جمعه ۱۳ تیر ۱۴۰۴ 2025-07-04
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

امکان پرداخت چک‌های بانک سپه در شعب و از طریق سامانه چکاوک فراهم شد | مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد | فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی | امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو | قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه |

کد خبر: 17037
تاریخ انتشار: 4 آبان 1400 - ۱۶:۵۳

حرکت از چشم‌انداز به‌سوی کیفیت

وقتی تجربه مشتری به ارائه خدمات برتر تبدیل می‌شود

فرهنگ اقتصاد _ مهم‌ترین هدف یک بانک دیجیتال این است که مشتری در تعامل با آن به تجربه‌ای شیرین، لذت‌بخش و ماندگار دست یابد و به‌مرورزمان با آن نهاد مالی ارتباط عاطفی معنادار برقرار کند. ازآنجاکه فلسفه وجودی بانک‌های دیجیتال برآمده از خلاقیت، دقت، انعطاف، قابلیت سریع تغییر و چابک سازی بخش‌های مختلف است، رصد دقیق نیازهای متنوع و رفتار مشتری در میان‌مدت و بلندمدت در بسترهای گوناگون می‌تواند تجربه مشتری را به ارائه خدمات برتر تبدیل کند و تمایز موردنیاز را بین خود و سایر رقبا به وجود آورد. در این مقاله راهکارهای تبدیل تجربه مشتری به محصول و خدمت در بانک ایران‌زمین در مقام بانکی تمام‌دیجیتال در آینده، بررسی خواهد شد.
اولویت قرار دادن مشتری به معنای واقعی کلمه
تجربه بانک‌های دیجیتال موفق در جهان نشان می‌دهد، هرگاه مشتری به‌جای محصول، محور قرار می‌گیرد و محصول بر اساس نیاز واقعی او طراحی می‌شود، تحولات عظیمی در آن نهاد مالی به وقوع می‌پیوندد. از سویی برای رسیدن به رشد پایدار، کاهش حجم فعالیت‌های غیر اصلی، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرمایه‌گذاری‌های راهبردی در کنار توزیع چندکاناله و یکپارچه خدمات در بسترهای آنلاین، تلفن همراه و شعبه، ضرورتی انکارناپذیر برای هر بانک دیجیتال در کشور است.
قدم بزرگی که بانک ایران‌زمین در این مسیر برداشته است این است که این بانک با هدف افزایش رضایت مشتری در کانال‌های مختلف، امکان دسترسی تمامی شعب و مشتریان خود را به یک پلتفرم دیجیتال (فراز) فراهم کرده و در آینده زمان حضور مشتری را در شعبه به حداقل می‌رساند. این همان برداشتن گام واقعی در مسیر دیجیتالی‌شدن است. از سویی در اولویت قرار دادن مشتری از سوی یک نهاد مالی به معنای فراموش کردن سود آن نهاد نیست؛ برعکس این اولویت قرار دادن، یک تعامل سودآور دوسویه و یک بازی برد-برد هم برای بانک و هم برای مشتری است. توجه داشتن به این مسأله، جنبه تبلیغاتی تمرکز و توجه به مشتری را به صفر می‌رساند و محور قرار دادن او به‌مثابه نیاز وجودی بانک در نظر گرفته می‌شود.
رویکرد بانک در مسیر تبدیل تجربه مشتری به محصول
این نهاد مالی طی پنج سال تحقیق و بررسی و برداشتن گام‌های عملی مهم در مسیر دیجیتالی‌شدن، به این اعتقاد راسخ رسیده است که در سازمان‌دهی، فناوری و فرهنگ باید بر موارد ذیل متمرکز شود.

الف. حرکت از چشم‌انداز به‌سوی کیفیت
بانک ایران‌زمین به این نتیجه رسیده است که به‌جای تعیین تمامی الزامات محصول از قبل، بر کیفیت نرم‌افزارهای خود و فراهم کردن بستر بازخورد سریع برای مشتری متمرکز شود تا از این طریق بتواند نیازهای حقیقی او هرچه بهتر تشخیص دهد.
ب. حرکت از زمان‌بندی به‌سوی بهره‌وری
بانک ایران‌زمین معتقد است که پروژه‌های بزرگ با زمان‌بندی ثابت باید کنار گذاشته شوند و در مقابل توسعه سریع نرم‌افزار و توانایی اعمال تغییر سریع در محصول در دستور کار قرار گیرد.
ج. حرکت از تعیین هزینه ثابت به‌سوی ارزش
بانکداری دیجیتال مبتنی بر فناوری و پلتفرم است و نیاز مداوم به اصلاح نرم‌افزار، جزو جدانشدنی این مدل از بانکداری است. بدیهی است که تفکر سنتی نسبت به بودجه و هزینه کرد در این بستر جایی ندارد و بانک ایران‌زمین بر اساس آزمون ماهانه کاربری محصول، سرمایه‌گذاری در دوره‌های مختلف مانند سرمایه‌گذاری خطرپذیر را نیز در برنامه خود گنجانده است.
د.توسعه تفکر طراحی
مبتنی بر این رویکرد، فرایند و اصول طراحی محصول کاملاً دگرگون می‌شود و استفاده از تحقیقات مشتری و درک نیازهای او در اولین فاز طراحی قرار می‌گیرد و پس از آزمون ایده‌ها، محصول موردنظر توسعه می‌یابد.
ه.جذب نیروی انسانی متخصص
کمک گرفتن از متخصصان بازاریابی دیجیتال، طراح تجربه کاربری، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار آشنا با رویکردهای چابک و متخصصان دوآپس (توسعه و عملیات)، می‌تواند زمان ارائه خدمت به مشتریان را در شعبه به حداقل برساند و فرایند خدمت‌رسانی به مشتریان شرکتی را نیز از چندروز به چندساعت تبدیل کند.
و.تحلیل هوشمندانه بازخوردها
بانک ایران‌زمین بر این مسأله آگاه است که پس از مشخص کردن خلاقانه‌ترین روش‌های تعامل با مشتری، باید بر جمع‌آوری بازخورد متمرکز شود و به نیازهای کلیدی مشتریان بپردازد. ترکیب نتایج حاصله از بازخوردها با تصویر کلی، نقاط قوت و ضعف هر یک از روش‌های تعاملی را مشخص می‌کند؛ همچنین این نهاد مالی بر تجزیه‌وتحلیل هوشمندانه بازخوردها نیز واقف است و پس از دست‌یابی به نتیجه نیز پاسخ مناسب را به مشتری خود خواهد داد.
این تنها بخشی از رویکرد بانک ایران‌زمین در مسیر تبدیل تجربه مشتری به محصول است. این نهاد مالی مردمی دریافته است برای رسیدن به نتیجه مطلوب و تحقق چشم‌انداز، باید شاخص‌های کلیدی عملکرد، نقش‌ها و مسئولیت‌های سازمانی، فرایندها، فناوری؛ همچنین اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری را تقویت کند؛ همچنین بانک ایران‌زمین می‌داند به‌منظور موفقیت در یک محیط دیجیتال- که با تغییر و خلاقیت مداوم معنا می‌شود- باید مؤثرترین راه‌های برقراری ارتباط با مشتریان را کشف کند و نیازهای آن‌ها را با روش‌های جدیدتر برطرف سازد.
تبدیل خدمات مشتری به موفقیت مشتری در بانک ایران‌زمین
بانک ایران‌زمین در جایگاه بانکی مسؤول در برابر مشتری، نمی‌تواند به این مرتبه بسنده کند که تنها پاسخ گوی نیازهای او یا برطرف‌کننده صرف مشکلاتی باشد که حین استفاده از محصول بانک با آن مواجه شده است. این بانک علاوه بر واکنش‌گرا بودن، در پی آن است که کنش‌گرا نیز باشد و این وظیفه اصلی سازمانی است که مبتنی بر سرویس ارائه‌دهنده خدمات ابری پایه‌ریزی شده است.
بانک ایران‌زمین بر آن است که در مسیر روشن و روبه رشد خویش، خدمات مشتری را به موفقیت مشتری تبدیل کند و برای مثال اگر کاربری به ما پیشنهادی را ارائه یا مشکلی را گزارش کند، وظیفه ما این است که بهترین راهکار برای ارتقای نرم‌افزار خود و محصولات جدید به او ارائه و به مشتریان خود کمک کنیم تصمیم بهتری برای استفاده از امکانات موجود در بانک بگیرند.
نگاه بانک ایران‌زمین، نگاه یک تعمیرکار نسبت به رفع نقایص محصولات طراحی‌شده نیست، بلکه با هر بار رصد و تحلیل بازخورد به ارائه خدمت یا نرم‌افزاری جدید، متوازن و هم‌تراز با نیاز مشتری می‌اندیشد؛ خدمتی که بتواند ارزش بیافریند و درعین‌حال مشکل مشتری را نیز برطرف کند.
تجربه مشتری همه‌چیز است
همه‌گیری کرونا سخت‌گیرترین مربی یک قرن اخیر برای اغلب کشورهای جهان و ازجمله ایران بوده است. این پدیده تاریک با تمام خونریزی‌ها و مصائب غیرقابل‌انکاری که به همراه آورد، نیازهای جدی و حیاتی ما را در حوزه‌های گوناگون پیش چشممان آورد و یکی از این نیازها، ضرورت غیرقابل‌انکار ارائه خدمات غیرحضوری مالی و بانکی به‌طور کامل به مشتریان بود.
خوشبختانه با تمام موانعی که وجود داشت و مشکلاتی که در زمینه ارائه خدمات غیرحضوری بر قلب ما چنگ می‌انداخت، بانک ایران‌زمین توانست تجربه شیرین و ماندگاری از همدلی، همکاری و ارائه خدمت غیرحضوری در حافظه مشتریان خود ثبت کند. تجربه مشتری همه‌چیز است و تیم تحقیقاتی این نهاد مالی از بازخوردهای مشتریان خود همچون گنجی گران‌بها در پیشبرد مقاصد و طراحی محصولات ارزنده استفاده خواهد کرد.
این مهم هم‌اینک درباره پلتفرم فراز با چهار هزار مشتری به‌صورت پایلوت در حال پیگیری و انجام است و نتیجه آن به لطف الهی در آینده نزدیک در اختیار مردم شریف ایران‌زمین قرار خواهد گرفت. بانک ایران‌زمین برای تک‌تک مشتریان، مدافعان سلامت و ملت بزرگ ایران، سلامتی و توفیق روزافزون آرزو می‌کند.

برچسب ها: بانک ایران زمین, بانکداری دیجیتال, خدمات

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/17037

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • حسن مونسان به عنوان عضو هیات عامل بانک اقتصادنوین منصوب شد
  • اقتصاد ایران در اختیار رفقا و قوم و خویش مسئولان است/ کسانی که ارز را بالا بردند، اجازه کاهش آن را نمی‌دهند
  • بروکراسی و مشکلات ارزی، مهم‌ترین موانع پیشرفت صنعت
  • “پیشگامی شرکت دانش‌بنیانی نفت و گاز سرو در قلب نفت ایران”
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • یک روز از زندگی عابد سلامه موشکافی یک تراژدی در بیت المقدس
  • پیام تسلیت دکتر جواد شاه محمدی مدیرعامل شرکت پتروشیمی اصفهان به مناسبت فرا رسیدن سالروز رحلت جانگداز حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد
  • استمرار روند رو به رشد پروژه راهبردی تفتان آریا در منطقه استراتژیک مکران
  • پیام مدیرعامل بانک سینا به مناسبت سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد
  • پتروشیمی تبریز تندیس زرین رضایتمندی مشتری را دریافت کرد
  • تسهیلات‌دهی گسترده بانک مسکن به پروژه‌های بزرگ‌مقیاس نهضت ملی در دولت چهاردهم
  • پیام مدیرعامل پتروشیمی پارس به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)
  • پیام محمد شریعتمداری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره
آخرین اخبار
  • امکان پرداخت چک‌های بانک سپه در شعب و از طریق سامانه چکاوک فراهم شد
  • مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد
  • فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی
  • امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو
  • قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه
  • اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز پنجشنبه دوازده تیر ۱۴۰۴
  • حضور مدیران و کارکنان پست بانک ایران در گردهمایی بزرگ عاشوراییان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • جلسه بررسی آخرین وضعیت ساختمان مرکزی پست بانک ایران با حضور مدیر عامل برگزار شد
  • اعلام شعب کشیک بانک کارآفرین در روز۱۲ تیرماه
  • پیگیری اخذ مجوزهای زیست‌محیطی ۲۳ طرح توسعه‌ای شرکت ملی مس
  • کلیه شعب بانک سپه جهت خدمت رسانی به مشتریان فردا پنجشنبه ۱۲ تیرماه فعال است
  • خدمات غیر‌حضوری و اینترنتی بانک سپه فعال شد
  • برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا و عزاداری سیدالشهدا(ع)، در ساختمان مرکزی مؤسسه اعتباری ملل
  • اعلام شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در تیرماه ۱۴۰۴
  • پایان موفقیت‌آمیز عملیات اورهال در مجتمع پتروشیمی گچساران

منهای اقتصاد
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • اسامی شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
  • سودآوری مستمر و رهبری بازار ادامه دارد
  • رونمایی از «سایرابات»؛ چت‌بات هوشمند بانک تجارت با همکاری همراه اول

فیلم
    مدیران باید صدای کارکنان، کارگران و متخصصان را بشنوند تا گره از کارها باز شود
    فرهنگ اقتصاد _ مدیر عامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بازدید از پتروشیمی اروند با تاکید بر اینکه هر مدیرعاملی باید به نقشی که شرکت تحت…
    پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تلخ بندرعباس تا افزایش تولید و فروش بوعلی در نخستین ماه سال
    نگاهی به بازدید رئیس جمهور از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست و نهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی
    اینجا غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی /  از حضور دکتر پزشکیان تا میزبانی از مسئولان و فعالان صنعت پتروشیمی در روز نخست نمایشگاه
    افتتاح مرکز نگهداری شبانه روزی نوباوه‌گان موسسه خیریه گلشن آل طاها با حضور وزیر کار
    فرهنگ اقتصاد _ مرکز نگهداری شبانه روزی نوباوه‌گان ۳ تا ۶ سال استان خوزستان توسط موسسه خیریه گلشن آل طاها و تحت نظارت بهزیستی خوزستان…
    امضای تفاهم‌نامه پتروشیمی شهید تندگویان و منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حضور رئیس‌جمهور
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌المللی پتروشیمی شهید تندگویان همزمان با سفر دکتر مسعود پزشکیان به استان خوزستان…
    یک استراتژی برد-برد برای مصرف گاز خانوار + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اعلام کرد: در سال گذشته، این شرکت تقریباً یک‌سوم سال را با قطعی برق و گاز مواجه بود؛ اما امسال با…


عکس
    برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شرکت پتروشیمی پارس
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم امام جماعت اعزامی در سخنانی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) با اشاره به مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72تن از یاران…
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    مراسم عزاداری شهادت سید مقاومت در آریاساسول برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، مراسم عزاداری برای شهادت سید مقاومت، سیدحسن نصرالله (رضوان‌الله علیه)، دبیرکل حزب‌الله، با حضور محمدرضا…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب