دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-03
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تنهایی استراتژیک | تجلیل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران | غرفه اختصاصی شرکت ملی مس در نمایشگاه ایران کانمین (۲۰۲۵) | رویداد «ایده‌های نوآورانه و فناورانه در زنجیره ارزش مس» در نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۲۵ | بانک رفاه کارگران و شهرداری تهران برای توسعه زیرساخت‌های شهری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند |

کد خبر: 108639
تاریخ انتشار: 11 آبان 1404 - ۱۵:۴۳

عیار بالای هوش مصنوعی در بیمه دی؛ گذری بر کارنامه بیمه دی در دایره توسعه هوشمندسازی

هوشمندسازی، به یکی از محورهای اصلی توسعه در تمامی حوزه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی در سراسر جهان به شمار می آید. از این رو، صنایع مختلف، از جمله صنعت بیمه، در تلاش‌ هستند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نو، هوش مصنوعی اعتماد عمومی را افزایش دهند. در همین راستا، بیمه دی با تمرکز بر توسعه خدمات هوشمند و پایدار، و راه اندازی سامانه هایی نظیر «دی دار» توانسته است با کاهش ریسک در خدمات خود، میزان رضایت کمی و کیفی بیشتری از کاربران را جلب کند.

فرهنگ اقتصاد _ هوشمندسازی، به یکی از محورهای اصلی توسعه در تمامی حوزه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی در سراسر جهان به شمار می آید. از این رو، صنایع مختلف، از جمله صنعت بیمه، در تلاش‌ هستند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نو، هوش مصنوعی اعتماد عمومی را افزایش دهند. در همین راستا، بیمه دی با تمرکز بر توسعه خدمات هوشمند و پایدار، و راه اندازی سامانه هایی نظیر «دی دار» توانسته است با کاهش ریسک در خدمات خود، میزان رضایت کمی و کیفی بیشتری از کاربران را جلب کند.

موتور محرک تحول در صنعت بیمه

هوش مصنوعی در دنیای امروز، به موتور محرک تحول در صنایع مختلف تبدیل شده است. در این میان، صنعت بیمه به‌ عنوان یکی از مهمترین ارکان ثبات اقتصادی کشور، نقشی کلیدی در ایجاد امنیت خاطر برای فعالان اقتصادی و اجتماعی، در حال حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات پایدار خود و ایجاد تحولی بنیادین با درصد کمتر ریسک و افزایش بهره وری حرکت می کند. به باور کارشناسان؛ همزمان با تحولات عظیم در حوزه های مختلف با استفاده از هوش مصنوعی، صنعت بیمه با استفاده از الگوهای پنهان رویکردهای جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده است که در نهایت به ثبات اقتصادی خانواده ها، کسب و کارها و …. شده است. بر این اساس، شرکت‌های پیشرو در عرصه بیمه در سراسر جهان، با به کارگیری هوش مصنوعی، نه تنها در حال بازتعریف عملیات خود هستند، بلکه در حال خلق ارزش‌های کاملاً جدیدی برای مشتریانشان می‌باشند. آنها از هوش مصنوعی برای ارزیابی دقیق‌تر ریسک، تشخیص تقلب، ارائه پیشنهادهای فوق‌شخصی و تسریع شگفت‌انگیز فرآیندهای خسارت استفاده می‌کنند. این گذار دیجیتال، صنعت بیمه را از یک بازیگر منفعل و سنتی، به یک شریک فعال و پیش‌دست در مدیریت ریسک و ایجاد آرامش خاطر تبدیل می‌کند.

بیمه دی، پیشتاز در تحول دیجیتال

در این میان، بیمه دی نیز به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، با درک صحیح از این جریان جهانی، مسیر نوسازی و تحول دیجیتال را با سرعت و شتاب قابل تحسینی در پیش گرفته است و  با عبور از رویکردهای سنتی، تمامی تلاش خود را بر این اصل متمرکز کرده که خدمات بیمه‌ای را با زندگی دیجیتال و پرسرعت مشتریان امروزی همگام سازد. در حقیقت حرکت به سمت خدمات هوشمند و پایدار در این شرکت، تنها یک شعار تبلیغاتی نیست، بلکه یک استراتژی کلان و راهبردی است که در تمام لایه‌های سازمانی آن نفوذ کرده است.  ملموس‌ترین و بارزترین مصداق این تحول، سامانه هوشمند «دی دار» است. این سامانه را می‌توان به عنوان ستون فقرات خدمات دیجیتال بیمه دی در نظر گرفت؛ پلتفرمی که دروازه‌ای به سوی تجربه‌ای ساده، سریز و شفاف از بیمه گشوده است. در نگاه اول، «دی دار» یک سامانه فروش آنلاین بیمه‌نامه به نظر می‌رسد، اما در حقیقت، اکوسیستمی کامل است که سفر مشتری را از مرحله آگاهی و استعلام قیمت تا خرید، مدیریت بیمه‌نامه و در نهایت ثبت و پیگیری خسارت، به شکلی یکپارچه پوشش می‌دهد. کاربران می‌توانند در هر زمان و مکانی، با چند کلیک، بیمه‌نامه مورد نظر خود را خریداری کرده و بلافاصله پس از پرداخت اینترنتی، بیمه‌نامه خود را دریافت کنند، در حالیکه این فرآیند که در گذشته ممکن بود ساعتها زمان ببرد، اکنون در کمتر از چند دقیقه به پایان می‌رسد. البته بدیهی است، تحول دیجیتال الزاما فقط فناوری نیست؛ بلکه تغییر در تجربه مشتری، تسهیل فرآیندها، کاهش خطا و افزایش سرعت نیز هست. در این راستا، بیمه دی با برخورداری از سامانه‌های آنلاین برای صدور بیمه‌نامه، خدمات بیمه‌ای بدون مراجعه حضوری، به‌وضوح در مسیر آینده‌نگری گام برداشته است، چرا که قطعاً وقتی یک بیمه‌گذار بتواند از خانه یا محل کارش بیمه‌نامه را صادر کند، معنا و تجربه خدمات بیمه‌ای تغییر می‌کند؛ این همان تجربه‌ای است که در بسیاری از جوامع پیشرفته به عنوان حداقل انتظار مشتری دیده می‌شود.

موفقیت هوشمندسازی به روایت آمار

آمارها نشان می‌دهد که در سال گذشته، بیش از ۸۶ میلیون بیمه‌نامه صادر و ۹۲ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است، که این امر نقش فناوری را در ارتقای کیفیت خدمات و زندگی شهروندان به‌وضوح نمایان می‌کند. سامانه «دی‌دار» با ویژگی‌های کلیدی خود، شامل صدور و مشاهده بیمه‌نامه‌ها، پیگیری و اعلام خسارت، استعلام اصالت بیمه‌نامه، مشاهده مراکز درمانی و نمایندگان، و ثبت شکایت و پیشنهاد، امکان مدیریت آسان‌تر بیمه‌ها را فراهم می‌آورد. این سامانه با کاهش نیاز به مراجعه حضوری و مصرف کاغذ، سبک زندگی شهروندان را هوشمندتر و پایدارتر می‌کند. به باور کارشناسان در این حوزه، هوش مصنوعی در سامانه «دی دار»، نقش بسیار فراتری از یک اتوماتیک ‌ساز صرف ایفا می‌کند، چراکه الگوریتم‌های هوشمند، داده‌های مربوط به ریسک را تحلیل کرده تا قیمت‌گذاری‌ها را منصفانه‌ تر و دقیقتر انجام شود.  در مرحله ثبت خسارت، این فناوری به کمک کارشناسان می‌آید تا با تحلیل تصاویر ارسالی مشتری، خسارت را اولویت‌بندی کرده و سرعت پردازش را افزایش دهد. مهم‌تر از همه، هوش مصنوعی با یادگیری از تراکنش‌ها و رفتارهای میلیون‌ها کاربر، به تدریج قادر به ارائه پیشنهادهای کاملاً سفارشی خواهد شد؛ پیشنهادهایی که دقیقاً با سبک زندگی، نیازها و الگوی ریسک هر فرد تطابق دارد. این همان نقطه تبدیل بیمه از یک کالای اجباری و یکسان، به یک خدمت داوطلبانه و خوشایند است.

موفقیت بیمه دی در نمایشگاه کیش

رویکرد هوشمندسازی در بیمه دی، بر اساس ارتقاء سطح کیفیت و نوآوری و توجه بیمه دی به استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات خود در بخشهای مختلف باعث شده تا در نمایشگاه اخیر «شهر پایدار کیش»، توانست عنوان غرفه برتر را از آن خود کند، قطعاً این موفقیت، تنها یک جایزه روی دیوار نیست، بلکه نشانه‌ای گویا از پذیرش اجتماعی و اثرگذاری واقعی این مسیر تحول است که در مسیر هوشمندسازی بیمه دی، به عنوان مسیری بی‌بازگشت و آینده‌ساز تلقی می شود. هرچند موفقیت در نمایشگاه کیش یک نقطه عطف بود، اما پایان راه نیست. این شرکت با سرمایه‌گذاری بر روی سامانه‌هایی مانند «دی دار» و تزریق هوش مصنوعی به خدمات خود، نه تنها جایگاه خود را در بازار داخلی تحکیم کرده، بلکه استانداردهای جدیدی را برای کل صنعت بیمه کشور تعریف نموده است. چراکه،  آینده از آن شرکت‌هایی است که بیمه را به عنوان یک خدمت سیال، هوشمند و مشتری‌محور بازتعریف کنند

برچسب ها: بیمه دی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/108639

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • (همدل و هم‌قسم برای دستیابی به سازمانی سرآمد)/نصب موفقیت آمیز رآکتور واحد اوره در پتروشیمی هنگام
  • برگزاری مراسم ولادت امام حسن عسکری (ع) در مجتمع پتروشیمی شازند
  • اگر پیامک‌های بانکی غیرفعال شود؛ چگونه آن را فعال کنیم؟
  • مدیرعامل بانک دی: قطار بانک دی در ریل پیشرفت
  • مدرسه‌ای از جنس امید
  • بانک رفاه کارگران برای شرکت‌های دانش‌بنیان گواهی سپرده خاص منتشر می‌کند
  • بالاترین میزان تولید ۸ سال اخیر و صادرات بیش از یک میلیون تن
آخرین اخبار
  • تنهایی استراتژیک
  • تجلیل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران از مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران
  • توسعه زنجیره‌های ارزش، به‌ویژه در حوزه‌ PVC در اولویت برنامه هفتم توسعه قرار گیرد
  • بومی‌سازی فناوری «اتاق کنترل مجازی» در شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس
  • غرفه اختصاصی شرکت ملی مس در نمایشگاه ایران کانمین (۲۰۲۵)
  • رویداد «ایده‌های نوآورانه و فناورانه در زنجیره ارزش مس» در نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۲۵
  • «مانور امرایی؛ بازگشت اقتدار فنی به قلب صنعت ارزش آفرین»
  • پایان پرشور مسابقات سراسری فرهنگی و ورزشی بانوان به میزبانی پتروشیمی تبریز
  • رزمایش پدافند شیمیایی با محوریت مقابله با آتش‌سوزی در پتروشیمی تبریز
  • بانک رفاه کارگران و شهرداری تهران برای توسعه زیرساخت‌های شهری تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • درخشش روابط‌عمومی بانک دی در بیستمین جشنواره ملی انتشارات روابط‌عمومی
  • پنجاه‌و‌هشتمین جلسه کمیته پدافند غیرعامل و مدیریت بحران بانک صادرات ایران برگزار شد
  • افزایش ۲۰۸ درصدی صدور اعتبارات اسنادی داخلی توسط بانک کشاورزی
  • انتشار اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری خاص با نرخ سود ۲۵ درصد توسط بانک کشاورزی
  • رتبه نخست داخلی‌سازی هلدینگ خلیج‌فارس به پتروشیمی نوری رسید

منهای اقتصاد
  • از «سواپ» تا «برگردان»؛ بومی‌سازی واژگان در مسیر تحول ملی
  • پروژه مهاجرت به فیبر نوری نشانه وفاق در خانواده ارتباطات است
  • دکتر عباسی شاهکوه: از کوچه‌ی سیم مسی تا شاهراه فیبر نوری؛ مسیر اجتناب‌ناپذیر برای ورود به عصر هوش مصنوعی
  • آغاز تحول بزرگ در زیرساخت ارتباطی کشور با تأکید رئیس‌جمهور بر آموزش و سلامت
  • گام بلند مخابرات ایران در مسیر سرعت و کیفیت پایدار
  • تأکید رئیس‌جمهور بر حمایت از نوآوری‌های بومی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور
  • قدردانی کانون هماهنگی فاوا از برگزارکنندگان کنفرانس ملی مخابرات

فیلم
    هدف اصلی فروش شرکت ارزش ماندگار خلیج فارس، تامین مالی پروژه‌های بر زمین مانده هلدینگ است
    طرح های افتخارآمیز تیم مدیریتی جدید هلدینگ خلیج فارس برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در جریان بازدید خود از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت:…
    اجرای طرح "همدلی مومنانه" به همت کارکنان پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، تعداد ۴۰۰ بسته ی معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه، توسط کارکنان…
    اینجا غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی /  از حضور دکتر پزشکیان تا میزبانی از مسئولان و فعالان صنعت پتروشیمی در روز نخست نمایشگاه
    از ۲۴ درصد پیشرفت تا رکوردشکنی فروش‌ واحد آمونیاک در سال ۱۴۰۳/ سال ۱۴۰۴، سال هنگام است!
    فرهنگ اقتصاد _این مجتمع سال گذشته دو اتفاق بزرگ را تجربه کرد، نخست شکسته شدن رکوردهای فروش واحد آمونیاک و دوم سرعت گرفتن عملیات پیش…
    گام بلند پتروشیمی اروند برای بومی سازی لایسنس زنجیره PVC با همت واحد پژوهش ‌و فناوری
    بانک دی در آینده‌ای نزدیک جزو بانک‌های تراز قرار می‌گیرد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌ عمومی بانک دی، فرشاد محمدپور، معاون تنظیم‌گری و نظارت بانک مرکزی در مصاحبه با صداوسیما گفت: شاهد هستیم که اتفاقات خوبی در این چند…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب