پنج شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-11
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بررسی زمینه‌های همکاری میان بانک دی و جامعه بازاریان کیش | دیدار نایب رییس هیأت‌مدیره بانک دی با مدیران ارشد شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) و پتروشیمی تخت‌جمشید | با رایج‌ترین شگردها در کلاهبرداری از حساب بانکی، با تماس تلفنی آشنا شوید | پیام تبریک مدیر موسسه اعتباری ملل به مناسبت روز زن | رونمایی از طرح پیش‌فروش ارز صادراتی برای اولین بار در بانک تجارت کلید خورد |

کد خبر: 8335
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - ۰۹:۴۸

شرکت مس پیشروترین صنعت در حوزه مسئولیت اجتماعی

محمدرضا کافی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس در میزگردی که با عنوان بررسی عملکرد شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی در سومین همایش فلزات غیر آهنی برگزار شد گفت: مسئولیت اجتماعی یک مفهوم مدرن است که در حدود نیم قرن عمر دارد و  همزمان با رشد صنایع ایجاد شد و به عنوان تعهد و وظیفه صنایع و شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

فرهنگ اقتصاد – کافی با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی به صورت کلی نوعی تعهد در قبال کارکنان، مردم، بازار هدف و محیط‌زیست و … قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ولی این مفهوم در کشور ما به دلیل چالش‌هایی از قبیل بودجه، باور مدیران، اعتقاد دست اندرکاران و تصمیم‌گیران، زودبازده نبودن و البته غیرقابل محاسبه بودن اثرات مثبت آن در بسیاری از مواقع با مانع روبرو می‌شود یا صرفاً به صورت یک نمایش رسانه‌ای و تبلیغاتی در می‌آید که در کنار غیراخلاقی بودن این رفتار، این موضوع کلیدی را از مفهوم واقعی خود تهی می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بزرگ دنیا از مسئولیت اجتماعی در حوزه برندینگ و گسترش کسب و کار استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای نمونه بررسی شیوه عمل شرکتی مانند سامسونگ نشان می‌دهد که آنها «خوشنامی  برند» را به عنوان یکی از اهداف کلیدی در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف کرده‌اند.

به گفته کافی، مدیران این شرکت به‌رغم علم به اینکه در برخی روستاهای محروم کشورهای آفریقایی بازار هدف قابل توجهی از نظر مالی ندارد، ولیکن با تهیه آمبولانس‌هایی که نشان سامسونگ دارند و خدمات پایه و ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند، از خود نه تنها در نزد این جوامع، بلکه نزد ناظران بین‌المللی و رسانه‌های جمعی ، تصویری خوشایند ارائه می‌کنند. این آمبولانس‌ها به صورت سیار به روستاهای محروم سر می‌زنند و خدمات ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند بدون اینکه انتظار بازخورد و پاداش آنی مانند خرید محصولات سامسونگ داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس با تاکید بر این‌که این رویکرد از مسئولیت اجتماعی که تلاش در گشترش مفوم خوشنامی کسب و کار داشته باشد در ایران بسیار کم است اظهار داشت: همین مورد مصداقی است که نشان می‌دهد «مسئولیت اجتماعی» دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده است که در صورت آنکه مدیران هوشمند روابط عمومی بتوانند آن را برابر نیازهای جامعه هدف تعریف کنند، و نه تنها گره از مشکلات مردم باز کنند بلکه قلب آنها را هم فتح می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: شرکت مس در سال‌های اخیر در مسیر متفاوتی از مسئولیت اجتماعی گام بر داشته است به‌طوری‌که که این شرکت جزو پیشروترین صنایع در کشور بوده که مقوله «مسئولیت اجتماعی» را با همدلی مدیران ارشد و همراهی کارکنان فرهیخته به عنوان یک استراتژی پیش گرفته و آن را از موضوعی تئوریک به اقدامی عملی تبدیل کرده است.

کافی بیان کرد: در اثر این سیاست‌ها امروز می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم توانسته‌ایم یک مفهوم وارداتی را همسو با اقتصاد مقاومتی بومی سازی کنیم.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس این یک ادعای صرف نیست. بر اساس آمار، ارقام و دستاوردها یک موفقیت برجسته است که شرکت ملی صنایع مس با حمایت‌های خردمندانه مدیران ارشد و دقت عمل، فضاسنجی و پشتکار همکاران در روابط عمومی به آن دست یافته‌است.

منبع: مس پرس

برچسب ها: بازار هدف, شرکت مس, صنعت, مسئولیت اجتماعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/8335

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • حضور همراه اول در نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق
  • رقابت پتروشیمی جم در کسب جایزه نوآوری صنعت پتروشیمی ( پتروفن ۱۴۰۴)
  • دستاورد بزرگ تیم‌های عملیاتی شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی
  • پرداخت بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج توسط بانک سینا تا پایان مهرماه جاری
آخرین اخبار
  • جلوگیری از زندانی شدن ۱۹ نفر از زنان بدهکار دیه
  • همایش پتروفن به یک پلتفرم نوآوری در سطح پتروشیمی کشور تبدیل شده/ آینده پتروشیمی از آن شرکت‌هایی است که شجاعت ورود به حوزه فناوری را دارند/ امسال ۱۶۸ پروژه در زمینه نوآوری داشتیم
  • پتروفن، پلتفرم نوآوری صنعت پتروشیمی ایران/ شریعتمداری: تبدیل ایده به محصول لازمه بقای صنعت است/ برترین‌های نوآوری در صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ معرفی شدند
  • حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به توسعه صنعت مس کمک می‌کند
  • تقدیر از بانوان شاغل در پتروشیمی شازند به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)
  • تاکید بر مردمی سازی بهینه سازی مصرف انرژی با هدف تولید پایدار در صنعت پتروشیمی
  • بررسی زمینه‌های همکاری میان بانک دی و جامعه بازاریان کیش
  • دیدار نایب رییس هیأت‌مدیره بانک دی با مدیران ارشد شرکت بازرگانی پتروشیمی (PCC) و پتروشیمی تخت‌جمشید
  • با رایج‌ترین شگردها در کلاهبرداری از حساب بانکی، با تماس تلفنی آشنا شوید
  • پیام تبریک مدیر موسسه اعتباری ملل به مناسبت روز زن
  • رونمایی از طرح پیش‌فروش ارز صادراتی برای اولین بار در بانک تجارت کلید خورد
  • پیام تبریک مدیرعامل بانک رفاه کارگران به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام والای مادر و روز زن
  • رشد ۱۲۷ درصدی تامین مالی تولید و اشتغال توسط بانک کشاورزی
  • دو جایزه مهم نوآوری به پتروشیمی بندرامام اهدا شد
  • با بهره‌برداری از طرح کلرآلکالی، سالانه ۴۰۰ میلیون دلار به درآمد ارزی این شرکت افزوده می‌شود

منهای اقتصاد
  • معرفی بسته‌های ویژه همراه اول برای روز مادر
  • همراه اول برترین روابط عمومی در «ارتباطات رسانه‌ای» و «کاربرد هوش مصنوعی»
  • گاز ساختمان های تحت مدیریت دولت قطع شود/ کارکنان با لباس زمستانه در محل کار حاضر شوند/ با پرده مناسب، عایق درب و پنجره ها به آسانی می توان از هدر رفت گرمای خانه و محل کار جلوگیری کرد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی

فیلم
    گزارشی از دومین روز حضور «هلدینگ خلیج فارس» در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین…
    یک استراتژی برد-برد برای مصرف گاز خانوار + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اعلام کرد: در سال گذشته، این شرکت تقریباً یک‌سوم سال را با قطعی برق و گاز مواجه بود؛ اما امسال با…
    جابجایی موفقیت‌آمیز مخزن ۸.۵ تنی در پتروشیمی اروند؛ گامی بلند در ارتقای صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، عملیات حساس و پیچیده جابجایی یک مخزن ۸.۵ تنی با حجم ۲۵ مترمکعب در واحد EdC شرکت…
    ارسال ۷ برج فرآیندی از اراک به گچساران تا اوایل بهمن
    فرهنگ اقتصاد _ خسروی معاون پروژه‌های نفت و گاز آذرآب می‌گوید: این کارخانه شرایط مناسبی برای انجام طرح‌های بخش انرژی دارد و آغاز ساخت ۷۵ تجهیز اصلی پتروشیمی گچساران…
    نماهنگ سرود شرکت پتروشیمی اروند
    پتروشیمی بندرامام و دانشگاه شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در راستای رفع نیازهای فناورانه پژوهشی تحقیقاتی، آموزشی توسعه دانش فنی و فرایندی در شرکت پتروشیمی بندر امام…
    گام بزرگ پتروشیمی تبریز در توسعه پروژه پلی‌اتیلن سنگین با انتقال موفق پکیج اکسترودر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از واحد روابط عمومی پتروشیمی تبریز، این تجهیز استراتژیک که از دیرتحویل‌ترین بخش‌های واحد پلی‌اتیلن سنگین محسوب…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب