
برنامه وزارت اقتصاد برای جبران کسری بودجه با فروش اموال مازاد و راکد دولت
وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه این وزارتخانه برای افزایش درآمدهای دولت و جبران کسری بودجه بدون آثار تورمی از طریق فروش اموال مازاد و راکد دولت خبر داد.

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال منصوب شد
در حکمی از سوی وزیر جهاد کشاورزی، «محمدرضا کاشفی نیشابوری» به عنوان عضو موظف هیات مدیره و مدیرعامل موسسه جهاد استقلال منصوب شد.

دستاوردهای علمی کشاورزی با اقدامات ترویجی به عرصه منتقل شود
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: دستاوردهای علمی تنها با تبدیل به دستورالعمل ترویجی قابل ارایه در عرصه اثربخش خواهد بود.

صندوقهای سرمایهگذاری در بخش منابع طبیعی باید توسعه یابد
وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت توسعه صندوقهای سرمایهگذاری در بخش منابع طبیعی تاکید کرد.

عدالت اجتماعی هدف دولت و مجلس در سیاست گذاری های اقتصادی
وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم اندیشی عدالت در برنامه های مجلس و دولت که به همت فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خواستار بهبود کیفیت سیاست گذاری اقتصادی مجلس شورای اسلامی و دولت بر اساس اهداف عدالت اجتماعی شد.

خرید تضمینی سیب درختی درجه ۳ تا پایان آبانماه ادامه دارد
رییس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: خرید تضمینی سیب درختی درجه سه (پا درختی) برای حمایت از باغداران چهار استان کشور، تا یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور منصوب شد
وزیر جهاد کشاورزی در حکمی «محسن مردی» را به سمت عضو موظف هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور منصوب کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی منصوب شد
وزیر جهاد کشاورزی در حکمی «علیرضا بزرگی» را به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرکهای کشاورزی منصوب کرد.

نقش برندسازی در ارتقای جایگاه خرده فروشیهای بزرگ
نظام توزیع کالاها و خدمات در بیشتر کشورهای جهان همراه با تحولات فرآیندهای زنجیره تامین و عرضه محصولات با توجه به رشد علوم و فناوریهای نوین، در حال تحول و بهبود است. این بخش مهم و کلیدی در اقتصاد کشورها به واسطه روند فزاینده و رو به رشد «جهانیشدن اقتصاد»، به سمت فعالیت گستردهتر خردهفروشان بزرگ و زنجیرهای در مقیاسی فراتر از مرزها و به صورت بینالمللی و با استفاده بیشتر از ابزارها و روشهای نوین حرکت کرده است.

سد بزرگ در مسیر توسعه فروشگاه های زنجیره ای
در حالی که فروشگاه های زنجیره ای طی سال های اخیر و در دوران شیوع کرونا توانسته اند نقش بسزایی در وجوه مختلف در سطح ملی ایفا کنند،اما به نظر می رسد اکنون در مسیر توسعه با چالش های بسیار جدی مواجه شده اند که یکی از مهمترین آنها گرانی تجهیزات فروشگاهی است.