دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ 2025-05-19
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

پرداخت آسان و آنلاین فطریه در «فطرآنلاین» بانک صادرات ایران | خیرین بانک صادرات استان خوزستان به ۶۵۰ خانواده بسته معیشتی اهدا کردند | نحوه بهره‌مندی از «سپاس‌ کارت معلم» بانک صادرات ایران برای فرهنگیان | آزادی ۲۵ زندانی با کمک کارکنان بانک صادرات استان آذربایجان‌شرقی | سیفی خبر داد: منابع بانک صادرات ایران از هزار همت گذشت / تغییر نگرش بانکداری، راهبرد اصلی بانک صادرات ایران در سال جدید |

کد خبر: 75155
تاریخ انتشار: 2 مهر 1403 - ۲۰:۳۵

رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه ویژند ( برند ) به سازمان مدیریت صنعتی واگذار گردید

رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه ویژند ( برند ) به سازمان مدیریت صنعتی واگذار گردید.

فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی علیرضا شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری با موضوع رتبه‌بندی، اعتباربخشی و ساماندهی حوزه برند اظهار داشت : احیای کمیسیون برند به عنوان سیاست قطعی وزارت صمت در دور جدید تایید شده است.

وی افزود: در این دولت، مسائل مربوط به برند و تبلیغات صنعتی با قوت دنبال خواهد شد.

شاه‌میرزایی تاکید کرد : کمیسیون برند باید فعال‌تر از قبل عمل کند و طبق قانون از کسب‌وکارهایی که نیاز به حمایت‌های تبلیغاتی دارند، به ویژه آن‌هایی که برندهای ایرانی ایجاد می‌کنند، حمایت کند. وی همچنین اشاره کرد که حمایت‌ها شامل برندهای خارجی نخواهد بود و باید برندهای ایرانی اولویت‌بندی شوند، به خصوص کسب‌وکارهایی که دانش‌بنیان و اشتغال‌زا هستند و با نقشه صنعتی کشور تطابق دارند.

وی همچنین به مسئله تبلیغ برندهای خارجی در صداوسیما اشاره کرد و گفت : باید از تبلیغ برندهای خارجی جلوگیری شود. شاه‌میرزایی تاکید کرد : هر برندی که در ایران ثبت می‌شود، الزاماً برند ایرانی نیست و باید از برندهای ایرانی حمایت بیشتری شود.

وی به مسئله تقلب در ارزیابی برندها و استفاده از روش‌های تندیس‌فروشی اشاره کرد و گفت : باید با این روش‌ها مقابله شود تا کسب‌وکارهای واقعی و معتبر حمایت شوند.

معاون تجارت و خدمات وزارت صمت ادامه داد : برای معرفی بهترین‌ها باید ملاک‌هایی وجود داشته باشد. فرآیند ارزیابی و تبلیغات برندها باید توسط بخش خصوصی انجام شود، از جمله تشکل‌ها و موسسات دانش‌بنیان که در حوزه ارزیابی و ارزش‌گذاری برند فعال هستند.

وی همچنین به مسئله تندیس‌فروشی اشاره کرد و گفت: برخی افراد با پرداخت پول‌های کثیف به عنوان برند برتر انتخاب می‌شوند، در حالی که برندهای واقعی و با کیفیت ممکن است از این پول‌ها استفاده نکنند.

شاه‌میرزایی تاکید کرد : مصوبه کمیسیون برند جلوی تندیس‌فروشی‌ها را خواهد گرفت و این سیاست در دولت چهاردهم نیز تایید شده و با قوت دنبال خواهد شد.

علیرضا شاه‌میرزایی اعلام کرد : طبق مصوبه کمیسیون برند کشور، تمامی دستگاه‌های مرتبط از جمله وزارت ارشاد، صداوسیما، شهرداری‌ها و وزارتخانه‌های دیگر در این کمیسیون حضور دارند.

وی افزود : سازمان مدیریت صنعتی به عنوان تایید صلاحیت برگزار کنندگان رویدادهای برند انتخاب شده است  و خود ارزیابی برندها را انجام نمی‌دهد. هدف اصلی این مصوبه جلوگیری از تندیس‌فروشی است.

شاه‌میرزایی از رسانه‌ها خواست که در اطلاع‌رسانی دقیق به مردم کمک کنند و از همکاری با رویدادهایی که تایید صلاحیت از سازمان مدیریت صنعتی ندارند، خودداری کنند.

وی تاکید کرد : جلوگیری از فعالیت‌های مخرب و متقلبانه می‌تواند فضای مناسبی برای فعالیت‌های واقعی و معتبر ایجاد کند.

وی همچنین به اهمیت صنعت تبلیغات و برندهای ایرانی اشاره کرد و گفت : در همایش دیپلماسی برند که چندی پیش برگزار شد، نمایندگان وزارت خارجه و وزارت گردشگری نیز حضور داشتند و بر ظرفیت‌های بالای برند ملی ایران تاکید کردند.

 شاه‌میرزایی افزود : باید برای تقویت برندهای ملی و شرکت‌های ایرانی تلاش بیشتری صورت گیرد تا ایران در ذهن جهانیان با برندهای معتبر و با کیفیت شناخته شود.

علیرضا شاه میرزایی، معاون تجارت و خدمات وزارت صمت، اعلام کرد : برند سازی در کسب و کارهای مختلف باید تقویت شود. سازمان مدیریت صنعتی نیز نقش مهمی در این فرآیند دارد و باید از کسب و کارهای معتبر حمایت کند.

وی همچنین به اهمیت تمیز دادن پول کثیف از پول تمیز اشاره کرد و گفت : صنعت تبلیغات نیز باید به درآمدزایی ادامه دهد. ارزیابان و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این زمینه فعال هستند و باید از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی برای مارکتینگ و برند سازی استفاده شود.شاه میرزایی همچنین به همکاری اتاق بازرگانی و اتاق اصناف در این فرآیند اشاره کرد و گفت : هیچ‌کس از اعضای کمیسیون برند با این موضوع مخالفتی نداشته است. وی ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت صنعتی بتواند فرهنگ برندسازی و مارکتینگ حرفه‌ای را تقویت کند و مشکلات موجود در این زمینه را حل کند.

امیر حسین اسدی، مدیرکل کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست خبری اعلام کرد: در کشور ما، تفکر بازارگرا هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است. در تفکر بازارگرا، به نیازهای مشتری، خدمات پس از فروش، بازاریابی و ارزش‌های کالا توجه بیشتری می‌شود.ما باید به جای تمرکز بر تولید صرف، به زیست‌بوم تولید توجه کنیم. این زیست‌بوم شامل تجارت بین‌الملل، فرهنگ‌سازی، رفتارشناسی، آیین‌نامه‌ها، فناوری، دانشگاه‌ها، مدارس و پارک‌های فناوری است.در بحث رتبه‌بندی صنایع، ما نیازمند شاخص‌های علمی و کمی هستیم ؛ اما متأسفانه، هنوز نتوانسته‌ایم به درستی این شاخص‌ها را تعریف کنیم. ماده هشت قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، وظیفه‌ای را به دولت و وزارت صنعت محول کرده است تا کمیسیون ملی برند را با حضور دستگاه‌های مرتبط و اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون تشکیل دهد.این کمیسیون باید ساختار برند سازی، تبلیغات بین‌المللی، حضور صنایع داخلی در بازارهای جهانی و انتخاب برندهای برتر را نظم دهد. امیدواریم با همکاری رسانه‌ها و اصحاب رسانه، بتوانیم این اهداف را محقق کنیم.

مسعود لطفی مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی در ادامه این نشست خبری اظهار داشت : در برخی بازارهای سرمایه جهان۸۰ درصد وزن ترازنامه ، در دارایی نامشهود می باشدکه بخشی از آن مربوط به نفوذ برندها در بازار است اما در بازار ایران وزن دارایی نامشهود ۳ تا ۵ درصد است و این یعنی در حوزه برند عقب ماندگی های زیادی داریم.

وی همچنین تصریح کرد تبلیغات گمراه کننده ، تقلب و جعل در رتبه بندی برندها ، موجب تجارت ناعادلانه می شود که هم به اعتماد عمومی لطمه می زند و هم مصرف کننده را گمراه می کند و هم به دارایی های نامشهود خسارت می زند.

نظام برند سازی ، دارایی نامشهود بنگاه های کشور را ارتقاء می دهد.

وی افزود : کسی که از تندیس فروش، تندیس می گیرد قبل از آنکه به دیگران ضربه بزند ، به خود ضربه می زند چون اعتماد به نفس کاذب می دهد و راه رشدش را می بندد.

لطفی در ادامه عنوان نمود : هدف سازمان مدیریت صنعتی از ساماندهی رویدادهای حوزه برند ، ،فرآیند علمی و به دور از هر گونه تندیس فروشی است . سازمان سره را از ناسره تشخیص می دهد و با ارزیابی های علمی بخش خصوصی ارزیابی برند رقم می خورد.

مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی به اهمیت  آیین نامه ساماندهی تبلیغات و کالاها و خدمات موضوع ماده ۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و افزود آیین نامه مربوط در همان سال تصویب شده و کمیسیون ملی ویژند ( نشان ) ( برند )  نیز تشکیل شده است .

وی در ادامه عنوان نمود سازمان به دنبال توسعه ظرفیت مدیریت کشور است و همواره توجه ویژه به کالا و خدمات ایرانی دارد.

مسعود لطفی افزود سازمان مدیریت صنعتی بصورت جدی از اصحاب رسانه انتظار دارد در رتبه بندی , اعتبار بخشی و ساماندهی حوزه برند نقش موثری ایفاء نماید.

در پایان این نشست خبری مدیر عامل سازمان مدیریت صنعتی به سه برنامه آتی سازمان اشاره نمود . که برنامه اول آن طراحی مدلی جهت  آموزش و رتبه بندی مشاوران خدمات کسب و کار می باشد برنامه  دوم طراحی مدل شایستگی  جهت مدرسین دانش مدیریت کاربردی و در نهایت اعطاء گواهینامه سازمان مدیریت صنعتی  به افرادی که ارتقاء خود را دنبال می کنند.

برچسب ها: سازمان مدیریت صنعتی, مرتضی شاه میرزایی, وزارت صمت

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/75155

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شب خاطره‌انگیز وحدت هنر و اقتصاد در تالار وحدت
  • پروژه‌های ارتباطی همراه اول در روستاهای استان قزوین افتتاح شد
  • شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
  • نگرش‌های سنتی، مانع پیشرفت صنعت تعمیر و نگهداری
  • نقش بانک توسعه تعاون در نوسازی ناوگان مسافربری
  • “ریسک منابع انسانی و انسان پنج بُعدی”
  • فرصتی برای اشتغال از سوی مؤسسه اعتباری ملل
  • درخشش همکاران پتروشیمی ایلام در دهمین جشنواره رسانه‌ای استان
  • جهش ۶۵ درصدی درآمد بانک تجارت با رتبه یک کارمزدها
  • آگهی دعوت از داوطلبان عضویت در هیأت مدیره بانک تجارت
  • قدردانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از بانک مسکن/ نقش کلیدی در پیشبرد نهضت ملی مسکن
  • افزایش ۲۱ هزار میلیارد ریالی سرمایه بانک کشاورزی
  • پرداخت بیش از ۸.۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج توسط بانک رفاه کارگران
  • وحید نام نیک سرپرست مدیر عاملی پتروشیمی صدف شد
آخرین اخبار
  • اطلاعیه‌ روابط عمومی شرکت مبین انرژی خلیج فارس در خصوص اخبار منتشر شده درباره قطع اکسیژن شرکت فرساشیمی
  • هلدینگ خلیج‌فارس، آماده تدوین نقشه راه همکاری‌های ایران و ازبکستان در زمینه پتروشیمی است
  • فعالان بازار سرمایه، پتروشیمی اروند را زیر ذره‌بین بردند
  • اعلام میانگین قیمت های جهانی محصولات پتروشیمیایی
  • تحول در صنعت پتروشیمی با تولیدی شدن طرح های جدید
  • قهرمانی کارکنان پیشکسوت پتروشیمی جم در مسابقات دوومیدانی منطقه پارس جنوبی
  • کسب ستاره ملی روابط عمومی کشور توسط پتروشیمی ایلام
  • پیشنهاد تشکیل میزدائم همکاری‌های صنعت پتروشیمی ایران و ازبکستان/ هلدینگ خلیج‌فارس، آماده تدوین نقشه راه همکاری‌های دو کشور در زمینه پتروشیمی است
  • خطر بیخ گوش کارخانه های خط اتیلن غرب
  • ورود ابزارهای جدید تأمین مالی به سبد محصولات بانک کشاورزی تا پایان سال
  • لزوم سرعت عمل و تصمیم‌گیری هوشمندانه در روابط‌ عمومی
  • تشریح علل و راهکار‍‌های رفع ناترازی بانک‌ها توسط مدیرعامل بانک سینا
  • بروزرسانی همراه‌ بانک توسعه تعاون
  • نخستین آزمایشگاه بازرسی فنی هلدینگ خلیج‌فارس در پتروشیمی شهید تندگویان افتتاح شد
  • اعطای تسهیلات ویژه به دارندگان پایانه های فروشگاهی بانک شهر

منهای اقتصاد
  • حمایت همراه اول از تیم‌های نوآور در حوزه هوشمندسازی سلامت
  • آغاز دومین کنگره بین‌المللی هوش مصنوعی در علوم پزشکی با حمایت همراه اول
  • معرفی برگزیدگان سومین دوره جایزه رساله‌های برتر مهندسی برق و فناوری اطلاعات
  • آغاز پویش روزهای ۱۰۰ میلیون تومانی همراه اول
  • دعوت همراه اول از فعالان بازار سرمایه برای شرکت در مسابقه تحلیل نماد «همراه»
  • رونمایی از ۸۶ امین سایت ۵G همراه اول در استان مازندران توسط وزیر ارتباطات
  • تحول دیجیتال در صنعت پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومانی همراه اول

فیلم
    استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان، خصوصا کشورهای اروپایی و حوزه بالکان از غرفه پتروشیمی تبریز
    فرهنگ اقتصاد _ پتروشیمی تبریز با بازاریابی، طراحی، تولید و نهایتاً عرضه محصولات متنوع پلیمری در این دوره…
    عزادارى و همدردى پرسنل شرکت پتروشیمى اروند با مردم بندر عباس
    گزارش ویدیویی از تعاملات تجاری و معرفی ظرفیت‌ها
    فرهنگ اقتصاد _ در این گزارش ویدیویی، نگاهی داریم به بخش‌هایی از فعالیت‌های این شرکت در جریان نمایشگاه، از جمله معرفی محصولات، مذاکرات تجاری و بازدیدهای رسمی. مذاکرات جدی…
    «هیهات له ذلک منّی هیهات منّا الذّلّة» فرا رسیدن شام غریبان را به شما تسلیت عرض می‌کنیم
    عملیات نصب در طرح پلی‌اتیلن سنگین گچساران به زودی آغاز می‌شود
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پلیمر گچساران، پیش‌بینی می‌شود با توجه به اتمام ساخت رآکتورهای این طرح و انجام تست‌هایی نهایی، به زودی شاهد…
    هلدینگ خلیج فارس سهم بسزایی در صنعت پتروشیمی دارد و پیشران در این صنعت است
    بانک سینا با مشارکت بازیگران اکوسیستم در مسیر بانکداری هوشمند
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک سینا، علی ابدالی در حاشیه نمایشگاه تراکنش دهم گفت: بانک سینا نیز مانند سایر بانک‌ها با استفاده از قابلیت‌های شرکت‌های…


عکس
    گزارش تصویری آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)
    فرهنگ اقتصاد _  پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه…
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    سرتیپ پاسدار علی رزمجو با اهداء لوح تقدیر از مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس تقدیر کرد
     
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب