چهارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۴ 2025-10-29
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

عصارزاده: ظرفیت‌های لازم برای جهش بانک توسعه تعاون فراهم است | اوسمار ویرا: بانک شهر مقدمات حضور من را فراهم کرد/ حدادی: مدیریت بانک شهر همیشه یار و یاور تیم پرسپولیس بود | آمادگی بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از شکوفایی ظرفیت های توسعه ای استان هرمزگان | فهرست برندگان قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک رفاه کارگران اعلام شد | پشتیبانی بانک رفاه کارگران از واحدهای تولیدی استان هرمزگان از طریق ابزارهای نوین تامین مالی |

کد خبر: 6978
تاریخ انتشار: 16 دی 1399 - ۱۱:۴۹

درگفتگویی اختصاصی پایگاه خبری-تحلیلی "فرهنگ اقتصاد" با سرکارخانم"وحیدنیا"مدیریت محترم روابط عمومی بانک پارسیان تشریح شد:

نقش راهبردی روابط عمومی بانکها در اطلاع رسانی وتعاملات سازنده درون و برون سازمانی

کسب رضایت مشتریان ازسرمایه های اصلی بانک  است والگویی هدایت گرایانه از معیارسنجی ،رضایتمندی در ارزیابی وکارآمدی سیستم اداری ودر نحوه خدمات بانکی نیز  هست.

گفتگو:جلال بهمنی


به گزارش فرهنگ اقتصاد-
خانم «مریم وحیدنیا»، مدیر روابط عمومی بانک پارسیان،دانش آموخته رشته های مدیریت فناوری واطلاعات،کارشناسی روابط عمومی و روانشناسی می باشد؛ این بانوی فرهیخته وفرهنگ مدار با ۲۰ سال سابقه درخشان و تجربه کاری در روابط عمومی که۶ سال آن درپست مدیریت در این رشته و۲ سال سابقه نیز دربخش مدیریت آموزش و توسعه دانش ومرکز استعدادیابی در بانک پارسیان را در سوابق ارزنده کاروتلاش وخدمت صادقانه خود به همراه دارد.

در این گفتگویی اختصاصی به پرسشهای « فرهنگ اقتصاد» در خصوص نقش روابط عمومی بانکها به ویژه بانک پارسیان در جهش تولید واقدامات این بخش درخصوص خدمات  رسانی در شرایط کرونا، پاسخ داده است که در ادامه از نظر مخاطبان می گذرد.

*مدیر روابط عمومی بانک پارسیان معتقد است:

مشتریان برای بانک! نه فقط یک مشتری بلکه به مثابه یک شریک تجاری وهمراهی ارزش آفرین می باشند؛ کسب رضایت مشتریان ازسرمایه های اصلی بانک  است والگویی هدایت گرایانه از معیارسنجی ،رضایتمندی در ارزیابی وکارآمدی سیستم اداری ودر نحوه خدمات بانکی نیز  هست.

 شناخت نیازهای مشتریان و تامین نظرات وخواسته های آنان منبع ارزشمندی از ذخایر علم واگاهی کاربران بانکی وبمنظور ایجاد اعتمادافزایی سازمانی نیز محسوب می شوند؛ بموازات آن رفتارسنجی و کنش و واکنش مشتریان  در هنگام  دریافت خدمات بانکی نیزمنابع ارزشمندی در بهبود عملکرد و آنالیز شیوه های نوین در ارایه خدمات بانکی قلمداد می شود.

و درنهایت این هم افزایی درون سازمانی وفراسازمانی آینه ای از بازتاب عملکرد سازمانی است که پدیدار می شود ومحکی آشکارا در کارایی واثربخشی خدمات بانکی می باشدکه  همانند یک قطب نما ؛میزان سنجی از درستی حرکت ورفتارسازمانی  در مسیر دستیابی به اهداف بانک را نمایان می کنند*

 

“سرکارخانم وحیدنیا ضمن تشکر از قبول این مصاحبه؛لطفا پاسخگویی پرسشهای ماباشید.”

– روابط عمومی بانک پارسیان، چه اقداماتی در تحقق رونق و جهش تولید  انجام داده است؟

بانک پارسیان نقش مهمی در حمایت از صنایع کشور ایفا کرده ودربسیاری ازطرحها  وپروژه های بسیار بزرگ مشارکت فعالی داشته است این نقش در دسته بندی های صنایع سنگین مانند فولاد و پروژهای پالایشگاهی تا صنایع خُرد و حمایت از شرکت های دانش بنیان، طرح های کشوری و ملی و طرح ها و پروژه های خرد و خصوصی ایفاشده است  ؛ نمایش این تاثیرگذاری یک بنگاه اقتصادی در جای جای اقتصاد با هدف حمایت از تولید ملی، اشتغال زایی و جهش تولید بوده و خواهد بود.

در این راستا روابط عمومی بانک تمام توان خود را در تولید محتوای خبری و اطلاع رسانی مناسب به کار گرفته و در رسانه های رسمی و همچنین شبکه های اجتماعی با ارائه محتوای نوشتاری و تصویری تلاش داشته تا نقش بانک پارسیان را نه فقط به عنوان یک بنگاه اقتصادی بلکه به عنوان عضوی از جامعه که ادای دین خود در قالب تعهد و مسوولیت اجتماعی می پردازد، نشان بدهد و در عمل، پایبندی بانک را به مسیر رشد اقتصادی را به آگاهی تمام ذی نفعان برساند. در این راه وظیفه داشته ایم با تولید محتوای ارزشمند، توجه و همراهی رسانه ها را نیز داشته باشیم و جای دارد ازآنها تشکر کنم.

-روابط عمومی بانک پارسیان چه اقدامات پیشگیرانه در شرایط مهار کرونا درخدمات دهی بیشتر به مشتریان انجام داده است؟

از نخستین روز پس از اعلام همه گیری این بیماری، روابط عمومی با ارائه پیشنهادهای کاربردی به مدیریت ارشد بانک و جلب  تایید ایشان، عضو ستاد مربوطه در بانک شده و با تولید محتوای متناسب با دو مخاطب درون و برون سازمانی اقدام به اطلاع رسانی در زمینه های هشداری ایمنی و رفتاری نمود. همچنین در بازنشر اطلاعیه های وزارت بهداشت و دیگر مراجع ذی صلاح در انتقال مفاهیم و اطلاعات درست و بدون ایجاد استرس به جامعه، تمام توان خود را به کار گرفت.

در عین حال با تولید محتوای آموزشی برای فرهنگ سازی هرچه بیشتر بهره مندی از خدمات بانکداری الکترونیک، اقدام به انتشار آن نمود. همچنین با کمترین زمان ممکن  اقدام به انتشار تمهیدات بانک پارسیان (یا بانک مرکزی)  برای پیش گیری از مراجعه مشتریان به شعب نمود.

در عین حال با برنامه ریزی بازدید ضمن رعایت  پروتکل های بهداشتی، برای مدیرعامل و مدیران ارشد بانک، از امکانات و تمهیدات بهداشتی لازم شعب، موجبات ارتباط مستقیم همکاران با ایشان و دلگرمی همکاران فراهم آمد.

اقدام دیگر روابط عمومی برگزاری مجامع و همایش ها به صورت غیر حضوری و آنلاین بود. ما در اسفندماه گذشته، نخستین مجمع عمومی را با امکان پخش آنلاین، برگزار کردیم و پس از آن این اقدام ادامه یافته است.

-ملاک و معیار ارزیابی روابط عمومی بانک پارسیان از رضایت مشتری چیست ؟

از آنجا که مشتریان برای ما نه فقط یک مشتری بلکه شریک تجاری، مشاور و راهنمای ما و همچنین منبع ارزشمند اطلاعات محسوب می شوند، دریافت نظرات و دیدگاه ها، انتقادها و مشاوره های آنها، منابع ارزشمندی برای بهبود عملکرد و خدمات ما محسوب می شوندکه . آینه ای تمام قد پیش روی ماست و بی واسطه و بی تعارف مسائل را به ما نشان می دهند و مانند یک  قطب نما میزان درستی حرکت ما را در مسیر دستیابی به اهداف بانک را نمایان می کنند. پس ما ابزارهای گوناگونی برای سنجش رضایت مشتریان داریم. از پرسشنامه ها تا مسیرهایی که در مرکز تماس پیش بینی شده اند. همچنین راه هایی نیز برای دریافت انتقادها و گله های مشتریان مانند درج شماره تلفنهای ویژه برای این موضوع در شعبه ها پیش  بینی شده است. ما با پایش شبانه روزی شبکه های اجتماعی به گرد آوری دیدگاهها می پردازیم و گاه با دعوت از منتقدین که موجب بهبود خدمات ما شده اند، تلاش می کنیم به ایجاد تجربه بهتری برای مشتریان دست بیابیم. همچنین مرکز تماس ما نیز به صورت ۲۴ ساعته درحال دریافت نظرات است.

برای ما میزان مشارکت مشتریان در نظر سنجی ها و یا دریافت دیدگاههای ایشان از راههای پیش رو در هر یک از خدمات بسیار مهم است. همچنین با ارزیابی میزان تماس های وارده متوجه اهمیت یک خدمت و یا نیاز مشتریان شده و در  اصلاح امور و ارایه خدمات خود از آن دیدگاهها بهر ه می بریم.

 

-الگوهای مدیران  موفق  روابط عمومی  بانک پارسیان کدامند ؟

صنعت بانکداری از جمله خدماتی است که تلاشی فراتر از وظیفه، از خودگذشتگی و توجه توامان به بیرون و درون سازمان نیاز دارد. هوش بالایی نیاز دارد که لازمه به کار گیری آن حساس بودن به اخبار و نوسانات بازار، قدرت تحلیل و پیش بینی و ارزیابی است. در عین حال توانایی کار در گروه و انعطاف پذیری را می طلبد. با این ویژگی ها مدیران شبکه بانکی هرکدام به نوبه خود الگویی مثال زدنی هستند. مدیران پیشین و مدیران کنونی که با انواع روش ها به حل مسائل و چالش ها پرداخته و راهکارهای موثری رادر شرایط اقتصادی و اجتماعی ارائه کرده اند. مدیرانی که با ساعتها کار و تلاش، به فکر همکاران خود بوده و در عین حال ملاحظات جامعه و قواعد بالادستی را هم رعایت کرده اند و در عین دشواری ها در خدمت جامعه برای حل بحران، تامین مالی، تجهیز مراکز خدماتی مانند بیمارستان و آموزشگاه و… پرداخته اند، از دید من هر یک الگو هستند و شخصا از هرکدام الهام گرفته و می گیرم. در عین حال بزرگانی نیز در روابط عمومی بانکها در کنار این مدیران بوده اند که در کسوت یک استاد و الهام بخش ما در روابط عمومی بانک هستند.

برچسب ها: اسلایدر, بانک پارسیان, روابط عمومی, رونق جهش تولید, کرونا, مریم وحیدنیا, مشتری مداری

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/6978

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملی در روز شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۴
  • تأکید رگولاتور ارتباطی بر نقش آینده‌ساز همراه اول در اقتصاد دیجیتال
  • گروه مالی داتام حامی پنجمین کنفرانس بین المللی ایران گرین شد
  • برگزاری دوره آموزشی اعتبار اسنادی داخلی و اعتبارسنجی در بانک ایران زمین
  • معرفی پلتفرم و مدل‌های زبانی جدید همراه اول در الکامپ ۱۴۰۴
  • گزارش مدیر عامل پست بانک ایران در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی و تقدیر استاندار از عملکرد بانک
  • سیاست محوری بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط
  • پیام مدیرعامل به مناسبت ۷ مهر؛ روز ایمنی و آتش‌نشانی
آخرین اخبار
  • کسب دو عنوان برتر توسط پتروشیمی بندرامام در ارزیابی سالانه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران
  • قهرمانی بانوان پتروشیمی بندرامام در سومین دوره مسابقات فرهنگی‌ورزشی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس
  • عصارزاده: ظرفیت‌های لازم برای جهش بانک توسعه تعاون فراهم است
  • اوسمار ویرا: بانک شهر مقدمات حضور من را فراهم کرد/ حدادی: مدیریت بانک شهر همیشه یار و یاور تیم پرسپولیس بود
  • آمادگی بانک رفاه کارگران به منظور حمایت از شکوفایی ظرفیت های توسعه ای استان هرمزگان
  • فهرست برندگان قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز بانک رفاه کارگران اعلام شد
  • پشتیبانی بانک رفاه کارگران از واحدهای تولیدی استان هرمزگان از طریق ابزارهای نوین تامین مالی
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • پرداخت بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری طی ۷ ماه نخست سال جاری توسط بانک سپه
  • بانک دی در آینده‌ای نزدیک جزو بانک‌های تراز قرار می‌گیرد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی ضرورت امنیت غذایی و رضایت عمومی جامعه است
  • تاب‌آوری زیرساخت‌ها و صیانت از سرمایه مردم، اولویت راهبردی بانک کشاورزی در برابر تهدیدات نوین است
  • حوزه ارزی، مکمل راهبردی سبد خدمات بانک کشاورزی است
  • پیام مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

منهای اقتصاد
  • همگرایی تلکام و فین‌تک؛ محور نشست همراه اول در رویداد تراکنش ایران
  • نقش‌آفرینی همراه اول در کاهش ناترازی انرژی با تکیه بر فناوری و داده
  • پیوند هوشمند ارتباطات و انرژی برای تحول دیجیتال
  • رییس جمهور آغاز رسمی مهاجرت از سیم مسی به فیبر نوری را تأیید کرد
  • نخستین کنفرانس ملی مخابرات؛ آغاز فصل تازه‌ای از وفاق و تحول در زیست‌بوم ارتباطات کشور
  • نمایش توان فین‌تک و خدمات نسل نو همراه اول در رویداد تراکنش ایران
  • تدابیر ویژه ارتباطی در ورزشگاه پارس شیراز برای مسابقه فجر سپاسی و استقلال

فیلم
    بانک ملی ایران حامی چهل و سومین جشنواره فیلم فجر شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران به منظور تبادل تفاهمنامه حمایت از بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و جشن سالانه…
    بازدید نوروزی دکتر غلامرضا جمشیدی مدیر عامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت پتروشیمی نوری از واحد های مجتمع - بهار 1404
    فرهنگ اقتصاد _ در اولین روز های سال 1404 از واحد های مجتمع بازدید و از پرسنل تلاشگر این مجتمع تقدیر و…
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…
    پیام مدیرعامل بانک دی به مناسبت فرا رسیدن سال نو
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط‌عمومی بانک دی؛ متن پیام بدین شرح است:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    همکاران گرامی، سهامداران محترم، مشتریان عزیز و خانواده‌های معزز…
    اینجا غرفه هلدینگ خلیج‌فارس در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی /  از حضور دکتر پزشکیان تا میزبانی از مسئولان و فعالان صنعت پتروشیمی در روز نخست نمایشگاه
    روز جهانی کار و کارگر در پتروشیمی بوعلی سینا
    فرهنگ اقتصاد _کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند بی شک همه پیشرفت‌های حاصل در مسیر زندگی نشات گرفته از رشد و پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی است…
    گزارش تصویری حضور شرکت پتروشیمی اروند در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست ، شهریور ۱۴۰۴


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب