دوشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-08
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

برنامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای بهینه‌سازی فرآیندهای تسهیلات | ارسال حدود ۶۰۰ ایده به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌های نوآورانه و فناورانه مس | طرح ملی شناسایی و پرورش«۱۰۰۰ مدیر» آغاز به کار کرد | اضافه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانکها و موسسات اعتباری خصوصی | افزایش اعتماد مشتریان و بازار سرمایه به بانک دی |

کد خبر: 31912
تاریخ انتشار: 25 تیر 1401 - ۱۵:۲۲

بانکداری پیشرو بابهره گیری ازفناوریهای جدیددیجیتالی دربانک ایران زمین

توسعه فناوری‌های نوین ارتباطاتی به عنوان مهمترین شاخص های موفقیت کسب و کارهای خدماتی به خصوص در زمینه های مالی و شبکه های اجتماعی است.

فرهنگ اقتصاد _ بانکهای پیشرو؛ با تدابیر عالی در بهره برداری از ظرفیتها وامکانات فناوری‌های نوین بانکی آنها را به استراتژیهای عملی مبدل نموده و از این فرصتهای مطلوب جهت تقویت برند وجذب مشتریان و اعتماد افزایی بهره‌ گیری می نمایند.
در این کارزار مواجهه با فناوری جدیدی یکی از چالش‌های همیشگی که پیش روی بانک‌هاست؛ تقویت برند ومشتری گرایی با جلب اعتماد ومحبوبیت است .
درهمین ارتباط یکی از این بسترهای فراهم شده قابل بهره‌برداری ازفناوری جدید در مدیای نوین ارتباطی پدیدارشدن”شبکه های اجتماعی” است که یقینابرای بانکها بسیارمطلوب ومفید فایده می باشد.
امروزه پدیده شبکه‌های اجتماعی یک نیروی قدرتمندمحسوب می شود در شکل دهی جنبه های مختلف تجارت که دراین راستا نقش محوری را ازآن خود نموده است.
این تاثیرات را می توان از جنبه های گوناگونی مورد تحلیل وارزیابی قرار داد؛ ازجمله استقبال وحرکت مشتریان تازه نفس به سوی رسانه های جدید و اثربخشی آنها در ایجادفضای جدید همکاری است.

توسعه روزافزون فناوری‌های نوین ارتباطاتی که ازجمله آن ایجاد ظرفیت‌های جدید ازطریق شبکه‌های اجتماعی در ارایه خدمات و فروش محصولات ، تقویت برند و … است.
نقش محوری تاثیرات شبکه های اجتماعی در عرصه تجارت بیشتر آشکار است، بانک‌ها نیز به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه کسب و کار و تجارت نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوریکه هر روزه شاهد حضور فعال تر آنها در شبکه های اجتماعی هستیم.

بانکها درسیاست های راهبردی رشد و توسعه کمی وکیفی درامور خدمات بانکی می بایستی توجه ویژه‌ به شبکه‌های اجتماعی داشته باشد زیرا که مدیای جدید رسانه یی به عنوان پارادیم جدید در مواجهه با مشتریان وتعاملات بانکها است .
ازنگاهی دیگر چون دراین عرصه باتوجه به حضور داشتن افراد فعال جامعه در شبکه های اجتماعی،موضوع تبلیغات فرد به فرد مشتریان نیز مطرح است و این امر می تواند در ایجاد زمینه های توسعه و ترویج برند و تقویت اعتماد عمومی نسبت به بانکها به خصوص در حوزه بانکداری الکترونیکی بسیار اثرگذار باشد.

درپیوند این موضوع با توجه به فراگیر شدن اشکال متنوع در فروش ،ارائه سرویس خدمات دیگر شرکتها از طریق این شبکه های اجتماعی نمایان شده است و لزوم استفاده این بنگاههای اقتصادی وغیره از اشکال پرداختی مالی وتراکنشهای بانکی ؛یکی از فرصتهای مزیت آفرین برای بانک‌ها بشمار آمده وبه نوعی تحقق بخشی ازگستره بانکداری نوین و دیجیتالی است.

بانک‌ها برای توسعه ورونق امور نوین خدماتی؛خودرا باید با اشکال پیشرفت فناوری ها جدید روزآمد کنند و دراندیشه ارائه خدمات به صورت‌های جدیدتری درانطباق این فناوری‌های نوین باشند، در غیر این صورت به‌زودی در رقابت باشرکت‌های فناوری اطلاعات شکست خواهند خورد.
ازجمله دراستفاده بهینه از امکانات شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر تراکنش‌های مالی یا انتقال وجهی را به‌صورت رمز شده اقدام نمایندویا درنوع عالی خود دراستفاده از پیشرفت های فناوری ازجمله هوش مصنوعی و ربات‌ها است که احتمالاً در چشم اندازهای درخشان بانکداری ‌های آینده کاربرد ربات‌ها می باشد تعدادی از کشورها ازجمله آمریکا اعلام کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک، ربات‌ها را جایگزین کارمندان بانک‌ها خواهند کرد.
به هر طریق شبکه های اجتماعی پارادیم جدیدی است که تاثیر بسزایی در تمامی ابعاد زندگی بشر داشته است.
این تاثیرات در آینده بیشتر در حوزه های تجارت آشکار خواهدشد و این فرصتی طلایی برای بانکهای پیشرو در زمینه اتخاذ و اجرای استراتژی‌های رقابتی تمایز آفرین است.
درهمین راستا اتخاذ راهبردهای جدید ارایه خدمات مبتنی بر فناوریهای نوین بانکی طی چند سال اخیر مبحث نئوبانک است که بشکل گسترده مطرح ودرحال فراگیری با ابعاد مختلف؛ در راه تحقق بانکداری نوین و دیجیتالی‌شدن امور بانکی می باشد.
نئوبانک مقوله ای نوپا است برای تسریع ارائه خدمات بانکی و ارزش افزوده در حوزه های مختلف به مشتریان است تا در کمترین زمان بتوانند با استفاده از خدمات ترکیبی سرویس های مورد نظر خود را دریافت کنند.

شایان ذکر است بانک ایران زمین ازنسخه اولیه نئوبانک خود بانام نئوبانک هوشمندفردا رونمایی کرده است.


دراین زمینه”سید محمد حسین استاد “مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین اظهار داشت:“فردا بانک” یک مزیت رقابتی مهم دارد، که بر این اساس ایجاد بستر و زیرساخت لازم با هدف ارائه خدمات سفارشی و شخصی سازی شده برای صنایع مختلف از جمله مجموعه هلدینگ های وب که بتوانند به صورت تخصصی سرویس ها و خدمات شان را به مشتریان خود ارائه دهد، در دستور کار قرار گرفته است.
مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین افزود: تا زمانی که یک بانک خدمات نئوبانک خود را محدود به امور بانکی ساده همچون انتقال وجه یا خرید شارژ کند، دیگر نئوبانک نیست و تنها یک همراه بانک برای کاربران است،اما زمانی که یک صنعت یا تولیدکننده خاص وارد پروژه شود، باعث می شود خدمات ویژه و ارزش افزوده در حیطه فعالیت آن مجموعه هم در دسترس مشتریان قرار گیرد و این همان مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها است.
استاد خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک ارائه سرویس نئوبانک ها باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کنند.
بانک ها با مشارکت صنایع، تولیدکنندگان و شرکت های مختلف داخلی و خارجی باید بستری را ایجاد کنند تا مشتریان و کاربران حوزه های مختلف جامعه بتوانند سرویس ها و خدمات را از این مجموعه ها در بستر امن بانکی و در کمترین زمان دریافت کنند.
وی افزود: گیرندگان سرویس های بانکی به دنبال در دسترس بودن خدمات درخواستی خود هستند تا به ساده ترین شکل از آن استفاده کنند و این موضوع میسر نیست جز تقویت نئوبانک ها در حوزه شبکه های اجتماعی، تا مشتریان در لحظه و با زدن چند دکمه امور بانکی خود را انجام دهند.
اعتبارسنجی عملکرد بانک ایران زمین در ارائه خدمات بانکداری نوین
با توجه به جایگاه بانک ایران زمین وتعدد زیاد مشتریان این بانک به صورت بالقوه استعداد این را دارد که در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور، بستری برای ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی سیستم قوی ومنسجمی را راه‌اندازی و معرفی نماید وهمچنین باتوجه به امنیت تبادلات مالی این بانک در فضای اینترنت نیز سرمایه و مزیت دیگری برای تحقق بانکداری موفق مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی وفرآیند های نئوبانکی در بانکداری نوین دیجیتالی را داراست.
یادآور می‌شود؛با توجه به ضرورت حرکت بانک‌ها در حوزه بانکداری نوین اجتماعی، باید ضمن طراحی و ظرفیت سازی مناسب شبکه‌های پیام رسان داخلی، شرایط را برای استفاده بهینه از این بستر مورد قبول مردم را نیز فراهم کنند.

بانکداری دیجیتال فراتر از بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری الکترونیک است، در واقع سالهاست که بانکداری دیجیتال به نوعی وجود دارد، اما تعریف واحدی از آن در میان بازیگران این عرصه در دسترس نیست. هنوز بسیاری از مباحث مطرح در بانکداری دیجیتال به شکلی قانونی در نیامده تا در اختیار بانکها و استفاده کنندگان از خدمات آنها قرار دهد. پس بدیهی است که در این شرایط هم بازیگران و هم مشتریان نتوانند تجربه تمام و کمالی را داشته باشند اما به نظر می‌رسد با توجه به استراتژی انتخاب شده از سوی حاکمیت مبنی بر اقتصاد دیجیتال به زودی شاهد عملیاتی شدن بسیاری از این قوانین باشیم.

صنعت بانکداری اکنون، با رقبایی از صنایع مجاور و فین تک‌ها و استارتاپ‌های مالی، روبروست که با خلاقیت و نوآوری مشتریان را به سمت خود برده و و زنجیره‌ی انحصار در ارائه خدمات بانکی و مالی به نوعی شکسته شده است، هرچند هنوز بازیگران جدید برای ارائه خدمات و توسعه و ارتباط با مشتری به بانکها به عنوان سوئیچ ارتباطی با مشتری وابسته هستند و اما امروز مشتری بسیاری از خدمات خود مانند پرداخت قبض، خرید شارژ، انتقال وجه، پرداخت و بسیاری موارد دیگر به بانکها وابسته نیست.

اما چالش‌های دنیای دیجیتال برای بدنه بانکهایی که مدتهای زیادی بدون رقابت در حال ارائه خدمات بودند، سخت و دشوار می باشد.

بانک ایران زمین، از چند سال گذشته، اولین گام‌های دیجیتالی شدن را برداشت و با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال وارد این عرصه شد. البته هنوز تعاریف زیادی از بانکداری دیجیتال در کشور مطرح است و صنعت بانکداری همچنان به دنبال یک تعریف واحد از بانکداری دیجیتال است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, شبکه های اجتماعی, نئوبانک هوشمند فردا

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/31912

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • درخشش کاروان پتروشیمی مارون در هفتمین دوره مسابقات سراسری فرهنگی_ورزشی بانوان صنعت پتروشیمی
  • نصب تجهیزات اکستراکتورهای پروژه TDAE در پالایشگاه نفت سپاهان
  • نماینده سنندج: رویکرد مجلس، حمایت قاطع از تقویت بانک کشاورزی است
  • با طرح‌های مدرسه‌سازی، سرانه فضای آموزشی شهر بندرامام خمینی را به میانگین کشور نزدیک می‌کنیم
  • بانک مسکن با رویکردی نوین، سهم خود را در بازار بانکداری شرکتی افزایش می‌دهد
  • بانکداری در بستر بلاکچین به زبان ساده
  • چهارمین جلسه شورای مرکزی قرآن و عترت صنعت پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی اروند برگزار شد
آخرین اخبار
  • عبور اقتصاد از مدل‌های سنتی؛ ضرورت همراهی حسابداران برای موج نو فناوری‌های مالی
  • برنامه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای بهینه‌سازی فرآیندهای تسهیلات
  • ارسال حدود ۶۰۰ ایده به دبیرخانه رویداد ملی ایده‌های نوآورانه و فناورانه مس
  • طرح ملی شناسایی و پرورش«۱۰۰۰ مدیر» آغاز به کار کرد
  • راه عبور پتروشیمی از چالش‌های فناورانه، طراحی اکوسیستم پیچیده است/ نوآوری تنها با دستورالعمل ممکن نیست، اکوسیستم لازم است
  • کتب تخصصی تدوین‌شده توسط همکاران هلدینگ خلیج‌فارس رونمایی شد
  • اضافه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانکها و موسسات اعتباری خصوصی
  • هم‌افزایی کم‌سابقه بیدبلند خلیج‌فارس و مناطق نفت‌خیز جنوب برای شتاب‌گیری پروژه‌های طرح عظیم جمع‌آوری گازهای مشعل در شرق کارون
  • پهلوان، مدیرعامل پتروشیمی الماس ماهشهر شد
  • پتروشیمی جم به استانداردهای پدافند غیرعامل نزدیک‌تر شد
  • افزایش اعتماد مشتریان و بازار سرمایه به بانک دی
  • افزایش قابل توجه درآمدها و کاهش قیمت تمام‌شده پول در بانک کشاورزی
  • زرین پاسارگاد؛ امنیت بیمه‌ای با طعم طلای واقعی
  • از حنا و خرما تا تغییر الگوی کشت در سیستان و بلوچستان
  • چگونه رمز یکبارمصرف بام و بام سازمانی از پیام‌رسان بله دریافت کنیم؟

منهای اقتصاد
  • افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات و خدمات هوشمند مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول
  • درزگیر درب و پنجره و پرده مناسب منجر به کاهش ۵۰درصدی هدر رفت گرماو سرما و کاهش ورود صدا به خانه می شود
  • ثبت رکورد بالاتر از ۴ گیگابیت بر ثانیه روی شبکه ۵G همراه اول
  • خودروهای سواری کمتر از ۲۰ درصد مقصر آلودگی هوا؛ نیروگاه ها و ناوگان دیزلی عامل اصلی
  • برگزاری همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ICT با مشارکت همراه اول
  • ناصر مسعودی خواننده‌ پیشکسوت موسیقی گیلان درگذشت
  • هادی مرزبان هنرمند پیشکسوت تئاتر ایران درگذشت

فیلم
    اقدام اخلاقی محمد شریعتمداری که با تشویق فعالان صنعت پتروشیمی همراه شد
    گزارش تصویری / دومین روز رویداد بین المللی ایران پتروکم / 24 دی ماه 1403


     
    عزادارى و همدردى پرسنل شرکت پتروشیمى اروند با مردم بندر عباس
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    پتروشیمی بوعلی سینا قهرمان مسابقات دارت شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس شد
    فرهنگ اقتصاد _ تیم دارت شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در رقابت‌های بین‌شرکتی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با عملکردی درخشان و هماهنگ، موفق شد عنوان قهرمانی…
    امضای تفاهم‌نامه همکاری استراتژیک بین بانک تجارت و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، در این تفاهم‌نامه در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست،…
    هلدینگ خلیج فارس سهم بسزایی در صنعت پتروشیمی دارد و پیشران در این صنعت است


عکس
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب