پنج شنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۴ 2025-07-17
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

آمادگی بانک سپه برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری | پویش «اهدای دانش و مهربانی» در بانک مسکن کلید خورد | حمایت بانک مسکن از هموطنان آسیب دیده در جنگ تحمیلی/ پرداخت تسهیلات بدون سپرده گذاری به هموطنان آسیب دیده | لیست شعب کشیک بانک سینا در روزپنجشنبه ۱۹تیرماه ۱۴۰۴ | عرضه سکه طلا در شرکت صرافی سینا آغاز شد |

کد خبر: 75155
تاریخ انتشار: 2 مهر 1403 - ۲۰:۳۵

رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه ویژند ( برند ) به سازمان مدیریت صنعتی واگذار گردید

رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه ویژند ( برند ) به سازمان مدیریت صنعتی واگذار گردید.

فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری با موضوع رتبه‌بندی، اعتباربخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار داشت : احیای کمیسیون برند به عنوان سیاست قطعی وزارت صمت در دور جدید تایید شده است.

وی افزود: در این دولت، مسائل مربوط به برند و تبلیغات صنعتی با قوت دنبال خواهد شد.

شاه‌میرزایی تاکید کرد : کمیسیون برند باید فعال‌تر از قبل عمل کند و طبق قانون از کسب‌وکارهایی که نیاز به حمایت‌های تبلیغاتی دارند، به ویژه آن‌هایی که برندهای ایرانی ایجاد می‌کنند، حمایت کند. وی همچنین اشاره کرد که حمایت‌ها شامل برندهای خارجی نخواهد بود و باید برندهای ایرانی اولویت‌بندی شوند، به خصوص کسب‌وکارهایی که دانش‌بنیان و اشتغال‌زا هستند و با نقشه صنعتی کشور تطابق دارند.

وی همچنین به مسئله تبلیغ برندهای خارجی در صداوسیما اشاره کرد و گفت : باید از تبلیغ برندهای خارجی جلوگیری شود. شاه‌میرزایی تاکید کرد : هر برندی که در ایران ثبت می‌شود، الزاماً برند ایرانی نیست و باید از برندهای ایرانی حمایت بیشتری شود.

وی به مسئله تقلب در ارزیابی برندها و استفاده از روش‌های تندیس‌فروشی اشاره کرد و گفت : باید با این روش‌ها مقابله شود تا کسب‌وکارهای واقعی و معتبر حمایت شوند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد : برای معرفی بهترین‌ها باید ملاک‌هایی وجود داشته باشد. فرآیند ارزیابی و تبلیغات برندها باید توسط بخش خصوصی انجام شود، از جمله تشکل‌ها و موسسات دانش‌بنیان که در حوزه ارزیابی و ارزش‌گذاری برند فعال هستند.

وی همچنین به مسئله تندیس‌فروشی اشاره کرد و گفت: برخی افراد با پرداخت پول‌های کثیف به عنوان برند برتر انتخاب می‌شوند، در حالی که برندهای واقعی و با کیفیت ممکن است از این پول‌ها استفاده نکنند.

شاه‌میرزایی تاکید کرد : مصوبه کمیسیون برند جلوی تندیس‌فروشی‌ها را خواهد گرفت و این سیاست در دولت چهاردهم نیز تایید شده و با قوت دنبال خواهد شد.

علیرضا شاه‌میرزایی اعلام کرد : طبق مصوبه کمیسیون برند کشور، تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت ارشاد، صداوسیما، شهرداری‌ها و وزارتخانه‌های دیگر در این کمیسیون حضور دارند.

وی افزود : سازمان مدیریت صنعتی به عنوان تایید صلاحیت برگزار کنندگان رویدادهای برند انتخاب شده است  و خود ارزیابی برندها را انجام نمی‌دهد. هدف اصلی این مصوبه جلوگیری از تندیس‌فروشی است.

شاه‌میرزایی از رسانه‌ها خواست که در اطلاع‌رسانی دقیق به مردم کمک کنند و از همکاری با رویدادهایی که تایید صلاحیت از سازمان مدیریت صنعتی ندارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد : جلوگیری از فعالیت‌های مخرب و متقلبانه می‌تواند فضای مناسبی برای فعالیت‌های واقعی و معتبر ایجاد کند.

وی همچنین به اهمیت صنعت تبلیغات و برندهای ایرانی اشاره کرد و گفت : در همایش دیپلماسی برند که چندی پیش برگزار شد، نمایندگان وزارت خارجه و وزارت گردشگری نیز حضور داشتند و بر ظرفیت‌های بالای برند ملی ایران تاکید کردند.

 شاه‌میرزایی افزود : باید برای تقویت برندهای ملی و شرکت‌های ایرانی تلاش بیشتری صورت گیرد تا ایران در ذهن جهانیان با برندهای معتبر و با کیفیت شناخته شود.

علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، اعلام کرد : برند سازی در کسب و کارهای مختلف باید تقویت شود. سازمان مدیریت صنعتی نیز نقش مهمی در این فرآیند دارد و باید از کسب و کارهای معتبر حمایت کند.

وی همچنین به اهمیت تمیز دادن پول کثیف از پول تمیز اشاره کرد و گفت : صنعت تبلیغات نیز باید به درآمدزایی ادامه دهد. ارزیابان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این زمینه فعال هستند و باید از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی برای مارکتینگ و برند سازی استفاده شود.شاه میرزایی همچنین به همکاری اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در این فرآیند اشاره کرد و گفت : هیچ‌کس از اعضای کمیسیون برند با این موضوع مخالفتی نداشته است. وی ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت صنعتی بتواند فرهنگ برندسازی و مارکتینگ حرفه‌ای را تقویت کند و مشکلات موجود در این زمینه را حل کند.

امیر حسین اسدی، مدیرکل کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست خبری اعلام کرد: در کشور ما، تفکر بازارگرا هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. در تفکر بازارگرا، به نیازهای مشتری، خدمات پس از فروش، بازاریابی و ارزش‌های کالا توجه بیشتری می‌شود.ما باید به جای تمرکز بر تولید صرف، به زیست‌بوم تولید توجه کنیم. این زیست‌بوم شامل تجارت بین‌الملل، فرهنگ‌سازی، رفتارشناسی، آیین‌نامه‌ها، فناوری، دانشگاه‌ها، مدارس و پارک‌های فناوری است.در بحث رتبه‌بندی صنایع، ما نیازمند شاخص‌های علمی و کمی هستیم ؛ اما متأسفانه، هنوز نتوانسته‌ایم به درستی این شاخص‌ها را تعریف کنیم. ماده هشت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، وظیفه‌ای را به دولت و وزارت صنعت محول کرده است تا کمیسیون ملی برند را با حضور دستگاه‌های مرتبط و اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل دهد.این کمیسیون باید ساختار برند سازی، تبلیغات بین‌المللی، حضور صنایع داخلی در بازارهای جهانی و انتخاب برندهای برتر را نظم دهد. امیدواریم با همکاری رسانه‌ها و اصحاب رسانه، بتوانیم این اهداف را محقق کنیم.

مسعود لطفی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت : در برخی بازارهای سرمایه جهان۸۰ درصد وزن ترازنامه ، در دارایی نامشهود می باشدکه بخشی از آن مربوط به نفوذ برندها در بازار است اما در بازار ایران وزن دارایی نامشهود ۳ تا ۵ درصد است و این یعنی در حوزه برند عقب ماندگی های زیادی داریم.

وی همچنین تصریح کرد تبلیغات گمراه کننده ، تقلب و جعل در رتبه بندی برندها ، موجب تجارت ناعادلانه می شود که هم به اعتماد عمومی لطمه می زند و هم مصرف کننده را گمراه می کند و هم به دارایی های نامشهود خسارت می زند.

نظام برند سازی ، دارایی نامشهود بنگاه های کشور را ارتقاء می دهد.

وی افزود : کسی که از تندیس فروش، تندیس می گیرد قبل از آنکه به دیگران ضربه بزند ، به خود ضربه می زند چون اعتماد به نفس کاذب می دهد و راه رشدش را می بندد.

لطفی در ادامه عنوان نمود : هدف سازمان مدیریت صنعتی از ساماندهی رویدادهای حوزه برند ، ،فرآیند علمی و به دور از هر گونه تندیس فروشی است . سازمان سره را از ناسره تشخیص می دهد و با ارزیابی های علمی بخش خصوصی ارزیابی برند رقم می خورد.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی به اهمیت  آیین نامه ساماندهی تبلیغات و کالاها و خدمات موضوع ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و افزود آیین نامه مربوط در همان سال تصویب شده و کمیسیون ملی ویژند ( نشان ) ( برند )  نیز تشکیل شده است .

وی در ادامه عنوان نمود سازمان به دنبال توسعه ظرفیت مدیریت کشور است و همواره توجه ویژه به کالا و خدمات ایرانی دارد.

مسعود لطفی افزود سازمان مدیریت صنعتی بصورت جدی از اصحاب رسانه انتظار دارد در رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه برند نقش موثری ایفاء نماید.

در پایان این نشست خبری مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی به سه برنامه آتی سازمان اشاره نمود . که برنامه اول آن طراحی مدلی جهت  آموزش و رتبه بندی مشاوران خدمات کسب و کار می باشد برنامه  دوم طراحی مدل شایستگی  جهت مدرسین دانش مدیریت کاربردی و در نهایت اعطاء گواهینامه سازمان مدیریت صنعتی  به افرادی که ارتقاء خود را دنبال می کنند.

برچسب ها: سازمان مدیریت صنعتی, مرتضی شاه میرزایی, وزارت صمت

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/75155

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اقتصاد ایران در اختیار رفقا و قوم و خویش مسئولان است/ کسانی که ارز را بالا بردند، اجازه کاهش آن را نمی‌دهند
  • بروکراسی و مشکلات ارزی، مهم‌ترین موانع پیشرفت صنعت
  • “پیشگامی شرکت دانش‌بنیانی نفت و گاز سرو در قلب نفت ایران”
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • یک روز از زندگی عابد سلامه موشکافی یک تراژدی در بیت المقدس
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • بازدید مدیرعامل پتروشیمی شازند از روند پیشرفت تعمیرات اساسی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • بازدید مدیرعامل شرکت سرمایه‌ گذاری تجاری شستان از مجتمع‌ های صنعتی زیر مجموعه در منطقه پارس
  • بازدید مدیر عامل بانک سینا از مرکز ارتباط با مشتریان و واحد‌های مستقر در ساختمان میر عماد
  • پشتیبانی بانک دی از تولید در دستور کار مدیرعامل
  • پیام امین امرائی مدیرعامل پتروشیمی مارون به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و‌تجلیل از ملت غیور ایران
آخرین اخبار
  • پایبندی صنعت پتروشیمی به تحقق برنامه‌های ۱۴۰۴
  • برگزاری شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با محوریت مسئولیت اجتماعی
  • کمیسیون مشترک صنایع و انرژی مجلس اساسنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را بررسی می کند
  • مهار آتش سوزی جزئی در پتروشیمی شازند
  • برای عرضه اولیه سهام اروند، آماده‌ایم/ رشد ۱۰۰ درصدی سود پتروشیمی اروند در سه‌ماهه نخست ۱۴۰۴
  • احتمال تشکیل کنسرسیوم مشترک، برای توسعه میدان گازی کیش/ مأموریت ویژه شرکت پیشران صنعت نفت و گاز خلیج‌فارس برای تأمین خوراک پایدار واحدهای بزرگ پتروشیمی
  • گامی مؤثر جهت ارتقای بهره‌وری و انگیزه کارکنان در پترول
  • مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام برگزار شد
  • جلسه هم‌اندیشی رؤسای حراست شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ماهشهر
  • تیم پتروشیمی بندر امام صدرنشین مرحله مقدماتی تنیس‌ روی‌ میز کشور شد
  • علی دانشمند سرپرست برند ، مسئولیت اجتماعی ‌و روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس شد
  • مهندسی معکوس موفقیت‌آمیز کمپرسور سیکل تبرید پروپان در واحد NGL400/ پروژه کاهش فلرینگ پتروشیمی بندر امام به مرحله راه‌اندازی رسید/ رشد ۱۵۰ درصدی خوراک NGL محقق شد
  • حراست عاملی موثر در حفظ پایداری تولید و پاسداری از اقتدار ملی
  • تاکید عباس زاده بر توسعه هوشمندانه فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
  • آمادگی بانک سپه برای پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری

منهای اقتصاد
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان

فیلم
    پتروشیمی بندرامام و دانشگاه شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در راستای رفع نیازهای فناورانه پژوهشی تحقیقاتی، آموزشی توسعه دانش فنی و فرایندی در شرکت پتروشیمی بندر امام…
    جهش در تولید و درآمد ۱۰ ماهه بوعلی/ موفقیت‌های پیاپی پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _ بر پایه گزارش منتشر شده در کدال، در دیماه سال جاری، حجم تولید پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۳ درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ۱۸۵,۴۸۹ تن…
    گرامیداشت متفاوت روز خبرنگار در اینستاگرام بانک کار آفرین
    گزارشی از دومین روز حضور «هلدینگ خلیج فارس» در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین…
    اهدای تندیس مجمع جهانی دیپلماسی برند به پتروشیمی مارون/ ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ در دومین مجمع جهانی دیپلماسی برند با حضور معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، رییس کمیسیون برند،…
    استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان، خصوصا کشورهای اروپایی و حوزه بالکان از غرفه پتروشیمی تبریز
    فرهنگ اقتصاد _ پتروشیمی تبریز با بازاریابی، طراحی، تولید و نهایتاً عرضه محصولات متنوع پلیمری در این دوره…
    نخستین نمایشگاه پتروشیمی اهواز پترواکس


عکس
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    استانها و شعب در مسیر تحقق اهداف برنامه ای بانک توسعه تعاون هدایت می شوند
    فرهنگ اقتصاد _ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک با حضور اعضای مجمع در سطح…
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب