شنبه ۶ دی ۱۴۰۴ 2025-12-27
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بانک ملی پیشرو در خروج از بنگاه داری/ از ثبات مالی تا مدرسه‌سازی؛ گام‌های مثبت بانک ملی | سهم ۶۷ درصدی منابع ارزان قیمت در سپرده های مردمی بانک کشاورزی تا پایان آذر ۱۴۰۴ | بانک کشاورزی، ستون پشتیبان تولید و اقتصاد محلی است | بانک توسعه تعاون در نقش حامی مالی تحول هوشمند بخش تعاون | آغاز اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد ره ‌آورد ایران ‌زمین |

کد خبر: 98
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1399 - ۱۶:۱۷

محمد ابراهیم تحسیری - مدیرعامل شرکت بیمه معلم

بیمه‌گران باید در پوشش ریسک‌ها در سال ۹۹ دقت کنند

محمدابراهیم تحسیری می‌گوید: بدون شک شرکت‌های بیمه باید در پوشش ریسک‌ها در سال 99 دقت بیشتری به خرج دهند. محتاط‌‌‌تر رفتار کنند و در نرخ‌دهی به سمت دامپینگ حرکت نکنند؛ چرا که می‌تواند در بلندمدت آنها را دچار زیان کند. وی همچنین معتقد است،بیمه‌گران ایرانی نیز باید در فکر ایجاد پوشش‌های خاص برای این‌گونه بیماری‌ها باشند، پوشش‌هایی فراتر از ذیل بیمه‌نامه‌های عمر و حادثه.

به گزارش فرهنگ اقتصاد، در ذیل گفتگو با محمد ابراهیم تحسیری، مدیرعامل شرکت بیمه معلم را می خوانیم:

اقتصاد و صنعت‌بیمه در سال ۹۹ و سناریوهای پیش رو را با توجه به اثرات بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا را چگونه ارزیابی می‌کنید و اساسا این بحران چه تأثیر مثبت یا منفی به اقتصاد شرکت‌های بیمه در سال‌جاری خواهد گذاشت ؟

محمدابراهیم تحسیری: با توجه به شیوع ویروس کرونا عرصه اقتصادی جهان تحت تأثیر قرارگرفته است. قیمت نفت به شدت سقوط کرده و بورس‌های معتبرجهانی با افت شاخص روبه‌رو شدند. دولت‌ها مجبور هستند سهم بیشتری از ذخایر خود را صرف پوشش زیان‌های ناشی از کرونا کنند، ادامه فعالیت مشاغل با وقفه روبه‌رو شده و از طرفی صادرات و واردات کالاها به دلیل ترس از احتمال آلوده‌بودن کاهش یافته است. سیستم درمانی کشورها تحت‌الشعاع قرارگرفته است و کروناویروس نشان داد که جهان حتی دنیای توسعه‌یافته به شدت نیازمند تجهیز سیستم درمانی‌اش است؛ چراکه کمبودها در شرایط بحرانی خود را نشان می‌دهند.

همه این موارد مشمول ایران نیز می‌شود،از طرفی آثاراقتصادی ناشی از کرونا، کشور را تا مدتی تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و از سوی دیگر کاهش قیمت نفت نیز بر اقتصاد ایران فشار می‌آورد.

بدون‌شک صنعت بیمه نیز از آنجا که یکی از زنجیره‌های اقتصاد کلان است خارج از شمول شرایط موجود نیست.

تعطیلی کسب و کارها می‌تواند در میان‌مدت بر افزایش مطالبات بیمه‌ای اثر بگذارد، کاهش حمل و نقل، افت مسافرت‌ها و … از تأثیراتی است که بر صنعت بیمه بی‌اثر نیست؛ اما این تأثیرات، میان‌مدت است و با برنامه‌ریزی راهبردی می‌توان در زمان کوتاه‌تری از آن گذر کرد.

بدون شک شرکت‌های بیمه باید در پوشش ریسک‌ها در سال ۹۹ دقت بیشتری به خرج دهند. محتاط‌تر رفتار کنند و در نرخ‌دهی به سمت دامپینگ حرکت نکنند؛ چراکه می‌تواند در بلندمدت آنها را دچار زیان کند.

حرکت به سمت پرتفوی‌های سودده، نرخ‌دهی معقول و مدیریت ریسک بهینه باید بیش از گذشته در دستور کار شرکت‌های بیمه قرار گیرد.

البته هر تهدیدی می‌تواند از زوایای دیگر فرصت‌آفرینی کند. در شرایط فعلی اگرچه به دلیل رکود اقتصاد در نتیجه وقفه در کسب و کارها، صدور برخی بیمه‌نامه‌ها روند کاهشی خواهد داشت؛ اما شرکت‌های بیمه می‌توانند به سمت تولید بیمه‌نامه‌های نوین که تمرکز بیشتری بر مسئولیت حرفه‌ای مشاغل است بروند از جمله صدور بیمه‌نامه‌های مسئولیت حرفه‌ای پزشکان و پیراپزشکان که در شرایط شیوع بیماری‌های ویروسی می‌تواند جذاب باشد.

از طرفی فروش بیمه‌های عمر با پوشش‌های بهینه برای ویروس‌های اپیدمیک نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

بنابراین اگرچه بحران کرونا شرایط حادی ایجاد کرده است؛ اما می‌توان این تهدید را در بسیاری زمینه‌ها به فرصت تبدیل کرد به ویژه با تمرکز بر تطبیق پوشش بیمه‌نامه‌ها بر نیاز جدید جامعه بعد از گذر از بحران ویروس کرونا.

ترکیب پوشش بیمه‌عمر و درمان در حوزۀ ویروس کرونا و بیماریهای اپیدمی توضیح دهید؟

محمد ابراهیم تحسیری: در حال حاضر شرکت‌های بیمه در ایران و جهان برای پوشش کرونا و سایر ویروس‌های اپیدمیک از ظرفیت‌های بیمه‌نامه‌های درمان تکمیلی و عمر بهره می‌برند.

در ایران نیز با شیوع کرونا بسیاری از شرکت‌های بیمه و از جمله بیمۀ معلم نیز اعلام‌کردند که ذیل پوشش‌های عمر و حادثه ویروس کرونا را پوشش می‌دهند و این پوشش به بیمه‌گذاران اطلاع‌رسانی شد.

با اینکه بیمه‌های تکمیلی نیز قادرند پوشش‌های مناسبی برای این نوع بیماری‌ها ارائه کنند.

از طرفی بیمه‌های سلامت نیز که توسط دولت‌ها ارائه می‌شوند به کمک مبتلایان کرونا آمده است.

این روزها بسیاری از شرکت‌های بیمه بازرگانی در سراسر جهان نسبت به زیان‌های هنگفت این ویروس برای صنعت بیمه ابراز نگرانی کرده‌اند به طوری که در آمریکا و برخی دیگر از کشورهای توسعه‌یافته بیمه‌گران تلاش می‌کنند تا با تماس با بیمه‌گذاران از وضعیت جسمانی آنها آگاه شوند و در صورتی که احتمال این ویروس در افراد وجود داشته باشد روش‌های پیشگیرانه یا جلوگیری از وخامت بیماری را در قالب مشاوره به مشتریان ارائه می‌دهند.

این اقدامات نشان می‌دهد؛ شرکت‌های بیمه به دلیل تعهدات بالا در مورد پوشش‌های مذکور نسبت به افزایش خسارت نگران هستند و سعی می‌کنند تا از خسارات احتمالی بکاهند.

این شرایط بحرانی نشان می‌دهد؛ بیمه‌گران جهان باید به فکر پوشش‌های جدید و نوآورانه برای ویروس‌های اپیدمیک باشند؛ چرا که این‌گونه ویروس‌ها قادرند گستره بزرگی از جامعه را درگیر کنند و معمولاً تواتر ریسک و گاهاً شدت خسارت مورد انتظار در این شرایط افزایش می‌یابد.

در این راستا بیمه‌گران ایرانی نیز باید در فکر ایجاد پوشش‌های خاص برای این‌گونه بیماری‌ها باشند، پوشش‌هایی فراتر از ذیل بیمه‌نامه‌های عمر و حادثه.

شرکت های بیمه از منظر مسئولیت های اجتماعی در خصوص مقابله کرونا چگونه باید نقش ایفا کنند و اقداماتی که در این باره انجام داده را تشریح کنید؟

مدیرعامل شرکت بیمه معلم: اگرچه شرکت‌های بیمه بازرگانی بر مبنای کسب سود فعالیت می‌کنند؛ اما از آنجا که ماهیت بیمه با مقوله ایجاد آرامش و اطمینان خاطر از آینده درهم تنیده است، در این راستا ایفای تعهدات اجتماعی در صنعت بیمه نسبت به سایر صنایع غالب‌تر است. شرکت‌های بیمه محصولی را می‌فروشند که قرار است در جامعه ایجاد آرامش کند پس زمانی که شرایط بحرانی در جوامع حاکم می‌شود علاوه بر ارائه محصولات متناسب، بیمه‌گران وظیفه و رسالت انسانی و اجتماعی نیز بر عهده دارند؛ یعنی همراهی و همدلی با آحاد مردم و سعی در رفع نگرانی‌های افراد جامعه از بحران حادث‌شده.

چرا که بیمه‌گران قرار نیست فقط در زمان پرداخت خسارت با مردم همراه باشند؛ بلکه می‌توانند در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در کاستن آثار زیان‌بار بحران‌ها سهیم شوند.

این فعل از چند زاویه قابل تأمل است:

اولاً اینکه کمک‌رسانی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی توسط بیمه‌گران خودبه‌خود به کاهش آثار زیان‌بار بحران منجر می‌شود و این امر علاوه بر کمک به دولت‌ها در کنترل بحران به صورت مستقیم و غیر مستقیم تأثیر می‌گذارد و از افزایش خسارات و زیان‌های احتمالی می‌کاهد.

از طرفی صنعت بیمه می‌تواند بیش از پیش به صورت عینی در فضای جامعه به لحاظ عملکردی نمود داشته باشد و به نوعی به اعتمادسازی در جامعه منجر شود که در نهایت اعتمادسازی یکی از فاکتورهای افزایش ضریب نفوذ بیمه خواهد بود.

برچسب ها:

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/98

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • شرکت ملی مس آماده دریافت ایده‌های نوآورانه و فناورانه در زنجیره ارزش مس
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • فرایندها و فرصت‌ها در گروه، باید ایجاد ارزش افزوده برای شرکت فولاد خوزستان نماید
  • پرداخت بیش از ۱۲.۳هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی در ۸ماه
  • تقویت نظارت و جلوگیری از خطاهای اعتباری محور آموزش‌های تخصصی پست‌بانک ایران
  • بازدید کارشناسان شرکت چینی «آنکان» از پتروشیمی اروند و بررسی راهکارهای فنی مشترک در حوزه کلرآلکالی
  • سمینار تحول صنعت ایران در چهار دهه برگزار شد
آخرین اخبار
  • هشتم دی، یادآوری یک صنعت ارزش آفرین
  • بانک ملی پیشرو در خروج از بنگاه داری/ از ثبات مالی تا مدرسه‌سازی؛ گام‌های مثبت بانک ملی
  • سهم ۶۷ درصدی منابع ارزان قیمت در سپرده های مردمی بانک کشاورزی تا پایان آذر ۱۴۰۴
  • بانک کشاورزی، ستون پشتیبان تولید و اقتصاد محلی است
  • بانک توسعه تعاون در نقش حامی مالی تحول هوشمند بخش تعاون
  • آغاز اجرای طرح بخشودگی جرائم دیرکرد ره ‌آورد ایران ‌زمین
  • حمایت ۲۸.۰۰۰ میلیارد ریالی بانک رفاه کارگران از توسعه انرژی‌‌های تجدیدپذیر در سال جاری
  • آمادگی بانک برای ارائه خدمات مالی به شرکت‌های بزرگ در قالب بانکداری شرکتی
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه اعلام شد
  • تامین گاز پتروشیمی طرحی نو می‌طلبد
  • بانک صادرات ایران؛ پیشگام در تعامل با مشتریان با ثبت «عملکرد خوب» در فواد۱۲۸
  • اعطای بیش از ۱۳۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن طی هشت ماهه سال جاری / احداث ۱۶هزار واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن
  • پتروشیمی بوعلی سینا مدرسه ۱۲ کلاسه می‌سازد
  • بازسازی و تعالی مؤسسه اعتباری ملل با محوریت اعتماد و انگیزه همکاران امکان پذیر است
  • آگهی مزایده شماره۱۴۰۴/۰۳/پ

منهای اقتصاد
  • “ترانه‌های خیال‌انگیز”؛ بازخوانی نغمه‌های ماندگار ایران با صدای فاضل جمشیدی
  • امضای تفاهم همکاری همراه اول و بهزیستی در حمایت از اقشار آسیب‌پذیر
  • همراه اول نشان حامی مدرسه‌سازی کشور را دریافت کرد
  • تمدید فراخوان ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • توسعه سامانه هوش مصنوعی بومی صنعت نفت با همکاری همراه اول
  • شب‌نشینی یلدا با بسته مکالمه نامحدود و اینترنت همراه اول
  • افتتاح نخستین فروشگاه مشترک همراه اول و دیجی‌کالا در قلب بازار دیجیتال تهران

فیلم
    مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی اروند تیرماه ۱۴۰۴
    توسعه دانش بهداشت حرفه‌ای با بهره‌گیری از هوش مصنوعی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی پتروشیمی بوعلی سینا، این دوره آموزشی سه‌روزه که با حضور سرپرستان واحد بهداشت پتروشیمی‌های منطقه اقتصادی ماهشهر در مجتمع آموزشی…
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است
    طرح های افتخارآمیز تیم مدیریتی جدید هلدینگ خلیج فارس برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در جریان بازدید خود از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت:…
    یک استراتژی برد-برد برای مصرف گاز خانوار + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اعلام کرد: در سال گذشته، این شرکت تقریباً یک‌سوم سال را با قطعی برق و گاز مواجه بود؛ اما امسال با…
    برگزاری مراسم پیوستن کارآموزان جدیدالاستخدام به خانواده بزرگ شرکت پتروشیمی اروند
    برگزاری آیین پایانی سوگواره ملی «عکس عاشورایی» در گچساران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی گچساران، این سوگواره ملی با استقبال بی‌نظیری همراه بود؛ ۴۱۸ عکاس خوش‌ذوق از سراسر کشور، ۳ هزار و ۱۷۳ اثر خود…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب