چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ 2022-08-17
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

بانک توسعه تعاون گواهینامه استاندارد ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ را دریافت کرد | رضایت مشتریان چالش همیشگی بانک کارآفرین است | امضای تفاهم نامه بانک توسعه تعاون با صندوق کارآفرینی امید | بیمه رازی در بالاترین سطوح توانگری مالی در صنعت بیمه قرار گرفت | نقش بانک توسعه تعاون در گسترش تعاونی‌های دانش بنیان |

کد خبر: 31912
تاریخ انتشار: 25 تیر 1401 - ۱۵:۲۲

بانکداری پیشرو بابهره گیری ازفناوریهای جدیددیجیتالی دربانک ایران زمین

توسعه فناوری‌های نوین ارتباطاتی به عنوان مهمترین شاخص های موفقیت کسب و کارهای خدماتی به خصوص در زمینه های مالی و شبکه های اجتماعی است.

فرهنگ اقتصاد _ بانکهای پیشرو؛ با تدابیر عالی در بهره برداری از ظرفیتها وامکانات فناوری‌های نوین بانکی آنها را به استراتژیهای عملی مبدل نموده و از این فرصتهای مطلوب جهت تقویت برند وجذب مشتریان و اعتماد افزایی بهره‌ گیری می نمایند.
در این کارزار مواجهه با فناوری جدیدی یکی از چالش‌های همیشگی که پیش روی بانک‌هاست؛ تقویت برند ومشتری گرایی با جلب اعتماد ومحبوبیت است .
درهمین ارتباط یکی از این بسترهای فراهم شده قابل بهره‌برداری ازفناوری جدید در مدیای نوین ارتباطی پدیدارشدن”شبکه های اجتماعی” است که یقینابرای بانکها بسیارمطلوب ومفید فایده می باشد.
امروزه پدیده شبکه‌های اجتماعی یک نیروی قدرتمندمحسوب می شود در شکل دهی جنبه های مختلف تجارت که دراین راستا نقش محوری را ازآن خود نموده است.
این تاثیرات را می توان از جنبه های گوناگونی مورد تحلیل وارزیابی قرار داد؛ ازجمله استقبال وحرکت مشتریان تازه نفس به سوی رسانه های جدید و اثربخشی آنها در ایجادفضای جدید همکاری است.

توسعه روزافزون فناوری‌های نوین ارتباطاتی که ازجمله آن ایجاد ظرفیت‌های جدید ازطریق شبکه‌های اجتماعی در ارایه خدمات و فروش محصولات ، تقویت برند و … است.
نقش محوری تاثیرات شبکه های اجتماعی در عرصه تجارت بیشتر آشکار است، بانک‌ها نیز به عنوان یکی از مهمترین بازیگران عرصه کسب و کار و تجارت نیز از این قاعده مستثنی نیستند به طوریکه هر روزه شاهد حضور فعال تر آنها در شبکه های اجتماعی هستیم.

بانکها درسیاست های راهبردی رشد و توسعه کمی وکیفی درامور خدمات بانکی می بایستی توجه ویژه‌ به شبکه‌های اجتماعی داشته باشد زیرا که مدیای جدید رسانه یی به عنوان پارادیم جدید در مواجهه با مشتریان وتعاملات بانکها است .
ازنگاهی دیگر چون دراین عرصه باتوجه به حضور داشتن افراد فعال جامعه در شبکه های اجتماعی،موضوع تبلیغات فرد به فرد مشتریان نیز مطرح است و این امر می تواند در ایجاد زمینه های توسعه و ترویج برند و تقویت اعتماد عمومی نسبت به بانکها به خصوص در حوزه بانکداری الکترونیکی بسیار اثرگذار باشد.

درپیوند این موضوع با توجه به فراگیر شدن اشکال متنوع در فروش ،ارائه سرویس خدمات دیگر شرکتها از طریق این شبکه های اجتماعی نمایان شده است و لزوم استفاده این بنگاههای اقتصادی وغیره از اشکال پرداختی مالی وتراکنشهای بانکی ؛یکی از فرصتهای مزیت آفرین برای بانک‌ها بشمار آمده وبه نوعی تحقق بخشی ازگستره بانکداری نوین و دیجیتالی است.

بانک‌ها برای توسعه ورونق امور نوین خدماتی؛خودرا باید با اشکال پیشرفت فناوری ها جدید روزآمد کنند و دراندیشه ارائه خدمات به صورت‌های جدیدتری درانطباق این فناوری‌های نوین باشند، در غیر این صورت به‌زودی در رقابت باشرکت‌های فناوری اطلاعات شکست خواهند خورد.
ازجمله دراستفاده بهینه از امکانات شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر تراکنش‌های مالی یا انتقال وجهی را به‌صورت رمز شده اقدام نمایندویا درنوع عالی خود دراستفاده از پیشرفت های فناوری ازجمله هوش مصنوعی و ربات‌ها است که احتمالاً در چشم اندازهای درخشان بانکداری ‌های آینده کاربرد ربات‌ها می باشد تعدادی از کشورها ازجمله آمریکا اعلام کرده‌اند در آینده‌ای نزدیک، ربات‌ها را جایگزین کارمندان بانک‌ها خواهند کرد.
به هر طریق شبکه های اجتماعی پارادیم جدیدی است که تاثیر بسزایی در تمامی ابعاد زندگی بشر داشته است.
این تاثیرات در آینده بیشتر در حوزه های تجارت آشکار خواهدشد و این فرصتی طلایی برای بانکهای پیشرو در زمینه اتخاذ و اجرای استراتژی‌های رقابتی تمایز آفرین است.
درهمین راستا اتخاذ راهبردهای جدید ارایه خدمات مبتنی بر فناوریهای نوین بانکی طی چند سال اخیر مبحث نئوبانک است که بشکل گسترده مطرح ودرحال فراگیری با ابعاد مختلف؛ در راه تحقق بانکداری نوین و دیجیتالی‌شدن امور بانکی می باشد.
نئوبانک مقوله ای نوپا است برای تسریع ارائه خدمات بانکی و ارزش افزوده در حوزه های مختلف به مشتریان است تا در کمترین زمان بتوانند با استفاده از خدمات ترکیبی سرویس های مورد نظر خود را دریافت کنند.

شایان ذکر است بانک ایران زمین ازنسخه اولیه نئوبانک خود بانام نئوبانک هوشمندفردا رونمایی کرده است.


دراین زمینه”سید محمد حسین استاد “مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین اظهار داشت:“فردا بانک” یک مزیت رقابتی مهم دارد، که بر این اساس ایجاد بستر و زیرساخت لازم با هدف ارائه خدمات سفارشی و شخصی سازی شده برای صنایع مختلف از جمله مجموعه هلدینگ های وب که بتوانند به صورت تخصصی سرویس ها و خدمات شان را به مشتریان خود ارائه دهد، در دستور کار قرار گرفته است.
مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها
مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین افزود: تا زمانی که یک بانک خدمات نئوبانک خود را محدود به امور بانکی ساده همچون انتقال وجه یا خرید شارژ کند، دیگر نئوبانک نیست و تنها یک همراه بانک برای کاربران است،اما زمانی که یک صنعت یا تولیدکننده خاص وارد پروژه شود، باعث می شود خدمات ویژه و ارزش افزوده در حیطه فعالیت آن مجموعه هم در دسترس مشتریان قرار گیرد و این همان مزیت رقابتی فردا بانک با سایر نئوبانک ها است.
استاد خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک ارائه سرویس نئوبانک ها باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گسترش پیدا کنند.
بانک ها با مشارکت صنایع، تولیدکنندگان و شرکت های مختلف داخلی و خارجی باید بستری را ایجاد کنند تا مشتریان و کاربران حوزه های مختلف جامعه بتوانند سرویس ها و خدمات را از این مجموعه ها در بستر امن بانکی و در کمترین زمان دریافت کنند.
وی افزود: گیرندگان سرویس های بانکی به دنبال در دسترس بودن خدمات درخواستی خود هستند تا به ساده ترین شکل از آن استفاده کنند و این موضوع میسر نیست جز تقویت نئوبانک ها در حوزه شبکه های اجتماعی، تا مشتریان در لحظه و با زدن چند دکمه امور بانکی خود را انجام دهند.
اعتبارسنجی عملکرد بانک ایران زمین در ارائه خدمات بانکداری نوین
با توجه به جایگاه بانک ایران زمین وتعدد زیاد مشتریان این بانک به صورت بالقوه استعداد این را دارد که در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور، بستری برای ارائه خدمات بانکداری مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی سیستم قوی ومنسجمی را راه‌اندازی و معرفی نماید وهمچنین باتوجه به امنیت تبادلات مالی این بانک در فضای اینترنت نیز سرمایه و مزیت دیگری برای تحقق بانکداری موفق مبتنی بر شبکه‏ های اجتماعی وفرآیند های نئوبانکی در بانکداری نوین دیجیتالی را داراست.
یادآور می‌شود؛با توجه به ضرورت حرکت بانک‌ها در حوزه بانکداری نوین اجتماعی، باید ضمن طراحی و ظرفیت سازی مناسب شبکه‌های پیام رسان داخلی، شرایط را برای استفاده بهینه از این بستر مورد قبول مردم را نیز فراهم کنند.

بانکداری دیجیتال فراتر از بانکداری بدون کاغذ یا بانکداری الکترونیک است، در واقع سالهاست که بانکداری دیجیتال به نوعی وجود دارد، اما تعریف واحدی از آن در میان بازیگران این عرصه در دسترس نیست. هنوز بسیاری از مباحث مطرح در بانکداری دیجیتال به شکلی قانونی در نیامده تا در اختیار بانکها و استفاده کنندگان از خدمات آنها قرار دهد. پس بدیهی است که در این شرایط هم بازیگران و هم مشتریان نتوانند تجربه تمام و کمالی را داشته باشند اما به نظر می‌رسد با توجه به استراتژی انتخاب شده از سوی حاکمیت مبنی بر اقتصاد دیجیتال به زودی شاهد عملیاتی شدن بسیاری از این قوانین باشیم.

صنعت بانکداری اکنون، با رقبایی از صنایع مجاور و فین تک‌ها و استارتاپ‌های مالی، روبروست که با خلاقیت و نوآوری مشتریان را به سمت خود برده و و زنجیره‌ی انحصار در ارائه خدمات بانکی و مالی به نوعی شکسته شده است، هرچند هنوز بازیگران جدید برای ارائه خدمات و توسعه و ارتباط با مشتری به بانکها به عنوان سوئیچ ارتباطی با مشتری وابسته هستند و اما امروز مشتری بسیاری از خدمات خود مانند پرداخت قبض، خرید شارژ، انتقال وجه، پرداخت و بسیاری موارد دیگر به بانکها وابسته نیست.

اما چالش‌های دنیای دیجیتال برای بدنه بانکهایی که مدتهای زیادی بدون رقابت در حال ارائه خدمات بودند، سخت و دشوار می باشد.

بانک ایران زمین، از چند سال گذشته، اولین گام‌های دیجیتالی شدن را برداشت و با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات بانکداری دیجیتال وارد این عرصه شد. البته هنوز تعاریف زیادی از بانکداری دیجیتال در کشور مطرح است و صنعت بانکداری همچنان به دنبال یک تعریف واحد از بانکداری دیجیتال است.

برچسب ها: بانک ایران زمین, شبکه های اجتماعی, نئوبانک هوشمند فردا

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/31912

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تبلیغات فرهنگ اقتصاد تبلیغات فرهنگ اقتصاد تبلیغات فرهنگ اقتصاد تبلیغات فرهنگ اقتصاد تبلیغات فرهنگ اقتصاد تبلیغات فرهنگ اقتصاد تبلیغات فرهنگ اقتصاد صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • عاشیق ها راویان موسیقی فرهنگ اصیل مردمی
  • مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی برگزار می شود
  • “ضرورت حمایت نهادهای متولی از موسیقیدانان جوان”
  • برندگان هفتمین دوره جایزه ملی مدیریت انرژی تجلیل شدند
  • معرفی پیشکسوتان / صاحب نامان حوزه نشر، توزیع و فروش کتاب
  • پیام رهبر انقلاب در پی حادثه فروریختن ساختمان در آبادان
  • گزارش اختصاصی پایگاه خبری- تحلیلی فرهنگ اقتصاد از آیین رونمایی آلبوم “گل بی خار “اثر استاد گرانمایه موسیقی ایرانی اصغر شاهزیدی که درفرهنگسرای ارسباران
  • برگزاری مراسم خاکسپاری استاد فقید موسیقی امیراشرف آریانپور
  • با قدرت و قوت از نرخ‌های جدید یوتیلیتی دفاع خواهیم کرد/ سود مبین ۲۴۱ درصد افزایش یافت/ تقسیم سود ۶۵۰ تومانی برای سهامداران بزرگترین طرح یوتیلیتی کشور
  • تحقق تولید و اشتغال در سایه حمایت های بانک توسعه تعاون
  • گفتگوی بی واسطه کارکنان با مدیرعامل بانک دی
  • تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به اشخاص محجور
  • معاونت برنامه ریزی و توسعه سازمانی بانک منصوب شد
  • توسعه همکاری های بانک ملی ایران با دانش بنیان ها در ملی پلاس
آخرین اخبار
  • تغییر وضعیت کارکنان ایثارگر در گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وارد مرحله عملیاتی شد
  • سرپرست پتروشیمی ارغوان گستر ایلام منصوب شد
  • بانک توسعه تعاون گواهینامه استاندارد ۱۰۰۰۲ و ۱۰۰۰۴ را دریافت کرد
  • رضایت مشتریان چالش همیشگی بانک کارآفرین است
  • امضای تفاهم نامه بانک توسعه تعاون با صندوق کارآفرینی امید
  • بیمه رازی در بالاترین سطوح توانگری مالی در صنعت بیمه قرار گرفت
  • عرضه مستقیم روغن موتور اسپیدی در سراسر کشور
  • روغن سبز با همت شرکت‌های دانش بنیان، در پتروشیمی صدف داخلی‌سازی می‌شود
  • نقش بانک توسعه تعاون در گسترش تعاونی‌های دانش بنیان
  • در صورت عدم ثبت چک در سامانه صیاد، احکام قانون صدور چک شامل آن نمی‌شود
  • کارآفرین ضامن صکوک رازی شد
  • بانک توسعه تعاون در تسهیل روابط اقتصادی میان ایران و موریس مطرح است
  • کمک های مؤمنانه کارکنان بانک ملی ایران در مرحله چهاردهم
  • حمایت موثر از شبکه فروش صنعت بیمه دغدغه مهم نهاد ناظر است
  • دیدار مدیران ارشد بانک ایران زمین با کارکنان شعب استان های خراسان رضوی و شمالی

منهای اقتصاد
  • لایحه جامع روزنامه نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسید/ اهتمام رئیس جمهور برای حل مشکلات قدیمی اهالی رسانه
  • فیلم/ آیین گرامیداشت “روز خبرنگار”در تالار وحدت
  • استفاده ۳۲ درصدی از ماسک در عزاداری‌های حسینی/ رشد افزایشی کرونا تا ۲ هفته دیگر
  • درگذشت یک کارگردان و بازیگر قدیمی
  • هوشنگ ابتهاج درگذشت
  • رفتار غیرحرفه ای صدا و سیما در بازخوانی و پخش اثر فاخر “چرخ گردون”
  • برگزاری مراسم خاکسپاری استاد فقید موسیقی امیراشرف آریانپور

فیلم
    گفتگوی تلویزیون صنعت ‌پتروشیمی ایران با دکتر عبدالعلی علی عسگری ، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس


    منبع : تلویزیون صنعت ‌پتروشیمی ایران
    گزارش تصویری:بازدید مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از شرکت ره آوران فنون پتروشیمی














     
    هم اکنون، آغاز نشست تخصصی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با موضوع تامین مالی طرح‌ها و پروژه‌های پتروشیمی از طریق سیستم بانکی در سالن همایش‌های بین‌المللی کیش با حضور محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور
    هم اکنون، بازدید مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از پتروشیمی شهید تندگویان
    گفتگوی تلویزیون صنعت پتروشیمی ایران با مهندس محمود امین نژاد ، مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس


    منبع : تلویزیون صنعت ‌پتروشیمی ایران
    تمرکز در فروش می تواند عامل ایجاد تمرکز در فساد شود
    فرهنگ اقتصاد _ علیرضا صدیقی زاده، مدیرعامل پتروشیمی کارون ، در پاسخ به این سوال که بعد از توسعه صنعت پتروشیمی تفکری شکل گرفته است که اگر فروش را متمرکز کنیم، می توانیم…
    ساعت شروع کار ادارات در تیرماه تغییر می‌کند
    فرهنگ اقتصاد _ علی اکبر محرابیان گفت: ساعت کاری ادارات به صبح زود منتقل می‌شود و ادارات زودتر تعطیل می‌شوند.
    وی اضافه کرد: این اقدام موجب خواهد شد مصرف برق بخش اداری در ساعات…


عکس
    گزارش تصویری : بازدید علی عسگری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از پتروشیمی اروند
























     
    گزارش تصویری: نود و یکمین نشست شورای راهبری شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور وزیر نفت
    گزارش تصویری: بازدید علی عسگری مدیرعامل ‌گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس از پتروشیمی شهید تندگویان




















     

     
    گزارش تصویری ۲/ مراسم افتتاح تاسیسات و مخازن ذخیره‌سازی و اسکله بیدبلند خلیج فارس
    مدیرعامل بانک در آیین تجلیل از روسای موفق شعب پست بانک ایران به انتخاب بانک مرکزی: موفقیت محصول برنامه ریزی، ممارست در اجرا و برنامه محوری است/ انتخاب شعب برتر در سال جاری بر اساس شاخص‌های اختصاصی برنامه تحول دولت سیزدهم…
    گزارش تصویری : مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه و همایش تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی








































     
    در صورت رفع تحریم‌ها نباید پشت شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی را خالی کنیم/ ال سی ایرانی برای تولید داخل راهگشاست/ساخت داخل یعنی تبدیل کردن تهدید تحریم به فرصت/ قدم بعدی ما باید تولید لایسنس باشد
    فرهنگ اقتصاد…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت - سئو و بهینه سازی: دِوِکس - طراحی سایت