شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-06
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

آغاز دور جدیدی از همکاری‌های استراتژیک/ارتقای همکاری‌ها برای رفع ناترازی و بهبود شرایط | آغاز مرحله جدید ارتقای بهره‌وری با گفت‌وگوی مستقیم با همکاران /گامی نو در ارتقای خدمات مالی و ارتباطات سازمانی | جهش بلند درآمد بانک تجارت از روی باند کارمزد | آمادگی بانک تجارت برای حمایت از فعالان اقتصادی خوزستان در قالب ابزارهای تعهدی و مالی | بیمارستان ۵۲ تختخوابی زاگرس با مشارکت بانک سپه افتتاح شد |

کد خبر: 8335
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - ۰۹:۴۸

شرکت مس پیشروترین صنعت در حوزه مسئولیت اجتماعی

محمدرضا کافی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس در میزگردی که با عنوان بررسی عملکرد شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی در سومین همایش فلزات غیر آهنی برگزار شد گفت: مسئولیت اجتماعی یک مفهوم مدرن است که در حدود نیم قرن عمر دارد و  همزمان با رشد صنایع ایجاد شد و به عنوان تعهد و وظیفه صنایع و شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

فرهنگ اقتصاد – کافی با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی به صورت کلی نوعی تعهد در قبال کارکنان، مردم، بازار هدف و محیط‌زیست و … قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ولی این مفهوم در کشور ما به دلیل چالش‌هایی از قبیل بودجه، باور مدیران، اعتقاد دست اندرکاران و تصمیم‌گیران، زودبازده نبودن و البته غیرقابل محاسبه بودن اثرات مثبت آن در بسیاری از مواقع با مانع روبرو می‌شود یا صرفاً به صورت یک نمایش رسانه‌ای و تبلیغاتی در می‌آید که در کنار غیراخلاقی بودن این رفتار، این موضوع کلیدی را از مفهوم واقعی خود تهی می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بزرگ دنیا از مسئولیت اجتماعی در حوزه برندینگ و گسترش کسب و کار استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای نمونه بررسی شیوه عمل شرکتی مانند سامسونگ نشان می‌دهد که آنها «خوشنامی  برند» را به عنوان یکی از اهداف کلیدی در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف کرده‌اند.

به گفته کافی، مدیران این شرکت به‌رغم علم به اینکه در برخی روستاهای محروم کشورهای آفریقایی بازار هدف قابل توجهی از نظر مالی ندارد، ولیکن با تهیه آمبولانس‌هایی که نشان سامسونگ دارند و خدمات پایه و ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند، از خود نه تنها در نزد این جوامع، بلکه نزد ناظران بین‌المللی و رسانه‌های جمعی ، تصویری خوشایند ارائه می‌کنند. این آمبولانس‌ها به صورت سیار به روستاهای محروم سر می‌زنند و خدمات ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند بدون اینکه انتظار بازخورد و پاداش آنی مانند خرید محصولات سامسونگ داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس با تاکید بر این‌که این رویکرد از مسئولیت اجتماعی که تلاش در گشترش مفوم خوشنامی کسب و کار داشته باشد در ایران بسیار کم است اظهار داشت: همین مورد مصداقی است که نشان می‌دهد «مسئولیت اجتماعی» دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده است که در صورت آنکه مدیران هوشمند روابط عمومی بتوانند آن را برابر نیازهای جامعه هدف تعریف کنند، و نه تنها گره از مشکلات مردم باز کنند بلکه قلب آنها را هم فتح می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: شرکت مس در سال‌های اخیر در مسیر متفاوتی از مسئولیت اجتماعی گام بر داشته است به‌طوری‌که که این شرکت جزو پیشروترین صنایع در کشور بوده که مقوله «مسئولیت اجتماعی» را با همدلی مدیران ارشد و همراهی کارکنان فرهیخته به عنوان یک استراتژی پیش گرفته و آن را از موضوعی تئوریک به اقدامی عملی تبدیل کرده است.

کافی بیان کرد: در اثر این سیاست‌ها امروز می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم توانسته‌ایم یک مفهوم وارداتی را همسو با اقتصاد مقاومتی بومی سازی کنیم.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس این یک ادعای صرف نیست. بر اساس آمار، ارقام و دستاوردها یک موفقیت برجسته است که شرکت ملی صنایع مس با حمایت‌های خردمندانه مدیران ارشد و دقت عمل، فضاسنجی و پشتکار همکاران در روابط عمومی به آن دست یافته‌است.

منبع: مس پرس

برچسب ها: بازار هدف, شرکت مس, صنعت, مسئولیت اجتماعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/8335

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • مدیریت تعامل خصمانه، استراتژی آمریکا در مقابل ایران
  • افتتاح رسمی پتروشیمی ارغوان گستر ایلام به‌زودی و راه‌اندازی پتروشیمی صدف خلیج فارس تا پایان سال
  • بازدید مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه آغاجاری
  • صرفه‌جویی ۶۵ میلیون یورویی در صنعت مس با بومی‌سازی تجهیزات راهبردی
  • سرانه فضای آموزشی شهر بندرامام خمینی، ۱.۳ متر مربع کمتر از میانگین کشوری است/ با اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی، به دنبال ارتقای استانداردهای آموزشی در این شهرستان هستیم
  • بیمه‌ دی با رشد فروش ۹۵ درصدی رکورد زد
  • بازدید دکتر عبدالعلی‌زاده از شرکت پتروشیمی اروند / تأکید بر نقش پتروشیمی‌ها در اقتصاد دریا‌محور و توسعه اجتماعی منطقه
آخرین اخبار
  • آغاز دور جدیدی از همکاری‌های استراتژیک/ارتقای همکاری‌ها برای رفع ناترازی و بهبود شرایط
  • آغاز مرحله جدید ارتقای بهره‌وری با گفت‌وگوی مستقیم با همکاران /گامی نو در ارتقای خدمات مالی و ارتباطات سازمانی
  • همگرایی دولت و مجلس برای بهبود فضای کسب و کار در صنعت پتروشیمی
  • جهش بلند درآمد بانک تجارت از روی باند کارمزد
  • آمادگی بانک تجارت برای حمایت از فعالان اقتصادی خوزستان در قالب ابزارهای تعهدی و مالی
  • بیمارستان ۵۲ تختخوابی زاگرس با مشارکت بانک سپه افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم نامه مجتمع تولید شیشه در گچساران با مشارکت مؤثر بانک سپه
  • جهش تاریخی سهم بازار بانک کشاورزی پس از ۲۰ سال / رکوردهای تازه در سپرده‌گیری و تأمین مالی
  • عملکرد مثبت بانک ایران ‌زمین در پرداخت تسهیلات تکلیفی از ابتدای سال ۱۴۰۴
  • تحول بانک دی یک الگوی مدیریتی در کشور است
  • پرداخت ۱۸/۷ همت تسهیلات قرض‌الحسنه بانک مسکن در هشت ماهه ۱۴۰۴ / رشد ۷۰ درصدی در تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل
  • افزایش ارزش تولید به بیش از ۴ میلیارد دلار و ظرفیت ۹ میلیون تنی در طرح توسعه ای بندرامام نوین
  • تکمیل زنجیره جمع‌آوری گازهای مشعل و توسعه طرح های تکمیل زنجیره ارزش در بیدبلند خلیج فارس
  • اوج‌گیری دوباره بوعلی پس از اورهال سنگین/ثبت جهش ۱۲۱ درصدی درآمد و دو برابر شدن تولید در آبان‌ماه ۱۴۰۴
  • حضور فعال پتروشیمی جم در نهمین نمایشگاه ساخت داخل صنعت نفت، گاز و پتروشیمی پارس جنوبی( عسلویه)

منهای اقتصاد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت

فیلم
    فعالان بازار سرمایه، پتروشیمی اروند را زیر ذره‌بین بردند
    نخستین نمایشگاه پتروشیمی اهواز پترواکس
    برگزاری دوره آموزشی "توسعه ی قابلیت های سازمانی - PCSR " در شرکت پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ در این دوره که به میزبانی اداره آموزش شرکت و با همکاری امور راهبرد، عملکرد و ریسک برگزار شد مفاهیم مرتبط با استراتژی و معماری…
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…
    مانور عملیات آب رسانی به ماشین های آتش نشانی در زمان قطع منابع آب از شرکت تامین کننده تیرماه ۱۴۰۴
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    مهمانان ویژه غرفه هلدینگ خلیج فارس در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
    فرهنگ اقتصاد _ در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵، علاوه بر هیات‌های خارجی، علی آقامحمدی رئیس کار گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، ابوالفضل…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب