چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-19
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

“زمامداری رسانه‌ای در عصر سرمایه و استارتاپ‌ها” | لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال | مراسم قرعه کشی چهل و پنجمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه برگزار شد | “حکمرانی رسانه و مدیریت سنت و نوآوری” | پرداخت بیش از ۷ هزار وام آنلاین با «سپینو» بانک صادرات ایران |

کد خبر: 15114
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1400 - ۰۰:۱۹

ضرورت تغییر زاویه دید از محصول‌گرا بودن به مشتری و خدمت‌رسانی با کیفیت

رشد فناوری اطلاعات و نفوذ آن به حوزه کسب‌وکار؛ به‌ویژه نهادهای مالی، تغییرات شگرفی را در صنایع و بانک‌های سنتی کشور مختلف ایجاد کرده است تا جایی که بقای یک نهاد مالی در آینده نه‌چندان دور، بدون بهره‌گیری از این فناوری اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار خواهد بود.

فرهنگ اقتصاد _ همین امرموجب پیدایش مفهوم جدیدی در صنعت بانکداری به نام بانکداری دیجیتال موجب شده است. این در حالیست که بانک‌های مختلف در سراسر جهان و آسیا در مسیر دیجیتالی‌شدن قدم گذاشته‌اند و راهبردهای خود را متناسب با این هدف تدوین کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، استفاده از کانال‌های بانکداری دیجیتال در آسیا به طرز چشمگیری افزایش‌یافته است از این رو، کاربران برای انجام امور بانکی و مالی خود کمتر به شعب فیزیکی مراجعه می‌کنند و عملیات خود را از طریق اینترنت و تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهند.

براساس تحقیقات صورت گرفته در این گزارش، چهار ویژگی کیفیت خدمات اساسی، قدرت محصولات و خدمات مالی، شهرت و اعتبار برند و تجربه مشتری، اهمیت ویژه‌ای دارند؛ همچنین مشتریان به ویژگی‌های خاصی نظیر برنامه‌های وفاداری و تخفیف‌های ویژه علاقه‌مند هستند و این موارد، آن‌ها را در انتخاب یک بانک برای انجام خدمات مالی تشویق می‌کند.

از طرفی، موسسه فنّاوری ماساچوست در سال ۲۰۱۶ میلادی، الزامات کلیدی بانکداری دیجیتال را از منظر مشتریان، سرمایه‌گذاران و بانک بیان کرده است.

از مهم‌ترین این موارد ازسوی مشتریان، ارائه یک دید جامع و قابل‌برنامه‌ریزی از پول و زندگی مالی مشتریان ازجمله اطلاعات حساب‌های جاری، مانده سپرده، تراکنش‌ها، وام‌ها و حقوق بازنشستگی است. به این صورت که با برنامه‌ریزی مالی دیجیتالی به سازمان‌دهی زندگی مالی مشتریان ازجمله ابزارهای صرفه‌جویی، هزینه‌های پزشکی، بیمه و آموزش مدیریت مالی مشتریان می‌پردازد.

ازآنجایی‌که بانک‌ها منابعی غنی از اطلاعات رفتاری مشتریان را در اختیار دارند، می‌توانند بینش و پیشنهادهای ارزشمندی در خصوص انتخاب آینده مشتریان ارائه کنند و ارزش ارائه‌شده به مشتریان را با بانکداری دیجیتال گسترش دهند.

خبر خوب اینکه؛ در کشور ما نیز بانک ایران‌زمین پس از پنج سال تلاش پیگیر و آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای ایجاد یک بانک تمام‌دیجیتال، مرداد سال جاری به این مهم دست‌یافت و اعلام کرد در آینده نزدیک مشتریان ارجمند و فرهیخته این نهاد مالی از خدمات متنوع دیجیتال بهره‌مند خواهند شد.

همچنین بانک ایران‌زمین به دلیل تمایزی که در میزان سرمایه‌گذاری، نحوه به‌کارگیری نیروی انسانی جوان و کارآمد در کنار مدیران باتجربه آشنا به مفاهیم دیجیتال؛ همچنین تعهد حداکثری نسبت به این موضوع ایجاد کرده است، در آینده نزدیک نمونه موفق بانکداری دیجیتال در کشور خواهد بود.

آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیم‌گیری در بانک است

براساس این گزارش مدیرعامل بانک ایران‌زمین با بیان اینکه بانکداری دیجیتال بر پایه تحولات عمیق فرهنگی و پذیرش مدرنیزاسیون در تمام لایه‌های مدیریتی، فرایندی، عملیاتی و فناوری است گفت :بانکداری دیجیتال محقق نمی‌شود مگر اینکه زاویه دید ما از محصول‌گرا بودن به مشتری و خدمت‌رسانی با کیفیت و متنوع به او تغییر کند که این روند در بانک ایران‌زمین دنبال ‌شود.

پور سعید با بیان اینکه در عصر دیجیتال آگاهی از نیازهای مشتریان ملاک تصمیم‌گیری در بانک است، تصریح کرد: بانکداری دیجیتال داده محور است؛ ازاین‌رو در این بانک تلاش می‌شود با تحلیل رفتار مشتری، خدمات موردنیاز او همراه با ارزش‌افزوده قابل‌قبول، عرضه شود.

این مدیر ارشد بانکی با اشاره به روند توسعه شبکه‌های اجتماعی در جهان و ضرورت پیاده‌سازی و برقراری ارتباط حرفه‌ای و به ‌دور از هیجان متولیان امر در سطح کلان با این پدیده یادآور شد: شبکه‌های اجتماعی و خدمات در بستر آن‌ها یکی از زمین‌های بازی بانکداری دیجیتال هستند و در برگیری آن‌ها به حدی است که ایجاد تغییر در آن‌ها می‌تواند اقتصاد یک کشور را با چالش مواجه سازد؛ ضمن آنکه کسب‌وکارهای امروزی نیز دیگر بدون شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند خدمات موردنیاز متقاضیان را ارائه کنند.

خبرهای خوبی در راه است

سید محمدحسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین نیز با اشاره به اهمیت رسانه‌های اجتماعی برای تعامل دوطرفه بانک و مشتری اظهار داشت: مفهوم انتظارِ مشتری در عصر دیجیتال با چالش جدی مواجه شده است. به بیان ساده‌تر مشتری در فضای دیجیتال منتظر بانک نخواهد ماند، بنابراین این بانک است که باید در همه حال کنار مشتری باشد و بر رفع نیازهای مالی او به بهترین شکل متمرکز شود.

وی در خصوص اجرای روابط عمومی دیجیتال در بانک ایران‌زمین و هم‌سویی آن در ارتباط نزدیک با مشتریان افزود: خبرهای خوبی در راه است. در حال حاضر بسیاری از این موارد نظیر تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی در راستای بانکداری دیجیتال، برقراری کانال‌های مختلف ارتباطی برای مشتریان؛ همچنین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات در این حوزه انجام‌شده است و به‌زودی اتفاقات مهمی در این حوزه خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: بانکداری دیجیتال الزاماتی مانند ابزار دیجیتال، روابط عمومی دیجیتال، ارتباط با مشتری دیجیتال و مشتریان دیجیتال می‌خواهد و هرکدام از این‌ها که نباشد، خلل بزرگی در کار ایجاد خواهد کرد.

گفتنی است؛ بر اساس نتایج ارزیابی گروه مانیتورینگ و آنالیز شبکه‌های اجتماعی که بر مبنای پنج شاخص کیفیت محتوا، تعامل با مخاطب، کیفیت مدیریت صفحه، محبوبیت محتوا و متوسط پست انجام می‌شود، بانک ایران‌زمین در میان بانک‌های ایرانی توانسته است رتبه قابل قبولی را کسب کند که این اتفاق می‌تواند بیش‌ازپیش بر رابطه برنده-برنده بانک با مشتریان خود صحه بگذارد.

برچسب ها: بانک ایران‌زمین, بانکداری دیجیتال, خدمات مالی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/15114

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • پتروشیمی جم؛ الگوی موفق توسعه دانش‌محور در صنعت پتروشیمی با کسب رتبه دوم تحقیق و توسعه کشور
  • پیام مدیرعامل به مناسبت اولین تولید کارخانه کلر آلکالی پتروشیمی اروند
  • فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حساب‌های بانک پاسارگاد برای ثبت نام در «مرحله جدید طرح عرضه خودروهای وارداتی»
  • بانک کشاورزی در خط مقدم تأمین مالی زنجیره‌ای بخش کشاورزی قرار دارد
آخرین اخبار
  • “زمامداری رسانه‌ای در عصر سرمایه و استارتاپ‌ها”
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • توسعه پتروشیمی ارومیه از اولویت‌های استان است/ مدیرعامل پترول: سود شاروم ۷۱ درصد رشد کرد
  • مراسم قرعه کشی چهل و پنجمین جشنواره حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک سپه برگزار شد
  • “حکمرانی رسانه و مدیریت سنت و نوآوری”
  • فاز نخست پروژه FRW پالایشگاه نفت سپاهان
  • حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی از توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در استان بوشهر
  • برنامه‌ریزی برای تامین نیازهای صنایع داروئی کشور
  • دیدار مدیرعامل بانک شهر با مدیرعامل پتروشیمی پارس/ تاکید مدیران عامل بر توسعه همکاری های مشترک
  • پرداخت بیش از ۷ هزار وام آنلاین با «سپینو» بانک صادرات ایران
  • قدردانی معاون وزیر راه و شهرسازی از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی استان یزد/ تامین مالی بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریالی نهضت ملی یزد
  • مؤسسه اعتباری ملل در مسیر بازسازی، موفقیت و ارتقاء جایگاه
  • بروزرسانی نسخه جدید تحت وب همراه بانک تجارت با بهبود در ارائه خدمات
  • با مشارکت در طرح نظرسنجی «اعتبار ملی» ما را یاری کنید
  • برگزاری مزایده عمومی ۵۲ فقره از املاک مازاد بانک ملت

منهای اقتصاد
  • “حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال”
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی

فیلم
    بانک ملی ایران حامی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور تبادل تفاهمنامه حمایت از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و جشن سالانه…
    جابجایی موفقیت‌آمیز مخزن ۸.۵ تنی در پتروشیمی اروند؛ گامی بلند در ارتقای صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی اروند، عملیات حساس و پیچیده جابجایی یک مخزن ۸.۵ تنی با حجم ۲۵ مترمکعب در واحد EdC شرکت…
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    مراسم استقبال از زائران بیت الله الحرام با حضور مسئولان و مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند


     
    سیاست های بیمه مرکزی برای افزایش رضایتمندی مشتریان از صنعت بیمه اعلام شد + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ "پرویز خوشکلام خسروشاهی" درحاشیه سی ‌ویکمین همایش ملی و دوازدهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه  گفت: بیمه مرکزی باید موضوع…
    گزارشی از تقدیر محمد شریعتمداری از فرزندان ممتاز کارکنان شرکت مبین انرژی خلیج فارس
    دریافت 1 میلیارد تومان وام بدون سود در طرح "نیك‌وام" بانك ملت/ ویدیو
    فرهنگ اقتصاد _با دیدن این ویدیو می توانید از شرایط و چگونگی دریافت وام 1 میلیارد تومانی و بدون سود بانک ملت در قالب طرح "نیك‌وام" مطلع شوید.


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب