دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴ 2025-08-18
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

چرا راه آهن مدرن و سریع السیر یکی از مهمترین زیرساخت های اقتصادی کشور است؟ | افزایش سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تراکنش‌های پذیرندگی به بیش از ۹ درصد | تقدیر از آزادگان این بانک در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی | پیام دکتر اخلاقی به‌مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان | معرفی طرح شایان بانک ملت / تسهیلات یک میلیارد تومانی با شرایط و نرخ های جدید |

کد خبر: 84706
تاریخ انتشار: 26 دی 1403 - ۲۲:۰۶

کارشناس مدیریت کسب و کار در گفت و گو با "فرهنگ اقتصاد" مطرح کرد:

مطالعه رفتار مصرف‌کننده؛ کلید طلایی موفقیت کسب‌وکارها / طراحی استراتژی بازاریابی در گرو مطالعه رفتار مصرف کننده است

در دنیای رقابتی امروز، کسب‌وکارها برای دستیابی به موفقیت پایدار، نیازمند درک عمیقی از رفتار مصرف‌کنندگان هستند.

مطالعه دقیق رفتار مصرف‌کنندگان، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا محصولات و خدماتی را تولید کنند که دقیقاً مطابق با نیازها و خواسته‌های مشتریان بوده و در نتیجه به افزایش فروش و وفاداری مشتریان منجر شود.

پایگاه خبری-تحلیلی” فرهنگ اقتصاد” با رویکردهای فرهنگی-علمی خود در صدد تهیه سلسله مصاحبه ها وگزارشهای ویژه از اساتید برجسته حوزه‌های اقتصاد،مدیریت بازرگانی و کسب‌وکار می باشد به همین سبب بهانه ای بدست آمد تا با یکی از اساتید صاحبنظر،فعال وبسیار پرکار این عرصه دکتر امید فدایی منش به گفتگو بنشینیم.
دکتر امید فدایی منش، یکی از استادان صاحب نام وهمچنین پژوهشگر نام‌آشنای ایرانی با بیش از ۳۰ سال تجربه در حوزه‌های مدیریت، فناوری و اقتصاد وکسب وکار است.


گفتنی است دکتر فدایی منش، با تحصیلات عالی از دانشگاه‌های معتبر کانادا و بلژیک در رشته اقتصادکاربردی و مدیریت و همچنین فناوری اطلاعات، علاوه بر تاسیس چندین شرکت موفق، نویسنده (۹) کتاب پژوهش‌محور در زمینه‌های مختلف مدیریت و اقتصاد است.
شایان ذکراست که این استاد صاحب نام به عنوان مدرس و مشاور بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ شناخته می‌شود.
وی همچنین بنیانگذار  بنیادتوسعه مدیریت فدایی منش است که با هدف توسعه و بومی‌سازی دانش مدیریت در ایران و با تمرکز بر فرهنگ ایرانی تاسیس شده است.

بنیاد توسعه مدیریت فدایی منش با همکاری جمعی از متخصصان و پژوهشگران، به دنبال ارائه خدمات مشاوره‌ای، آموزشی و پژوهشی در حوزه مدیریت است.
از جمله فعالیت‌های این بنیاد می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی، انجام پژوهش‌های کاربردی و ارائه مشاوره به سازمان‌ها اشاره کرد.
آنچه در پی می آید درمورد مطالعه رفتار مصرف‌کننده بصورت مختصر حاصل این گفت وشنود است.

اهمیت مطالعه رفتار مصرف‌کننده

اهمیت مطالعه رفتار مصرف کننده به عوامل متعددی  ازجمله:کاهش ریسک شکست که با شناخت دقیق مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند از تولید محصولات ناموفق و شکست پروژه‌ها جلوگیری شود.
مورد دیگر افزایش فروش است که با ارائه محصولات و خدماتی که دقیقاً مورد نیاز مشتریان است، به افزایش فروش منجر می‌شود.
ازعوامل دیگر افزایش وفاداری مشتریان است که با ارائه تجربیات شخصی‌سازی شده، مشتریان را به مشتریان دائمی تبدیل می‌کند.
یکی دیگر از عوامل بهبود در تصمیم‌گیری است بطوریکه با داشتن اطلاعات حاصل از مطالعه رفتار مصرف‌کننده، به مدیران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

روشهای مطالعه رفتار مصرف کننده
روشهای مختلفی مانند تحقیقات بازار سنتی و مدل‌سازی رفتاری با استفاده از داده‌های بزرگ وجود دارد و عوامل متعددی از جمله فرهنگ، جامعه، روانشناسی، اقتصاد، رسانه‌ها و فناوری بر تصمیم‌گیری‌های مصرف‌کنندگان تاثیرگذار هستند؛همچنین، سیاست‌های دولت نیز می‌تواند بر رفتار مصرف‌کنندگان اثرگذار باشد.

گفتنی است؛کارشناسان بر این باورند که مطالعه رفتار مصرف‌کننده، یک سرمایه‌گذاری استراتژیک برای کسب‌وکارها است که با درک عمیق از نیازها و خواسته‌های مشتریان، کسب‌وکارها می‌توانند به موفقیت پایدار دست یابند.

توصیه علمی به علاقه مندان راه اندازی کسب وکارهای نوپا
توصیه می کنم به دوستان عزیز وعلاقه مند درابتدای امر؛کسب‌وکارها را  با استفاده از روش‌های مختلف تحقیقات بازار و مدل‌سازی رفتاری، به مطالعه رفتار مصرف‌کنندگان خود بپردازند و بر اساس نتایج این مطالعات، استراتژی‌های بازاریابی خود را طراحی کنند تا به نتیجه مطلوب خود نائل شوند.

برچسب ها: بازاریابی, کسب و کار

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/84706

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • مزیت‌ها و ضرورت‌های توسعه باتری‌های آبی(نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای)
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی اروند تیرماه ۱۴۰۴
  • جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت پتروشیمی جم
  • فناوری‌ های اقلیم‌ محور؛ کلید رقابت در بازار جهانی
  • مانور عملیات آب رسانی به ماشین های آتش نشانی در زمان قطع منابع آب از شرکت تامین کننده تیرماه ۱۴۰۴
  • گامی مؤثر در بومی‌سازی تجهیزات حیاتی پتروشیمی بندرامام
  • پیام تبریک مدیر عامل شرکت پتروشیمی پارس به رییس کمیسیون انرژی مجلس
  • تقدیر معاون وزارت صمت از پتروشیمی شهید تندگویان به دلیل تامین خوراک واحدهای تولیدی در جریان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
آخرین اخبار
  • آتش سوزی رخ داده در اراضی جنوب تهران ارتباطی با پالایشگاه تهران ندارد
  • چرا راه آهن مدرن و سریع السیر یکی از مهمترین زیرساخت های اقتصادی کشور است؟
  • افزایش سهم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از تراکنش‌های پذیرندگی به بیش از ۹ درصد
  • تقدیر از آزادگان این بانک در سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی
  • پیام دکتر اخلاقی به‌مناسبت ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان
  • معرفی طرح شایان بانک ملت / تسهیلات یک میلیارد تومانی با شرایط و نرخ های جدید
  • تشریح نحوه افتتاح حساب غیرحضوری در همراه بانک و مگابانک ملت (اینفوگرافیک)
  • تداوم سطح یک توانگری مالی در بیمه پاسارگاد
  • سرویس «رمزساز دی‌جت»؛ جایگزینی برای پیامک رمز پویا
  • مدل بازاریابی بانک سینا بر اساس نیاز مدیریت‌های مناطق تابعه در حال تدوین است
  • رویکرد جدید مدیریتی در بیمه ملت با برگزاری مستمر نشست‌ شورای معاونان و مدیران
  • «گرین پی» بانک کشاورزی به زودی رونمایی می شود
  • تامین مالی ۸۸ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی مسکن در استان قزوین / ۳۵۴۵ واحد نهضت ملی به متقاضیان تحویل شد
  • تجلیل از آزادگان بانک مسکن با حضور مدیران ارشد/ ضرورت مستندسازی خاطرات آزادگان
  • اعلام میانگین قیمت های جهانی محصولات پتروشیمیایی

منهای اقتصاد
  • شرکت مخابرات ایران روزانه یک گیگ اینترنت رایگان به زائران اربعین در مرزها ارائه می‌دهد
  • فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
  • استاد فرشچیان دار فانی را وداع گفت
  • همراه اول؛ نخستین اپراتور خارجی با خدمات حضوری در فرودگاه نجف
  • استقرار پاورباکس‌های همراه اول در حرم‌های مطهر عراق
  • رونمایی همراه اول از بسته خدمات دیجیتال ویژه زائران اربعین
  • اخذ گواهی دانش‌بنیان برای سه پروژه فناورانه همراه اول

فیلم
    گزارش ویدیویی از هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست، دایر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران
    فرهنگ اقتصاد _ استقبال بازدیدکنندگان مختلف از اقصی نقاط جهان از غرفه پتروشیمی تبریز در این نمایشگاه حاکی از موفقیت شرکت در…
    یک سَرو همیشه استوار؛ پیمان خانواده «سرو» با یاد ۴۷ فرشته پرکشیده





    فرهنگ اقتصاد _ برخی زخم‌ها چنان عمیق بر حافظه یک ملت حک می‌شوند که غبار زمان هرگز قادر به زدودنشان نیست. روزهایی که در آن، معصومیت، قربانی خشونت…
    اقدام اخلاقی محمد شریعتمداری که با تشویق فعالان صنعت پتروشیمی همراه شد
    از ۲۴ درصد پیشرفت تا رکوردشکنی فروش‌ واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۴، سال هنگام است!
    فرهنگ اقتصاد _این مجتمع سال گذشته دو اتفاق بزرگ را تجربه کرد، نخست شکسته شدن رکوردهای فروش واحد آمونیاک و دوم سرعت گرفتن عملیات پیش…
    مصاحبه زنده تلویزیونی با مهندس اکبری؛ رییس فروش محصولات شیمیایی پتروشیمی مارون در شبکه یک سیما
    شبی خاطره‌انگیز با رسیتال پیانو محمدرضا ظریف در تالار رودکی
    فرهنگ اقتصاد _ شامگاه جمعه، دهم اسفند ماه، تالار رودکی میزبان رسیتال پیانو محمدرضا ظریف، نوازنده چیره دست و هنرمند نامی، به همراه گروه نوازندگان همراه ایشان…
    بانک ملی ایران حامی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور تبادل تفاهمنامه حمایت از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و جشن سالانه…


عکس
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب