جمعه ۱۶ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-07
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

طنز و واقعیت در نسخه‌های انتخاباتی دکتر پزشکیان، از شعار تا شوک | بانک مسکن موتور محرک تامین مالی در سراسر کشور | جهش تاریخی بانک ملی ایران با عبور از ناترازی و افزایش سرمایه تا سقف ۴۲۰ همت | تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور با حمایت بانک ملت | تحول ساختاری و جهش هوشمند بیمه دی؛ مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند |

کد خبر: 94147
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1404 - ۱۶:۳۵

رئیس‌کل امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی تأکید کرد؛

تنوع‌ بخشی به بازارهای صادراتی، مأموریت اصلی امور بین‌ الملل NPC

رئیس‌کل امور بین‌ الملل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به تمرکز این شرکت بر توسعه مقاصد صادراتی و افزایش قدرت چانه‌ زنی در بازارهای جهانی گفت:دیپلماسی اقتصادی فعال در کنار برندسازی بین‌المللی، رویکرد اصلی ما در توسعه بازارهای جهانی است.

فرهنگ اقتصاد _ هما عاطف یکتا،  با بیان این که در حال حاضر بخش عمده‌ای از صادرات محصولات پتروشیمی کشور به کشورهای آسیائی انجام می‌شود، اظهار کرد: یکی از اهداف راهبردی ما در بخش بین‌الملل، توسعه بازارها و مقاصد صادراتی بوده است. این هدف با رویکرد افزایش قدرت چانه‌زنی ایران در بازار جهانی پتروشیمی و پرهیز از وابستگی به یک یا چند مقصد خاص دنبال می‌شود.

*چالش‌های لجستیکی صادرات و راهکارهای رفع آن

وی درباره چالش‌های لجستیکی در توسعه بازارها افزود: فراهم بودن زیرساخت‌ها برای صادرات پایدار بسیار حیاتی است. به‌عنوان مثال، با برخی کشورها به‌ویژه در قاره آفریقا، نه پرواز مستقیم داریم و نه خطوط کشتیرانی منظم که این موضوع صادرات به این مناطق را دشوار می‌سازد.

یکتا ادامه داد: دولت و دستگاه‌ های مسئول برای رفع این چالش‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند. در همین راستا، مذاکراتی برای راه‌ اندازی حمل‌ونقل ریلی در کنار حمل‌ونقل دریایی در حال انجام است تا هزینه‌های صادرات برای شرکت‌ها به‌صرفه‌تر شود. همچنین در حوزه آفریقا علاوه بر بعد مسافت و نیاز به کشتی‌های خاص، چالش‌هایی در زمینه مالی نیز وجود دارد که در حال رایزنی برای رفع آن‌ها هستیم، چه با بانک مرکزی و بانک‌های داخلی و چه با شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی.

وی با اشاره به نقش مثبت وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌ها در توسعه صادرات عنوان کرد: خوشبختانه سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف همراهی بسیار خوبی با ما دارند؛ چه در زمینه نیازسنجی بازار کشور محل مأموریت و چه در زمینه شناسایی ظرفیت‌هایی که می‌توانیم تأمین‌کننده آن‌ها باشیم. این همراهی منجر به اجرای بهتر پروژه‌های صادراتی و فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه بازارها شده است.

هم‌ افزایی با وزارت راه و شهرسازی و شرکت کشتیرانی

یکتا با اشاره به تعاملات جاری با وزارت راه و شهرسازی افزود: در زمینه رفع موانع کشتیرانی و حمل‌ونقل دریایی، مذاکرات و همکاری‌های موثری با شرکت ملی کشتیرانی ایران و معاونت‌های مربوطه در وزارت راه در حال انجام است. هدف این است که راه‌حل‌های عملیاتی و پایدار برای عبور از موانع موجود شناسایی و اجرایی شود.

ضرورت برندسازی مستقیم در بازارهای جهانی

وی با تأکید بر اهمیت برندسازی در صنعت پتروشیمی گفت: محصولات پتروشیمی ایران از نظر کیفیت در دنیا شناخته‌شده و خواهان زیادی دارند، اما به‌دلیل تحریم‌ها و محدودیت در فروش مستقیم، ناچاریم در بسیاری از موارد محصولات را با رو های دیگر عرضه کنیم. این موضوع باعث شده که برند اصلی ایران در بازارهای نهایی کمتر دیده شود و قدرت تأثیرگذاری آن کاهش یابد.

مزیت‌های رقابتی محصولات ایران در برابر کشورهای منطقه

رئیس‌کل امور بین‌الملل شرکت صنایع پتروشیمی در ادامه تصریح کرد: در برخی محصولات، امکان تهاتر با کشورهای منطقه وجود دارد که برای طرف مقابل جذابیت دارد. همچنین در برخی موارد، قیمت محصولات ایران پایین‌تر از رقبای منطقه‌ای است که این موضوع برای مشتریان یک مزیت رقابتی جدی به شمار می‌رود.

*استقبال از سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی

یکتا در خصوص سیاست های پیش بینی شده درجذب سرمایه گذاری خارجی گفت: صنعت پتروشیمی ایران از سرمایه‌گذاری خارجی استقبال می‌کند. در بیست و نهمین نمایشگاه نفت ، کار ، پالایش و پتروشیمی نیز مذاکرات اولیه‌ای با چندین سرمایه‌گذار خارجی برنامه‌ریزی شده تا پروژه‌هایی را که ظرفیت سرمایه‌گذاری دارند به آن‌ها معرفی کنیم. این پروژه‌ها می‌توانند هم سودآور باشند و هم در راستای اهداف توسعه‌ای صنعت پتروشیمی قرار گیرند. در نمایشگاه‌هایی مانند اکسپو ۲۰۲۵ نیز مذاکراتی با کشورهایی چون چین و اتیوپی در حوزه احداث پلنت‌های مشترک و سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است.

برچسب ها: شرکت ملی صنایع پتروشیمی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/94147

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • رشد ۹۴ درصدی ارزش فروش و ۳۴ درصدی تناژ پتروشیمی بندر امام در نیمه نخست سال ۱۴۰۴
  • برگزاری نشست تخصصی ارتقای عملکرد تولید در پتروشیمی تبریز
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی را به طور جدی پیگیری می‌کنیم
  • نقش‌آفرینی بانک کشاورزی در حفظ هویت روستایی و تقویت اقتصاد عشایر
  • دبیرستان «شهید آرمان علی‌وردی» به همت خیرین مدرسه‌ساز بانک صادرات ایران در خوی افتتاح شد
  • آغاز کمپین «من هم کودکی کردم» در بانک دی
  • امضای تفاهم‌نامه بانک تجارت و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
آخرین اخبار
  • طنز و واقعیت در نسخه‌های انتخاباتی دکتر پزشکیان، از شعار تا شوک
  • قهرمانی تیم پتروشیمی تبریز در دومین مرحله لیگ پیست جوانان
  • اطلاعیه دعوت به همکاری شرکت پتروشیمی تبریز
  • بانک مسکن موتور محرک تامین مالی در سراسر کشور
  • جهش تاریخی بانک ملی ایران با عبور از ناترازی و افزایش سرمایه تا سقف ۴۲۰ همت
  • فن آوران پیشرو در توسعه پایدار و نوآوری/ پیشرفت در پروژه بازیابی CO2 پتروشیمی فن‌آوران
  • «آی‌پاسارگاد»؛ سکوی نوین سرمایه‌گذاری آنلاین گروه خدمات بازار سرمایه پاسارگاد
  • تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی کشور با حمایت بانک ملت
  • پرداخت ۷۵۵ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزند‌آوری در هفت ماه سال جاری/ جذب منابع قرض‌الحسنه در راستای صرف امور خداپسندانه
  • تحول ساختاری و جهش هوشمند بیمه دی؛ مدیریت هادی عبداللهی چگونه این شرکت را به صدر صنعت بیمه رساند
  • بازدید دکتر عبدالعلی‌زاده از شرکت پتروشیمی اروند / تأکید بر نقش پتروشیمی‌ها در اقتصاد دریا‌محور و توسعه اجتماعی منطقه
  • بیمه‌ دی با رشد فروش ۹۵ درصدی رکورد زد
  • سرانه فضای آموزشی شهر بندرامام خمینی، ۱.۳ متر مربع کمتر از میانگین کشوری است/ با اجرای طرح‌های مدرسه‌سازی، به دنبال ارتقای استانداردهای آموزشی در این شهرستان هستیم
  • صرفه‌جویی ۶۵ میلیون یورویی در صنعت مس با بومی‌سازی تجهیزات راهبردی
  • بازدید مدیرعامل شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس از پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در منطقه آغاجاری

منهای اقتصاد
  • آغاز طرح جدید همراه اول با هدیه ۳۰ گیگ اینترنت
  • نماینده اهواز: توسعه فیبر نوری، ستون فقرات اقتصاد دیجیتال کشور است
  • فراخوان شناسایی تأمین‌کنندگان معتبر کیوسک‌های هوشمند دیجیتال
  • راه‌اندازی دستیار پاسخگویی هوشمند تلفنی در مرکز تماس همراه اول
  • حضور همراه اول در ششمین نمایشگاه شهر هوشمند و هوش مصنوعی ایران
  • قدردانی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از حمایت رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و مشارکت‌کنندگان در کنفرانس ملی مخابرات
  • پایان موفقیت‌آمیز کنفرانس ملی مخابرات ایران با استقبال گسترده/ آغاز اجرای بیش از ۵۰ قرارداد جدید در حوزه فیبر نوری

فیلم
    گزارش تصویری مراسم نکوداشت هفته پدافند غیرعامل به میزبانی شرکت پتروشیمی اروند و سازمان منطقه ویژه آبان ۱۴۰۴
    پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تلخ بندرعباس تا افزایش تولید و فروش بوعلی در نخستین ماه سال
    دو رونمایی جدید صنعت پتروشیمی در غرفه پتروشیمی اروند انجام شد


    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، در آئین شب پایانی پتروکم که با حضور دکتر شریعتمداری برگزار شد، پتروشیمی اروند با رونمایی از تجهیز…
    پتروشیمی بندرامام و شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
    فرهنگ اقتصاد _ این تفاهم‌نامه با هدف مشارکت در برنامه‌ریزی، طراحی، تامین، اجرا و بهره‌برداری مطلوب از زیرساخت‌ها و ابزارهای فناورانه مورد نیاز در شرکت…
    گزارش تصویری حضور شرکت پتروشیمی اروند در اولین نمایشگاه صنعت پتروشیمی و صنایع وابسته پترواکس در اهواز
    خلیج‌فارس، حامی خلیج‌فارس!
    فرهنگ اقتصاد _ امروز در سومین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی غرفه هلدینگ خلیج‌فارس طوماری برای اعلام حمایت فعالان صنعت از نام و اصالت تاریخی خلیج‌فارس تدارک…
    کاهش هزینه‌های تولید پتروشیمی هنگام، با طرح نوآورانه احداث تصفیه‌خانه چندمنظوره
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی هنگام، این تصفیه‌خانه، قابلیت تأمین کامل آب DM مورد نیاز واحد آمونیاک در زمان در سرویس نبودن…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب