روند بازار، ارزها و سهام را پیش‌بینی کنند. فنون پیشرفته یادگیری ماشین به ارزیابی روند بازار و پیشنهاد گزینه‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کند. همچنین هوش مصنوعی برای بانکداری بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در سهام را پیشنهاد می‌کند و در صورت وجود خطر احتمالی هشدار می‌دهد. این فناوری نوظهور به‌دلیل ظرفیت بالای پردازش داده‌ها به سرعت بخشیدن به تصمیم‌گیری کمک می‌کند و تجارت را برای بانک‌ها و مشتریان آنها راحت می‌کند.

البته از نگاه من مهمترین کارکرد هوش مصنوعی در آینده بانکداری ایران زمین، تجربه مشتری است. مشتریان به‌طور دائم در پی تجربه و راحتی بهتر هستند؛ به‌عنوان نمونه دستگاه‌های خودپرداز پروژه موفقیت‌آمیزی بودند زیرا مشتریان می‌توانستند از خدمات ضروری سپرده‌گذاری و برداشت پول حتی زمانی که بانک‌ها بسته بودند استفاده کنند.

مشتریان اکنون می‌توانند با استفاده از گوشی‌های هوشمند از منزل خود حساب‌های بانکی باز کنند. این معجزه ادغام هوش مصنوعی در خدمات بانکی و مالی باعث افزایش سطح راحتی و رضایت کاربران می‌شود. گو اینکه پیگیری واجد شرایط بودن برای مواردی مانند درخواست وام یا اعتبارسنجی با استفاده از هوش مصنوعی نیز، خودکار می‌شود و به مراجعه حضوری به بانک‌ها و انجام مراحل طولانی این کار همچون گذشته، نیاز نیست. همچنین برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند زمان تأیید تسهیلاتی مانند وام را کاهش دهند.

جان کلام اینکه هوش مصنوعی در ایران و به طور خاص در صنعت بانکداری هویت خود را پیدا کرده است. به‌عنوان نمونه بانکی مانند بانک ایران زمین که تقریبا تمام خدمات خود را به صورت الکترونیکی و مجازی ارائه می‌کند، بخش بزرگی از این خدمات را مرهون هوش مصنوعی است. سفته الکترونیکی، چک الکترونیک و امضای دیجیتال بخشی از خدمات این بانک هستند که به احراز هویت نیاز دارند و می‌دانیم که هوش مصنوعی نقش مستقیمی در احراز هویت افراد دارد. اعتبارسنجی و دریافت نمره اعتباری نیز از خدمات دیگری هستند که با کمک الگوریتم‌های هوش مصنوعی انجام می‌شوند.

برچسب ها: بانک ایران زمین, رضایت مشتری, هوش مصنوعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/68979

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اقتصاد ایران در اختیار رفقا و قوم و خویش مسئولان است/ کسانی که ارز را بالا بردند، اجازه کاهش آن را نمی‌دهند
  • بروکراسی و مشکلات ارزی، مهم‌ترین موانع پیشرفت صنعت
  • “پیشگامی شرکت دانش‌بنیانی نفت و گاز سرو در قلب نفت ایران”
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • مزیت‌ها و ضرورت‌های توسعه باتری‌های آبی(نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای)
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان از مجتمع‌ های صنعتی زیر مجموعه در منطقه پارس
  • بازدید مدیر عامل بانک سینا از مرکز ارتباط با مشتریان و واحد‌های مستقر در ساختمان میر عماد
  • پشتیبانی بانک دی از تولید در دستور کار مدیرعامل
  • پیام امین امرائی مدیرعامل پتروشیمی مارون به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و‌تجلیل از ملت غیور ایران
  • با جانفشانی و از خودگذشتگی همسنگر رزمنده های دیروز دفاع مقدس بودید/با وجود همه سختی ها در خط مقدم جبهه اقتصادی ایستادید و چرخ تولید را بگردش درآوردید
آخرین اخبار
  • محمدعلی تبریزیان از دنیا رفت
  • تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای پایداری خدمات بانک سپه
  • تولید اقتصادی از خاک کم عیار؛ نگاهی به ۲۷ سال فعالیت کارخانه لیچینگ سرچشمه
  • کسب تندیس برنزین هفت‌ستاره نهمین دوره جایزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی توسط پتروشیمی شهید تندگویان
  • هدیه همراه اول به مردم لرستان به‌مناسبت ثبت جهانی دره خرم‌آباد
  • بر درگاه ورود به آینده‌ای متحول شده هستیم! آیا آماده ورود به عصر جدید رسانه با هوش مصنوعی هستیم؟!
  • پایبندی صنعت پتروشیمی به تحقق برنامه‌های ۱۴۰۴
  • برگزاری شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با محوریت مسئولیت اجتماعی
  • کمیسیون مشترک صنایع و انرژی مجلس اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را بررسی می کند
  • مهار آتش سوزی جزئی در پتروشیمی شازند
  • برای عرضه اولیه سهام اروند، آماده‌ایم/ رشد ۱۰۰ درصدی سود پتروشیمی اروند در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۴
  • احتمال تشکیل کنسرسیوم مشترک، برای توسعه میدان گازی کیش/ مأموریت ویژه شرکت پیشران صنعت نفت و گاز خلیج‌فارس برای تأمین خوراک پایدار واحدهای بزرگ پتروشیمی
  • گامی مؤثر جهت ارتقای بهره‌وری و انگیزه کارکنان در پترول
  • مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام برگزار شد
  • جلسه هم‌اندیشی رؤسای حراست شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ماهشهر

منهای اقتصاد
  • محمدعلی تبریزیان از دنیا رفت
  • هدیه همراه اول به مردم لرستان به‌مناسبت ثبت جهانی دره خرم‌آباد
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان

فیلم
    فعالان بازار سرمایه، پتروشیمی اروند را زیر ذره‌بین بردند
    سفر معاونان وزیر نفت، اعضای کمیسیون انرژی و دکتر علی عسکری به عسلویه
    فرهنگ اقتصاد _ عصر چهارشنبه حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، حسن عباس‌زاده سرپرست شرکت صنایع پتروشیمی، بهروز نعمتی، معاون وزیر نفت در امور حقوقی…
    پایان خوش ایران اکسپو ۲۰۲۵ برای بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران / انتخاب گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان شرکت برتر صادرات گرا در اختتامیه این رویداد
    گزارش تصویری / دومین روز رویداد بین المللی ایران پتروکم / 24 دی ماه 1403


     
    یک استراتژی برد-برد برای مصرف گاز خانوار + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اعلام کرد: در سال گذشته، این شرکت تقریباً یک‌سوم سال را با قطعی برق و گاز مواجه بود؛ اما امسال با…
    طرح های افتخارآمیز تیم مدیریتی جدید هلدینگ خلیج فارس برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در جریان بازدید خود از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت:…
    اینجا غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی /  از حضور دکتر پزشکیان تا میزبانی از مسئولان و فعالان صنعت پتروشیمی در روز نخست نمایشگاه


عکس
    دیدار مدیر ارشد مجتمع و تعدادی از همکاران با خانواده شهید احسان فتحی به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    استانها و شعب در مسیر تحقق اهداف برنامه ای بانک توسعه تعاون هدایت می شوند
    فرهنگ اقتصاد _ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک با حضور اعضای مجمع در سطح…
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)
    فرهنگ اقتصاد _  پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب