شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۴ 2025-07-05
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

امکان پرداخت چک‌های بانک سپه در شعب و از طریق سامانه چکاوک فراهم شد | مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد | فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی | امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو | قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه |

کد خبر: 55584
تاریخ انتشار: 25 مهر 1402 - ۱۴:۳۶

“راهبرد مشتری مداری بانک ایران زمین”

در هر کسب و کار و فعالیت اقتصادی موفق  تفکر مشتری مداری  بر وفق خواسته های مشتری از اصول پایه یی بوده واین امور می‌بایستی از رویکرد های محوری واساسی  هرنوع از واحد کسب‌وکار ها وسازمانها باشدتا روند پویایی واثربخشی خودرا به شايستگي آشکار سازد.

فرهنگ اقتصاد _ آنچه گفتنی است  در بانک ایران زمین مشتریان به عنوان رکن اصلی تعیین کننده در نظام بانکی از ارزش بسیار زیادی برخوردارندو از این رو بانک ایران زمین همواره در جهت تأمین رضایت بیشتر مشتریان اهتمام ورزیده است بدین سبب تمام امکانات فناوری‌های نوین و تخصص فنی بانک را در خدمت به مشتری بکار گرفته و بدرستی ازاین منظر کارآمدی روزافزونی وارزش آفرینی ارزشمندی را درمسیرارائه خدمت مطلوب وبهینه به مشتری به ارمغان آورده است.
در واقع این رویکردها ی مشتری مدارانه یکی از مولفه های اصلی رشد و شکوفایی کسب و کارهای اقتصادی و موسسات مالی موفق است.

بر این اساس بانک ایران‌زمین با محوریت قراردادن رضایت مندی مشتری و جریان سازی حس اعتماد بین مشتری و بانک؛تلاش ارزنده‌ای درنهادینه کردن اهداف عالی بانکداری نوین را بنوعی تضمین کرده است که این امر نیز یکی ازمهم ترین اصول و پایه یی بانکداری دربانک ایران زمین است.
برهمین اساس نیز التزام به رعایت اصول مشتری مدارانه در کسب رضایت وحس خرسندی مشتریان و مخاطبان از اصول اولیه فعالیت‌های ثمربخش وپیشرو اقتصادی بوده بویژه درامور بانکداری؛ ازجمله اینکه مشتری در مراجعه به بانک در ارائه خدمات سریع  با عدم مواجهه از هرگونه کاغذ بازی افراطی وقوانین دست و پاگیر برایش این روند خدمت رسانی بسیارخوشایند و مقبول می‌باشد و در نتیجه رضایت روانی درانجام تعاملات بیشتر با بانک را درپی خواهد داشت ؛ لذا این امر از اهم وظایف تعریف شده ای در الگوی موفقی از بانکداری نوین بوده که در بانک ایران‌زمین اجرا می شود.

بانک ایران زمین برای اجرایی کردن تفکر مشتری مداری به عوامل زیر توجه ویژه‌ای دارد.

۱. شناخت وبررسی نیازهای مشتریان
۲.تحلیل و ارزیابی دقیق نیازهای مالی و مشتریان
۳. ارائهٔ تسهیلات مناسب درجهت  رفع نیازهای ضروری مشتریان ازجمله این تسهیلات (شامل وام‌های مسکن، وام‌های شخصی، وام‌های خودرو وهمچنین برخی از هزینه‌ها در زندگی مشتریان که شامل جشن ازدواج، هزینه‌های مرتبط با تحصیل کودکان، هزینه‌های درمان و بیماری و احیانا سایر هزینه‌های زندگی روزمره  را نیز دربرمی‌گیرد.)
۴. تمرکز بر مشتریان و تأمین نیازهای آن‌ها در  مسیر رضایتمندی
۵.ارتقاء روابط بین مشتری و بانک بارویکرد افزایش اعتماد وتکریم مشتریان
در این راستاگفتنی است که بانک ایران زمین با اتخاذ راهبردهای موفق در جهت تعامل بیشتر بین بانک و مشتری و با شناخت عمقی از نیازها و توقعات آنها درخصوص دریافت تسهیلات بانکی اقدام می نماید و دراین زمینه این بانک با انعطاف‌پذیری در اعطاء شرایط پرداخت  تا حد امکان به مشتریان اجازه می‌دهد تا شرایط پرداخت بهره و بازپرداخت تسهیلات را بر اساس قابلیت‌های مالی خود تعیین نمایند.
مثلا ازموارد این انعطاف‌پذیری وتسهیل امور درپرداخت بهره به مشتریان این است که  به آن‌ها امکان  انتخاب برنامهٔ  مالی منطبق با توان مالی برحسب رضایت خودشان را میسرمی نماید.
باید خاطرنشان ساخت که اجرایی کردن این خدمات بانکی درمسیرارتقا خدمات ومانوس ساختن تفکر مشتری مداری به معنای واقعی کلمه برای مشتریان منجر خواهد شد.
شایان ذکر است هدف غایی ونهایی درکشور ما و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا بانکداری نوین ، انجام سریع امور بانکی و عدم اتلاف وقت مشتری به عنوان مهم ترین عنصر در رقابت میان شبکه بانکها قلمداد می شود.
وباید اذعان کرد درارزیابی عملکردی بانک ایران زمین در سال‌های اخیر اهتمام ارزنده‌ای درجهت استفاده‌ از ظرفیت‌های پیشرفت فناوری‌های نوین در حوزه مشتری‌مداری و حتی وفادارسازی مشتریان اقدامات شایسته و مقبولی انجام داده است.
شایان ذکر است درآخر؛ ازپیامدهای عالی تعامل شایسته و اخلاق مدارانه کارکنان نیز با مشتریان در ارائه خدمات مطلوب وبهینه؛ موجبات ماندگاری، وفاداری وتکریم مشتریان وهمچنین مخاطبان جدیدی را بدنبال داشته است ومجددا یادآور می‌شود بانک ایران‌زمین بسب ارائه خدمات متنوع منطبق با فناوری‌های نوین بانکی در جهت سهولت کاربری وتامین رضایت مشتریان بوده است؛ وبرهمین اساس تدوین استراتژی‌ها وبرنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها ی کلان در انطباق با رعایت اصول مشتری مداری و تفکر عالی مشتری مداری همواره مدون می گردد.

نتیجه:
درتحلیل عملکردها و اقدامات اجرایی بانک ایران زمین آنچه محرز است، بطور کلی تفکر مشتری مداری در این بانک با اهداف عالی رضایتمندی وخرسندی  مشتریان می باشد و ازنتایج این فرآیند ارتقای رابطه بانک و مشتری با افزایش اعتماد مشتریان و برآورده شدن انتظارات آنان بوده که با تأمین نیازهای مالی شان در شرایط مختلف و ارایه خدمات متمایز به مشتریان؛این بانک به عنوان یک نهاد مالی موفق و معتبر در کشور بسیار خوش درخشیده است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, مشتری مداری, نظام بانکی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/55584

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • حسن مونسان به عنوان عضو هیات عامل بانک اقتصادنوین منصوب شد
  • اقتصاد ایران در اختیار رفقا و قوم و خویش مسئولان است/ کسانی که ارز را بالا بردند، اجازه کاهش آن را نمی‌دهند
  • بروکراسی و مشکلات ارزی، مهم‌ترین موانع پیشرفت صنعت
  • “پیشگامی شرکت دانش‌بنیانی نفت و گاز سرو در قلب نفت ایران”
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • یک روز از زندگی عابد سلامه موشکافی یک تراژدی در بیت المقدس
  • پیام مدیرعامل بانک سینا به مناسبت سالروز رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد
  • پتروشیمی تبریز تندیس زرین رضایتمندی مشتری را دریافت کرد
  • تسهیلات‌دهی گسترده بانک مسکن به پروژه‌های بزرگ‌مقیاس نهضت ملی در دولت چهاردهم
  • پیام مدیرعامل پتروشیمی پارس به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره)
  • پیام محمد شریعتمداری به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره
  • واکنش هلدینگ خلیج فارس به انتشار شایعات تغییرات مدیریتی در برخی شرکت‌های تابعه
  • نقطه عزیمت ما در مأموریت خطیر «نجات محیط زیست» تغییر نگاه‌ها و رفتارها است/شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس باید پیشگام حرکت‌های زیست محیطی باشد / هیچ پروژه و طرحی بدون پیوست محیط زیستی جواز اجرا نخواهد یافت
آخرین اخبار
  • امکان پرداخت چک‌های بانک سپه در شعب و از طریق سامانه چکاوک فراهم شد
  • مهلت امکان وکالتی کردن حساب‌های بانک سپه در طرح ثبت نام محصولات شرکت ایران خودرو تمدید شد
  • فعالیت‌های عام‌المنفعه بانک مسکن با تکیه بر منابع قرض‌الحسنه مردمی
  • امکان وکالتی کردن حساب در بانک مسکن برای ثبت نام در ششمین دوره ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) محصولات ایران خودرو
  • قدردانی مدیرعامل بانک مسکن از ایفای نقش نیروهای انتظامات بانک در جنگ ۱۲ روزه
  • اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز پنجشنبه دوازده تیر ۱۴۰۴
  • حضور مدیران و کارکنان پست بانک ایران در گردهمایی بزرگ عاشوراییان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • جلسه بررسی آخرین وضعیت ساختمان مرکزی پست بانک ایران با حضور مدیر عامل برگزار شد
  • اعلام شعب کشیک بانک کارآفرین در روز۱۲ تیرماه
  • پیگیری اخذ مجوزهای زیست‌محیطی ۲۳ طرح توسعه‌ای شرکت ملی مس
  • کلیه شعب بانک سپه جهت خدمت رسانی به مشتریان فردا پنجشنبه ۱۲ تیرماه فعال است
  • خدمات غیر‌حضوری و اینترنتی بانک سپه فعال شد
  • برگزاری مراسم پرفیض زیارت عاشورا و عزاداری سیدالشهدا(ع)، در ساختمان مرکزی مؤسسه اعتباری ملل
  • اعلام شعب کشیک مؤسسه اعتباری ملل در تیرماه ۱۴۰۴
  • پایان موفقیت‌آمیز عملیات اورهال در مجتمع پتروشیمی گچساران

منهای اقتصاد
  • افزایش ساعات کاری مراکز فروش و خدمات همراه اول در استان‌های شمالی
  • پایداری شبکه همراه اول در مناطق زلزله‌زده استان سمنان
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • اسامی شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
  • سودآوری مستمر و رهبری بازار ادامه دارد
  • رونمایی از «سایرابات»؛ چت‌بات هوشمند بانک تجارت با همکاری همراه اول

فیلم
    حرکت هدفمند بانک ملی ایران در مسیر تعامل با فین‌تک‌ها و لندتک‌ها
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این نشست با استقبال گسترده مدیران، اساتید، صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان حوزه بانکداری، بازار سرمایه…
    اعطای وام خرید لوازم خانگی و دیجیتال در بانک ایران زمین
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین؛ متقاضیان می توانند به شعب بانک ایران زمین در سراسر کشور مراجعه و ضمن تکمیل فرم اعطای تسهیلات طرح یارا، تا سقف…
    گزارشی از تقدیر محمد شریعتمداری از فرزندان ممتاز کارکنان شرکت مبین انرژی خلیج فارس
    حضور کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا در مسابقات تیراندازی
    فرهنگ اقتصاد _ انسان‌ها از زمان‌های باستان از تیراندازی برای شکار، دفاع و جنگ استفاده می‌کردند. این مهارت برای بقا و امنیت فردی و جامعه بسیار اهمیت داشته است.

    اما…
    خبرهای خوش مدیرعامل پتروشیمی اروند به صنایع پایین دستی
    نخستین نمایشگاه پتروشیمی اهواز پترواکس
    امسال بودجه مسئولیت اجتماعی را به آموزش و پرورش و تجهیز مدارس اختصاص دهید


عکس
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری آیین افتتاحیه پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF)
    فرهنگ اقتصاد _  پانزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران (IPF) با شعار "فناوری پاک" و با راهبرد کشف افق‌های نوین در دستیابی به توسعه…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    دیدار مدیر ارشد مجتمع و تعدادی از همکاران با خانواده شهید احسان فتحی به مناسبت روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    استانها و شعب در مسیر تحقق اهداف برنامه ای بانک توسعه تعاون هدایت می شوند
    فرهنگ اقتصاد _ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک با حضور اعضای مجمع در سطح…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب