یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ 2025-06-01
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

طی مراسمی با حضور مدیران عامل پیشین بانک سینا چهلمین سالگرد تاسیس این بانک گرامی داشته شد | آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول | همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ | نگارش در دفتر یادبود، بر روی فرش نفیس شرکت فرش ایران، وابسته به موسسه اعتباری ملل | بانک تجارت حامی توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک است |

کد خبر: 8335
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - ۰۹:۴۸

شرکت مس پیشروترین صنعت در حوزه مسئولیت اجتماعی

محمدرضا کافی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس در میزگردی که با عنوان بررسی عملکرد شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی در سومین همایش فلزات غیر آهنی برگزار شد گفت: مسئولیت اجتماعی یک مفهوم مدرن است که در حدود نیم قرن عمر دارد و  همزمان با رشد صنایع ایجاد شد و به عنوان تعهد و وظیفه صنایع و شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

فرهنگ اقتصاد – کافی با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی به صورت کلی نوعی تعهد در قبال کارکنان، مردم، بازار هدف و محیط‌زیست و … قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ولی این مفهوم در کشور ما به دلیل چالش‌هایی از قبیل بودجه، باور مدیران، اعتقاد دست اندرکاران و تصمیم‌گیران، زودبازده نبودن و البته غیرقابل محاسبه بودن اثرات مثبت آن در بسیاری از مواقع با مانع روبرو می‌شود یا صرفاً به صورت یک نمایش رسانه‌ای و تبلیغاتی در می‌آید که در کنار غیراخلاقی بودن این رفتار، این موضوع کلیدی را از مفهوم واقعی خود تهی می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بزرگ دنیا از مسئولیت اجتماعی در حوزه برندینگ و گسترش کسب و کار استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای نمونه بررسی شیوه عمل شرکتی مانند سامسونگ نشان می‌دهد که آنها «خوشنامی  برند» را به عنوان یکی از اهداف کلیدی در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف کرده‌اند.

به گفته کافی، مدیران این شرکت به‌رغم علم به اینکه در برخی روستاهای محروم کشورهای آفریقایی بازار هدف قابل توجهی از نظر مالی ندارد، ولیکن با تهیه آمبولانس‌هایی که نشان سامسونگ دارند و خدمات پایه و ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند، از خود نه تنها در نزد این جوامع، بلکه نزد ناظران بین‌المللی و رسانه‌های جمعی ، تصویری خوشایند ارائه می‌کنند. این آمبولانس‌ها به صورت سیار به روستاهای محروم سر می‌زنند و خدمات ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند بدون اینکه انتظار بازخورد و پاداش آنی مانند خرید محصولات سامسونگ داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس با تاکید بر این‌که این رویکرد از مسئولیت اجتماعی که تلاش در گشترش مفوم خوشنامی کسب و کار داشته باشد در ایران بسیار کم است اظهار داشت: همین مورد مصداقی است که نشان می‌دهد «مسئولیت اجتماعی» دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده است که در صورت آنکه مدیران هوشمند روابط عمومی بتوانند آن را برابر نیازهای جامعه هدف تعریف کنند، و نه تنها گره از مشکلات مردم باز کنند بلکه قلب آنها را هم فتح می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: شرکت مس در سال‌های اخیر در مسیر متفاوتی از مسئولیت اجتماعی گام بر داشته است به‌طوری‌که که این شرکت جزو پیشروترین صنایع در کشور بوده که مقوله «مسئولیت اجتماعی» را با همدلی مدیران ارشد و همراهی کارکنان فرهیخته به عنوان یک استراتژی پیش گرفته و آن را از موضوعی تئوریک به اقدامی عملی تبدیل کرده است.

کافی بیان کرد: در اثر این سیاست‌ها امروز می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم توانسته‌ایم یک مفهوم وارداتی را همسو با اقتصاد مقاومتی بومی سازی کنیم.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس این یک ادعای صرف نیست. بر اساس آمار، ارقام و دستاوردها یک موفقیت برجسته است که شرکت ملی صنایع مس با حمایت‌های خردمندانه مدیران ارشد و دقت عمل، فضاسنجی و پشتکار همکاران در روابط عمومی به آن دست یافته‌است.

منبع: مس پرس

برچسب ها: بازار هدف, شرکت مس, صنعت, مسئولیت اجتماعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/8335

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
  • “ریسک منابع انسانی و انسان پنج بُعدی”
  • فرصتی برای اشتغال از سوی مؤسسه اعتباری ملل
  • بیمه؛ چتری سوراخ در طوفان اقتصاد!
  • درخشش دکتر حسین کریمی در آزمون حمل و نقل بین‌المللی؛ “کسب رتبه چهارم در رقابت نفس‌گیر”
  • درخشش پتروشیمی پارس در یازدهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی/ تندیس بلورین به استایرن مونومر ساز بزرگ‌ ایران رسید
  • همراه اول و دانشگاه علم‌وفرهنگ تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند
  • گفتگوی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت با مدیرعامل پتروشیمی تبریز درباره توسعه ارتباطات مؤثر و تأکید بر نقش روابط‌عمومی در این عرصه
  • ارزش سرمایه گذاری خارجی فقط در یک منطقه آزاد عمان ، ۲۱ برابر ارزش سرمایه گذاری خارجی در کل مناطق آزاد ایران است!
  • نگاهی به روز شلوغ خلیج فارس در روز چهارم ایران اکسپو ۲۰۲۵/ تقدیر سخنگوی قوه قضاییه و معاون رئیس‌جمهور از نقش هلدینگ خلیج‌فارس در صادرات کشور
  • بانک توسعه تعاون، حامی واقعی کارگران و تولید ملی
  • افزایش ۳۳ درصدی حجم عملیات ارزی بانک توسعه تعاون در سال ۱۴۰۴
  • پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت فرا رسیدن روز معلم
  • شناخت پتانسیل‌های منطقه جغرافیایی شعبه رمز موفقیت در جذب منابع است
آخرین اخبار
  • خانواده خستگی ناپذیر مارون
  • تجهیزات فرآیند خشک‌سازی کلر در پتروشیمی اروند بومی‌سازی شد
  • طی مراسمی با حضور مدیران عامل پیشین بانک سینا چهلمین سالگرد تاسیس این بانک گرامی داشته شد
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ
  • نگارش در دفتر یادبود، بر روی فرش نفیس شرکت فرش ایران، وابسته به موسسه اعتباری ملل
  • اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای صنایع تکمیلی پتروشیمی از سوی صندوق توسعه ملی
  • بانک تجارت حامی توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک است
  • بانک تجارت همچنان پیشتاز در اعطای تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • پتروشیمی نیازمند مدل‌های جدید تأمین مالی/ نیاز به بیش از ۱۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری تا پایان برنامه هفتم
  • آغاز ثبت نام خرید محصولات بهمن موتور با خدمات حساب وکالتی بانک ملت
  • لزوم حمایت یکپارچه از تکمیل طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی
  • برگزاری نخستین رویداد “رقابت برای آینده فین تک” به میزبانی بانک ملی ایران
  • بانک پاسارگاد، حامی اصلی تیم ملی والیبال ایران شد
  • امکان وکالتی‌ کردن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت‌نام در «طرح فروش نقدی با قیمت قطعی محصولات بهمن‌موتور» فراهم شد

منهای اقتصاد
  • آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
  • همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • اولین حضور دکتر پزشکیان در عمان؛ سیگنالی مثبت برای مذاکرات تهران–واشنگتن
  • آغاز ثبت‌نام سیزدهمین دوره کارآموزی همراه اول
  • همراه اول و هلال‌احمر تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند
  • اجرای ارکستر سمفونیک تهران در قلعه تاریخی فلک‌الافلاک

فیلم
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…
    شریعتمداری: مردم ماهشهر را سهامدار صنایع پایین دست کنیم
    فرهنگ اقتصاد _ مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی شهید تندگویان بر ایجاد صنایع پایین دستی در ماهشهر با سهامداری مردم منطقه با هدف اشتغالزایی…
    از نزدیک بودن زمان عرضه اولیه پتروشیمی اروند تا رشد درآمد پتروشیمی پارس
    شرکت‌های پایین دستی: PVC پتروشیمی اروند بهترین کیفیت موجود در بازار ایران است
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، همزمان با شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک مشهد، مدیرعامل و مدیران پتروشیمی اروند…
    خلیج‌فارس، حامی خلیج‌فارس!
    فرهنگ اقتصاد _ امروز در سومین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی غرفه هلدینگ خلیج‌فارس طوماری برای اعلام حمایت فعالان صنعت از نام و اصالت تاریخی خلیج‌فارس تدارک…
    حضور شرکت پتروشیمی اروند در دومین رویداد ایران پتروکم ۱۴۰۳ به روایت تصویر
    گزارش تصویری از زحمات همکاران در زمان تعویض مبدل 13005 واحد EDC/VCM


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    استانها و شعب در مسیر تحقق اهداف برنامه ای بانک توسعه تعاون هدایت می شوند
    فرهنگ اقتصاد _ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک با حضور اعضای مجمع در سطح…
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شرکت پتروشیمی پارس
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم امام جماعت اعزامی در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با اشاره به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72تن از یاران…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب