جمعه ۱۴ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-05
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول | تصادف وحشتناک خانواده سقاب اصفهانی و انتظار تحول در حمل و نقل ریلی | گسترش تعاملات با فعالان حوزه اقتصادی در زنجان/ بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های خدماتی حوزه ساختمان | نیمی از تسهیلات ساخت کشور در قبضه بانک مسکن | درخشش بانک صادرات ایران با ۴ طلا و ۲ نقره در نوزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی ایثارگران شبکه بانکی |

کد خبر: 31912
تاریخ انتشار: 25 تیر 1401 - ۱۵:۲۲

بانکداری پیشرو بابهره گیری ازفناوریهای جدیددیجیتالی دربانک ایران زمین

توسعه فناوری‌های نوین ارتباطاتی به عنوان مهمترین شاخص های موفقیت کسب و کارهای خدماتی به خصوص در زمینه های مالی و شبکه های اجتماعی است.

فرهنگ اقتصاد _ بانکهای پیشرو؛ با تدابیر عالی در بهره برداری از ظرفیتها وامکانات فناوری‌های نوین بانکی آنها را به استراتژیهای عملی مبدل نموده و از این فرصتهای مطلوب جهت تقویت برند وجذب مشتریان و اعتماد افزایی بهره‌ گیری می نمایند.
در این کارزار مواجهه با فناوری جدیدی یکی از چالش‌های همیشگی که پیش روی بانک‌هاست؛ تقویت برند ومشتری گرایی با جلب اعتماد ومحبوبیت است .
درهمین ارتباط یکی از این بسترهای فراهم شده قابل بهره‌برداری ازفناوری جدید در مدیای نوین ارتباطی پدیدارشدن”شبکه های اجتماعی” است که یقینابرای بانکها بسیارمطلوب ومفید فایده می باشد.
امروزه پدیده شبکه‌های اجتماعی یک نیروی قدرتمندمحسوب می شود در شکل دهی جنبه های مختلف تجارت که دراین راستا نقش محوری را ازآن خود نموده است.
این تاثیرات را می توان از جنبه های گوناگونی مورد تحلیل وارزیابی قرار داد؛ ازجمله استقبال وحرکت مشتریان تازه نفس به سوی رسانه های جدید و اثربخشی آنها در ایجادفضای جدید همکاری است.

توسعه روزافزون فناوری‌های نوین ارتباطاتی که ازجمله آن ایجاد ظرفیت‌های جدید ازطریق شبکه‌های اجتماعی در ارایه خدمات و فروش محصولات ، تقویت برند و … است.
نقش محوری تاثیرات شبکه های اجتماعی در عرصه تجارت بیشتر آشکار است، بانک‌ها نیز به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه کسب و کار و تجارت نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوریکه هر روزه شاهد حضور فعال تر آنها در شبکه های اجتماعی هستیم.

بانکها درسیاست های راهبردی رشد و توسعه کمی وکیفی درامور خدمات بانکی می بایستی توجه ویژه‌ به شبکه‌های اجتماعی داشته باشد زیرا که مدیای جدید رسانه یی به عنوان پارادیم جدید در مواجهه با مشتریان وتعاملات بانکها است .
ازنگاهی دیگر چون دراین عرصه باتوجه به حضور داشتن افراد فعال جامعه در شبکه های اجتماعی،موضوع تبلیغات فرد به فرد مشتریان نیز مطرح است و این امر می تواند در ایجاد زمینه های توسعه و ترویج برند و تقویت اعتماد عمومی نسبت به بانکها به خصوص در حوزه بانکداری الکترونیکی بسیار اثرگذار باشد.

درپیوند این موضوع با توجه به فراگیر شدن اشکال متنوع در فروش ،ارائه سرویس خدمات دیگر شرکتها از طریق این شبکه های اجتماعی نمایان شده است و لزوم استفاده این بنگاههای اقتصادی وغیره از اشکال پرداختی مالی وتراکنشهای بانکی ؛یکی از فرصتهای مزیت آفرین برای بانک‌ها بشمار آمده وبه نوعی تحقق بخشی ازگستره بانکداری نوین و دیجیتالی است.

بانک‌ها برای توسعه ورونق امور نوین خدماتی؛خودرا باید با اشکال پیشرفت فناوری ها جدید روزآمد کنند و دراندیشه ارائه خدمات به صورت‌های جدیدتری درانطباق این فناوری‌های نوین باشند، در غیر این صورت به‌زودی در رقابت باشرکت‌های فناوری اطلاعات شکست خواهند خورد.
ازجمله دراستفاده بهینه از امکانات شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر تراکنش‌های مالی یا انتقال وجهی را به‌صورت رمز شده اقدام نمایندویا درنوع عالی خود دراستفاده از پیشرفت های فناوری ازجمله هوش مصنوعی و ربات‌ها است که احتمالاً در چشم اندازهای درخشان بانکداری ‌های آینده کاربرد ربات‌ها می باشد تعدادی از کشورها ازجمله آمریکا اعلام کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک، ربات‌ها را جایگزین کارمندان بانک‌ها خواهند کرد.
به هر طریق شبکه های اجتماعی پارادیم جدیدی است که تاثیر بسزایی در تمامی ابعاد زندگی بشر داشته است.
این تاثیرات در آینده بیشتر در حوزه های تجارت آشکار خواهدشد و این فرصتی طلایی برای بانکهای پیشرو در زمینه اتخاذ و اجرای استراتژی‌های رقابتی تمایز آفرین است.
درهمین راستا اتخاذ راهبردهای جدید ارایه خدمات مبتنی بر فناوریهای نوین بانکی طی چند سال اخیر مبحث نئوبانک است که بشکل گسترده مطرح ودرحال فراگیری با ابعاد مختلف؛ در راه تحقق بانکداری نوین و دیجیتالی‌شدن امور بانکی می باشد.
نئوبانک مقوله ای نوپا است برای تسریع ارائه خدمات بانکی و ارزش افزوده در حوزه های مختلف به مشتریان است تا در کمترین زمان بتوانند با استفاده از خدمات ترکیبی سرویس های مورد نظر خود را دریافت کنند.

شایان ذکر است بانک ایران زمین ازنسخه اولیه نئوبانک خود بانام نئوبانک هوشمندفردا رونمایی کرده است.


دراین زمینه”سید محمد حسین استاد “مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین اظهار داشت:“فردا بانک” یک مزیت رقابتی مهم دارد، که بر این اساس ایجاد بستر و زیرساخت لازم با هدف ارائه خدمات سفارشی و شخصی سازی شده برای صنایع مختلف از جمله مجموعه هلدینگ های وب که بتوانند به صورت تخصصی سرویس ها و خدمات شان را به مشتریان خود ارائه دهد، در دستور کار قرار گرفته است.
مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین افزود: تا زمانی که یک بانک خدمات نئوبانک خود را محدود به امور بانکی ساده همچون انتقال وجه یا خرید شارژ کند، دیگر نئوبانک نیست و تنها یک همراه بانک برای کاربران است،اما زمانی که یک صنعت یا تولیدکننده خاص وارد پروژه شود، باعث می شود خدمات ویژه و ارزش افزوده در حیطه فعالیت آن مجموعه هم در دسترس مشتریان قرار گیرد و این همان مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها است.
استاد خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک ارائه سرویس نئوبانک ها باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کنند.
بانک ها با مشارکت صنایع، تولیدکنندگان و شرکت های مختلف داخلی و خارجی باید بستری را ایجاد کنند تا مشتریان و کاربران حوزه های مختلف جامعه بتوانند سرویس ها و خدمات را از این مجموعه ها در بستر امن بانکی و در کمترین زمان دریافت کنند.
وی افزود: گیرندگان سرویس های بانکی به دنبال در دسترس بودن خدمات درخواستی خود هستند تا به ساده ترین شکل از آن استفاده کنند و این موضوع میسر نیست جز تقویت نئوبانک ها در حوزه شبکه های اجتماعی، تا مشتریان در لحظه و با زدن چند دکمه امور بانکی خود را انجام دهند.
اعتبارسنجی عملکرد بانک ایران زمین در ارائه خدمات بانکداری نوین
با توجه به جایگاه بانک ایران زمین وتعدد زیاد مشتریان این بانک به صورت بالقوه استعداد این را دارد که در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور، بستری برای ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی سیستم قوی ومنسجمی را راه‌اندازی و معرفی نماید وهمچنین باتوجه به امنیت تبادلات مالی این بانک در فضای اینترنت نیز سرمایه و مزیت دیگری برای تحقق بانکداری موفق مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی وفرآیند های نئوبانکی در بانکداری نوین دیجیتالی را داراست.
یادآور می‌شود؛با توجه به ضرورت حرکت بانک‌ها در حوزه بانکداری نوین اجتماعی، باید ضمن طراحی و ظرفیت سازی مناسب شبکه‌های پیام رسان داخلی، شرایط را برای استفاده بهینه از این بستر مورد قبول مردم را نیز فراهم کنند.

بانکداری دیجیتال فراتر از بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری الکترونیک است، در واقع سالهاست که بانکداری دیجیتال به نوعی وجود دارد، اما تعریف واحدی از آن در میان بازیگران این عرصه در دسترس نیست. هنوز بسیاری از مباحث مطرح در بانکداری دیجیتال به شکلی قانونی در نیامده تا در اختیار بانکها و استفاده کنندگان از خدمات آنها قرار دهد. پس بدیهی است که در این شرایط هم بازیگران و هم مشتریان نتوانند تجربه تمام و کمالی را داشته باشند اما به نظر می‌رسد با توجه به استراتژی انتخاب شده از سوی حاکمیت مبنی بر اقتصاد دیجیتال به زودی شاهد عملیاتی شدن بسیاری از این قوانین باشیم.

صنعت بانکداری اکنون، با رقبایی از صنایع مجاور و فین تک‌ها و استارتاپ‌های مالی، روبروست که با خلاقیت و نوآوری مشتریان را به سمت خود برده و و زنجیره‌ی انحصار در ارائه خدمات بانکی و مالی به نوعی شکسته شده است، هرچند هنوز بازیگران جدید برای ارائه خدمات و توسعه و ارتباط با مشتری به بانکها به عنوان سوئیچ ارتباطی با مشتری وابسته هستند و اما امروز مشتری بسیاری از خدمات خود مانند پرداخت قبض، خرید شارژ، انتقال وجه، پرداخت و بسیاری موارد دیگر به بانکها وابسته نیست.

اما چالش‌های دنیای دیجیتال برای بدنه بانکهایی که مدتهای زیادی بدون رقابت در حال ارائه خدمات بودند، سخت و دشوار می باشد.

بانک ایران زمین، از چند سال گذشته، اولین گام‌های دیجیتالی شدن را برداشت و با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال وارد این عرصه شد. البته هنوز تعاریف زیادی از بانکداری دیجیتال در کشور مطرح است و صنعت بانکداری همچنان به دنبال یک تعریف واحد از بانکداری دیجیتال است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, شبکه های اجتماعی, نئوبانک هوشمند فردا

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/31912

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • ورود قدرتمند پردیس به سال مالی جدید؛ عملکرد درخشان در تولید، فروش و صادرات
  • شعبه زنجان بانک توسعه صادرات ایران، بانک برتر استان شد
  • تامین مالی ۱۸۴ همتی بانک مسکن در طرح نهضت ملی/ پرداخت بیش از ۱۳۸ همت تسهیلات
  • انتشار مجموعه انیمیشن «سواد مالی با ریتون» توسط بانک پاسارگاد
  • باشگاه دانش آموزی بانکیدو بانک ایران زمین، بیست هزار نفری شد
  • بازگشایی موزه بانک سپه از شنبه ۱۷ آبان ماه
آخرین اخبار
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • تصادف وحشتناک خانواده سقاب اصفهانی و انتظار تحول در حمل و نقل ریلی
  • اجرای پروژه PHSER در پتروشیمی الماس ماهشهر برای اولین بار در کشور به‌عنوان الگویی بین‌المللی
  • نشست تحقیق و توسعه هلدینگ پارسیان در پردیس؛ بررسی ارتقای کارگروه به مرکز تخصصی R&D
  • پتروشیمی بندر امام پیشگام جمع‌آوری گازهای مشعل و کاهش ناترازی گاز کشور است
  • ۳ اقدام کلیدی مجلس دوازدهم برای حمایت از صنعت پتروشیمی
  • گسترش تعاملات با فعالان حوزه اقتصادی در زنجان/ بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های خدماتی حوزه ساختمان
  • نیمی از تسهیلات ساخت کشور در قبضه بانک مسکن
  • درخشش بانک صادرات ایران با ۴ طلا و ۲ نقره در نوزدهمین المپیاد فرهنگی، ورزشی ایثارگران شبکه بانکی
  • پیام تبریک مدیرعامل بانک دی به مناسبت روز بیمه
  • بانک دی، چگونه زودتر از پیش‌بینی‌ها به نقطه تحول رسید؟
  • آغاز مرحله جدید ارتقای بهره‌وری با گفت‌وگوی مستقیم با همکاران / گامی نو در ارتقای خدمات مالی و ارتباطات سازمانی
  • خانواده شهدا ستون‌های عزت و معنویت این کشورند
  • بروزرسانی زیرساخت‌ها و ارتقاء سامانه‌های بانک تجارت در بامداد جمعه ۱۴ آذر
  • محصولات اعتباری بانک تجارت در خدمت صنایع مولد استان خوزستان

منهای اقتصاد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت

فیلم
    بومی سازی تعمیر و تعویض قطعات داخلی ولوها توسط کارشناسان شرکت پتروشیمی اروند
    از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج فارس تا صدور مجوز بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه


     
    تعویض مبدل ۱۵۰۰۳ ناحیه ۱۵۰ واحد VCM شرکت پتروشیمی اروند در ۱۲ روز جنگ تحمیلى
    تجلیل از شرکت پتروشیمی نوری به عنوان شرکت برتر در حوزه ی کار و حمایت از حقوق کارگران
    فرهنگ اقتصاد _ در این مراسم که با حضور مدیران عامل، مدیران ارشد و فعالان حوزه کار و تولید در منطقه برگزار شد، از تلاش‌ها و دستاوردهای…
    از رونمایی تجهیز استراتژیک غربال محصول در پتروشیمی اروند تا رونمایی از سه کتاب در حوزه خلیج‌فارس با حمایت پتروشیمی بندرامام
    برگزاری اردوی جهادی و ارائه خدمات رایگان پزشکی ویژه خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بندر امام خمینی(ره) توسط پتروشیمی اروند
    فرهنگ اقتصاد _این برنامه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت پتروشیمی اروند و با…
    گامی در جهت هم‌افزایی نظام بانکی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک دی، این نشست که با هدف تقویت تعاملات بین‌بانکی و بررسی زمینه‌های همکاری مشترک برگزار شد، فرصتی برای تبادل نظر پیرامون راهکارهای بهینه‌سازی فرآیندهای…


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب