یکشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-16
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی | استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر | اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار» | بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است | رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی/ حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از فناوری‌های نوین در صدر اولویت‌های بانک کشاورزی |

کد خبر: 8335
تاریخ انتشار: 27 دی 1399 - ۰۹:۴۸

شرکت مس پیشروترین صنعت در حوزه مسئولیت اجتماعی

محمدرضا کافی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس در میزگردی که با عنوان بررسی عملکرد شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی در سومین همایش فلزات غیر آهنی برگزار شد گفت: مسئولیت اجتماعی یک مفهوم مدرن است که در حدود نیم قرن عمر دارد و  همزمان با رشد صنایع ایجاد شد و به عنوان تعهد و وظیفه صنایع و شرکت‌ها به مصرف‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود.

فرهنگ اقتصاد – کافی با بیان این‌که مسئولیت اجتماعی به صورت کلی نوعی تعهد در قبال کارکنان، مردم، بازار هدف و محیط‌زیست و … قلمداد می‌شود، تصریح کرد: ولی این مفهوم در کشور ما به دلیل چالش‌هایی از قبیل بودجه، باور مدیران، اعتقاد دست اندرکاران و تصمیم‌گیران، زودبازده نبودن و البته غیرقابل محاسبه بودن اثرات مثبت آن در بسیاری از مواقع با مانع روبرو می‌شود یا صرفاً به صورت یک نمایش رسانه‌ای و تبلیغاتی در می‌آید که در کنار غیراخلاقی بودن این رفتار، این موضوع کلیدی را از مفهوم واقعی خود تهی می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که شرکت‌های بزرگ دنیا از مسئولیت اجتماعی در حوزه برندینگ و گسترش کسب و کار استفاده می‌کنند، اظهار داشت: برای نمونه بررسی شیوه عمل شرکتی مانند سامسونگ نشان می‌دهد که آنها «خوشنامی  برند» را به عنوان یکی از اهداف کلیدی در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف کرده‌اند.

به گفته کافی، مدیران این شرکت به‌رغم علم به اینکه در برخی روستاهای محروم کشورهای آفریقایی بازار هدف قابل توجهی از نظر مالی ندارد، ولیکن با تهیه آمبولانس‌هایی که نشان سامسونگ دارند و خدمات پایه و ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند، از خود نه تنها در نزد این جوامع، بلکه نزد ناظران بین‌المللی و رسانه‌های جمعی ، تصویری خوشایند ارائه می‌کنند. این آمبولانس‌ها به صورت سیار به روستاهای محروم سر می‌زنند و خدمات ابتدایی بهداشتی ارائه می‌کنند بدون اینکه انتظار بازخورد و پاداش آنی مانند خرید محصولات سامسونگ داشته باشند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس با تاکید بر این‌که این رویکرد از مسئولیت اجتماعی که تلاش در گشترش مفوم خوشنامی کسب و کار داشته باشد در ایران بسیار کم است اظهار داشت: همین مورد مصداقی است که نشان می‌دهد «مسئولیت اجتماعی» دارای ظرفیت‌های بسیار گسترده است که در صورت آنکه مدیران هوشمند روابط عمومی بتوانند آن را برابر نیازهای جامعه هدف تعریف کنند، و نه تنها گره از مشکلات مردم باز کنند بلکه قلب آنها را هم فتح می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته از سوی شرکت مس در حوزه مسئولیت اجتماعی اظهار داشت: شرکت مس در سال‌های اخیر در مسیر متفاوتی از مسئولیت اجتماعی گام بر داشته است به‌طوری‌که که این شرکت جزو پیشروترین صنایع در کشور بوده که مقوله «مسئولیت اجتماعی» را با همدلی مدیران ارشد و همراهی کارکنان فرهیخته به عنوان یک استراتژی پیش گرفته و آن را از موضوعی تئوریک به اقدامی عملی تبدیل کرده است.

کافی بیان کرد: در اثر این سیاست‌ها امروز می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم توانسته‌ایم یک مفهوم وارداتی را همسو با اقتصاد مقاومتی بومی سازی کنیم.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مس این یک ادعای صرف نیست. بر اساس آمار، ارقام و دستاوردها یک موفقیت برجسته است که شرکت ملی صنایع مس با حمایت‌های خردمندانه مدیران ارشد و دقت عمل، فضاسنجی و پشتکار همکاران در روابط عمومی به آن دست یافته‌است.

منبع: مس پرس

برچسب ها: بازار هدف, شرکت مس, صنعت, مسئولیت اجتماعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/8335

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • کارگاه سلامت بانوان با همکاری درمانگران آریاساسول در دبیرستان اخند برگزار شد
  • آغاز ثبت ایده‌های نوآورانه در صنعت مس فرصتی برای تحول زنجیره ارزش کشور
  • رشد ۹ درصدی منابع زمین‌شناسی و ۲۲ درصدی حفاری اکتشافی در شرکت ملی مس
  • استقبال چشمگیر و روزهای شلوغ غرفه بانک دی در نمایشگاه شهر پایدار
آخرین اخبار
  • بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی
  • استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر
  • اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار»
  • بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است
  • رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی/ حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از فناوری‌های نوین در صدر اولویت‌های بانک کشاورزی
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • انتصاب «احمد مالکی» به عنوان معاون اعتبارات و وصول مطالبات بانک شهر
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک ملی ایران و علی‌بابا / گام تازه برای حضور قدرتمند در اقتصاد دیجیتال
  • هشدار درباره کلاهبرداری از طریق آگهی استخدام غیرواقعی
  • شتاب گیری تحول در بیمه دی با رویکرد نوآورانه
  • چگونه بیمه دی با هوش مصنوعی از رقبا پیشی گرفت؟
  • روایت تحول آرام اما عمیق بیمه دی در دوران مدیریت دکتر هادی عبداللهی
  • اعتماد پنج‌میلیون بیمه‌شده درمان، پشتوانه ورود بیمه دی به بازارهای جدید بیمه‌ای
  • بیمه‌ دی الگویی تازه از شفافیت مالی در صنعت بیمه کشور ساخت
  • قهرمانی مقتدرانه پتروشیمی تبریز در لیگ دوچرخه‌سواری کشور

منهای اقتصاد
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی
  • همکاری همراه اول و توانیر با هدف تحول دیجیتال در صنعت انرژی ایران

فیلم
    پتروشیمی بندرامام و دانشگاه شیراز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری مشترک در راستای رفع نیازهای فناورانه پژوهشی تحقیقاتی، آموزشی توسعه دانش فنی و فرایندی در شرکت پتروشیمی بندر امام…
    امضای تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک بین بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این تفاهم‌نامه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست،…
    ۱۲ سال تداوم‌عدم آلایندگی مبین انرژی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده توسط مراجع ذی‌صلاح محیط‌زیستی و طبق تأییدیه صادره، نام شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس برای دوازدهمین سال همچنان در فهرست واحدهای آلاینده…
    امسال بودجه مسئولیت اجتماعی را به آموزش و پرورش و تجهیز مدارس اختصاص دهید
    مدیران باید صدای کارکنان، کارگران و متخصصان را بشنوند تا گره از کارها باز شود
    فرهنگ اقتصاد _ مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی اروند با تاکید بر اینکه هر مدیرعاملی باید به نقشی که شرکت تحت…
    مراسم معنوی شب قدر در مجتمع پتروشیمی اروند با حضور مدیران ارشد و مسئولین شهرستان برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در این مراسم که شامگاه نوزدهم ماه رمضان با حضور کارکنان مجتمع پتروشیمی…
    مهمانان ویژه غرفه هلدینگ خلیج فارس در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵
    فرهنگ اقتصاد _ در سومین روز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۵، علاوه بر هیات‌های خارجی، علی آقامحمدی رئیس کار گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، ابوالفضل…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب