جمعه ۲ آبان ۱۴۰۴ 2025-10-24
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

آغاز مرحله جدید فروش خودروهای وارداتی با همکاری مؤسسه اعتباری ملل | مزایده عمومی املاک و سرمایه‌گذاری‌های مازاد موسسه اعتباری ملل | بیمه‌های تکمیلی بازنشستگی راهی مطمئن برای پایداری رفاه آینده کشور | آگهی مزایده شماره ۱۴۰۴/۵ فروش املاک مازاد بانک ایران زمین | سرمایه بانک ملی ایران ۴۲۰ همت شد / بی‌رقیب؛ همچنان در صدر نظام بانکداری |

کد خبر: 74964
تاریخ انتشار: 1 مهر 1403 - ۱۴:۴۶

روانکار مناسب آسانسور

مهندس علیرضا آمار محمدی/ کارشناس ارشد روانکارهای صنعتی و خودرویی

ایمنی آسانسورها واستهلاک تجهیزات این سیستم وابستگی کامل به انتخاب روانکار مناسب دارد که توسط سازنده توصیه خواهد شد و انتخاب تولید کننده حرفه ای روانکارها به اندازه انتخاب موتور و تجهیزات آسانسور نصب شده برای دوام و ایمنی آسانسور اهمیت خواهد داشت.

فرهنگ اقتصاد _ سیستم‌های آسانسور (evaluator  ) جهت کیفیت وکارایی مناسب و کاهش استهلاک و ایمنی استاندارد نیاز به کنترل و پایش فاکتورهای مخرب در مکانسیم موتوری و انتقال نیرو داشته که نقش بسیار مهم روانکارها  در حفظ و بهبود عملکرد این سیستم‌ها  به عنوان شاخص اولیه نمود خواهد کرد.
بعضی از قستمهای مورد توجه در سیستم آسانسورها به شرح ذیل می باشد :
۱.     ریل‌های راهنما (Guide Rails): روان‌کننده‌ها برای کاهش اصطکاک بین کفشک‌های کابین آسانسور و ریل‌های راهنما استفاده می‌شوند، که به حرکت نرم و بی‌صدای کابین کمک می‌کند.
۲.     ماشین‌آلات و گیربکس‌ها (Machinery and Gearboxes): روغن‌های گیربکس برای روان‌سازی چرخ‌دنده‌ها و کاهش سایش و پارگی استفاده می‌شوند، که به افزایش عمر مفید قطعات و بهبود کارایی سیستم کمک می‌کند.
۳.     بلبرینگ‌ها و بوش‌ها (Bearings and Bushings): روان‌سازی بلبرینگ‌ها و بوش‌ها باعث کاهش اصطکاک و افزایش عمر مفید این قطعات می‌شود، که به عملکرد بهتر و روان‌تر سیستم آسانسور کمک می‌کند.
۴.     کابل ها و طناب‌ها (Cables and Ropes): روان‌کننده‌ها برای محافظت از کابل‌ها در برابر سایش و زنگ‌زدگی استفاده می‌شوند، که به افزایش ایمنی و دوام آنها کمک می‌کند.
۵.     سیستم‌های هیدرولیک (Hydraulic Systems): در آسانسورهای هیدرولیک، استفاده از روغن‌های هیدرولیک مناسب برای اطمینان از عملکرد صحیح پمپ‌ها و سیلندرها بسیار مهم است که قصد داریم در این مورد توضیحاتی به اختصار را در اختیار علاقمندان قرار بدهم.
قطعا انتخاب صحیح و استفاده مناسب از روانکار تخصصی در قالب برند معتبر می‌تواند به کاهش خرابی‌ها و نگهداری‌های غیرضروری کمک کرده و همچنین ایمنی و کارایی آسانسور را بهبود ببخشد و با عنایت به اینکه هرگونه خطا در این خصوص میتواند بعضا باعث حوادث بسیار ناگوار و غیر قابل جبران گردد لذا  داشتن اطلاعات کافی برای نگهداری و تعمیرات احتمالی آن ضروری است. روانکاری ریل‌های راهنمای آسانسور برای حفظ عملکرد صحیح و افزایش عمر مفید آسانسور بسیار مهم است. در اینجا یک راهنمای کلی برای روانکاری ریل‌های راهنمای آسانسور ارائه می‌شود:
سیستم هیدرولیک آسانسور
تنظیم واحد قدرت در یک آسانسور هیدرولیک یک وظیفه حیاتی است که مستقیماً بر عملکرد، قابلیت اطمینان، و کارایی آسانسور تأثیر می‌گذارد.
. انتخاب پمپ و موتور درآاسانسور بسیار کلیدی است. پمپ‌های رایج مورد استفاده در آسانسورهای هیدرولیک شامل پمپ‌های چرخ‌دنده‌ای، پمپ‌های تیغه‌ای، و پمپ‌های مارپیچی هستند. هر نوع دارای مزایای خاص خود است؛ پمپ‌های تیغه‌ای بی‌صدا تر هستند و پمپ‌های مارپیچی جریان یکنواختی ارائه می‌دهند. همچنین موتوری که پمپ را به کار می‌اندازد می‌تواند AC یا DC باشد که البته موتورهای AC به دلیل استحکام و نیاز به نگهداری کمتر رایج‌تر هستند.

 روغن هیدرولیک
نوع روغن هیدرولیک باید بر اساس ویسکوزیته، پایداری دمایی و سازگاری با سیل‌ها و قطعات سیستم انتخاب شود. روغن‌های معدنی رایج هستند، اما گزینه‌های سنتتیک وهمچنین سازگار با محیط زیست یا  زیست‌تخریب‌پذیر نیز استفاده می‌شوند.
روغن هیدرولیک آسانسور باید دارای خواص ضد سایش عالی، پایداری اکسیداسیون، و افزودنی‌های ضد زنگ و خوردگی باشد تا طول عمر و عملکرد بهینه‌ای داشته باشد یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب هیدرولیک مناسب اینست که  مواد اولیه و روغن پایه مصرف شده در تولید آن دارای فاکتور ناس مناسب بوده باشدکه در ادامه پیرامون این شاخص که به عنوان فاکتور آلودگی نیز معروف است توضیحاتی ارائه می شود.
شیرهای کنترل جریان  سرعت و جهت جریان هیدرولیک را تنظیم می‌کنند و کنترل دقیق برای حرکت نرم و دقیق آسانسور ضروری است.
شیرهای اطمینان فشار تجهیزاتی  ایمنی هستند که  از سیستم در برابر فشار زیاد محافظت می‌کنند و اجازه می‌دهند تا مایع اضافی به مخزن بازگردد و  مخزن باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مایع کافی برای کل سیستم را نگه دارد، وبرای انبساط حرارتی نیز ظرفیت کافی محاسبه شده داشته باشد.
فرآیند خنک‌سازی در سیستم‌هایی که دفع حرارت یک مسئله است فاکتور مهمی است و مخازن ممکن است دارای عناصر خنک‌کننده یا سیستم‌های خنک‌کننده خارجی باشند تا دمای مایع را حفظ کنند.
آنالیز محاسبه شده عناصر و مواد مورد استفاده برای لوله‌ها و اتصالات باید با مایع هیدرولیک سازگار و قادر به تحمل فشار و دمای سیستم باشند. و چیدمان و اندازه‌گیری مناسب لوله‌ها برای حداقل‌سازی افت فشار و اطمینان از جریان کارآمد مایع ضروری است.
در آکومولاتور انرژی هیدرولیک را ذخیره شده و نوسانات سیستم را هموار میگردد. همچنین می‌تواند در صورت قطع برق امکانات پایین‌آوری اضطراری فراهم کند. انواع رایج آن  شامل آکومولاتورهای کیسه‌ای، پیستونی و دیافراگمی هستند.
اهمیت فیلترو فیلتراسیون مناسب برای حذف آلاینده‌ها از مایع هیدرولیک حیاتی است که در صورت نداشتن کیفیت مناسب می‌تواند باعث سایش و آسیب به قطعات شود.
حال با توجه به حساسیت قطعات و لوازم مورد استفاده در سیستم هیدرولیکی آسانسور دریافتیم که سیال مورد استفاده در این سیستم نیز بایستی بدقت انتخاب شده و از فرمولاسیون حرفه ای بهره ببرد.

فاکتور NAS یا آلودگی و نقش آن در روغن هیدرولیک آسانسور
سطح تمیزی در یک سیال هیدرولیک یکی از پارامترهای مهم است که در ارزیابی تجهیزات و سیستم های هیدرولیکی مورد بررسی قرار می گیرد، و معمولا سطح تمیزی مشخصی مد نظر می باشد به همین روی  فاکتور ناس (NAS: National Aerospace Standard) یا سطح آلودگی در روغن‌های هیدرولیک نقش بسیار مهمی در عملکرد و عمر مفید سیستم‌های هیدرولیک، از جمله آسانسورها، ایفا می‌کند. فاکتور ناس یک استاندارد است که سطح آلودگی ذرات در روغن‌های هیدرولیک را مشخص می‌کند. این استاندارد به منظور کنترل و کاهش آلودگی‌های ذراتی  که می‌توانند به سیستم هیدرولیک آسیب بزنند، به کار می‌رود.
استاندارد بین المللی ISO 4406  برای نشان دادن سطح آلاینده در سیالات انتقال قدرت صنعتی است که عمدتا مورد استفاده قرار می گیرد.

نقش آلودگی در روغن هیدرولیک آسانسور
. سایش و خرابی قطعات: آلودگی‌های ذراتی می‌توانند باعث سایش و خرابی قطعات داخلی سیستم هیدرولیک شوند. ذرات معلق در روغن می‌توانند به سطح فلزی قطعات آسیب رسانده و باعث سایش و خراشیدگی شوند، که این امر به کاهش عمر مفید قطعات و افزایش هزینه‌های نگهداری منجر می‌شود.
کاهش کارایی سیستم: آلودگی در روغن هیدرولیک می‌تواند باعث انسداد فیلترها، شیرها و لوله‌ها شود، که این موضوع می‌تواند به کاهش جریان روغن و کاهش کارایی سیستم منجر شود. این امر می‌تواند باعث عملکرد ناپایدار و ناامن آسانسور گردد.
. اکسیداسیون و تجزیه روغن: ذرات معلق و آلودگی‌ها می‌توانند به فرآیند اکسیداسیون روغن هیدرولیک کمک کرده و باعث تجزیه و تخریب روغن شوند. این موضوع می‌تواند به کاهش خواص روان‌کنندگی و افزایش احتمال خرابی سیستم منجر شود.
. هزینه‌های تعمیر و نگهداری: سیستم‌های هیدرولیک که دارای روغن آلوده هستند نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری دارند. تعویض مکرر روغن و فیلترها، تعمیر قطعات سایش‌یافته و خرابی‌های ناشی از آلودگی می‌توانند هزینه‌های عملیاتی را افزایش دهند.

روشهای کنترل و کاهش آلودگی
استفاده از فیلترهای مناسب و با کیفیت برای حذف ذرات معلق و آلودگی‌ها از روغن هیدرولیک بسیار مهم است. فیلترهای با کارایی بالا می‌توانند به طور موثر ذرات را از روغن جدا کرده و از ورود آن‌ها به سیستم جلوگیری کنند.
استفاده از روغن هیدرولیک با سطوح کیفی بالا و فاکتور ناس پایین می تواند طول عمر کارکرد روانکار را افزایش چشمگیری بدهد . بدیهی است که فرمولاسیون طراحی شده برای این نوع هیدرولیک ها از مواد افزودنی با کامپونندهای مناسب و خاص بهره می برد چرا که نوع ترکیبات موجود در مواد افزودنی به کار رفته نیز می تواند نقش بسیار مهمی در کنترل فاکتورهای خوردگی و دوام کارکرد روانکار داشته باشد.
بدیهی است که بررسی و نگهداری منظم سیستم، شامل تعویض دوره‌ای روغن و فیلترها، می‌تواند به کاهش آلودگی‌ها و حفظ عملکرد بهینه سیستم کمک کند. تعویض به موقع روغن و فیلترها باعث می‌شود که آلودگی‌ها و ذرات معلق از سیستم حذف شوند.

فرمولاسیون روغن هیدرولیک آسانسور
روغن‌های هیدرولیک مورد استفاده در سیستم‌های آسانسور باید دارای ویژگی‌های خاصی باشند که به بهبود عملکرد و افزایش عمر مفید سیستم کمک کنند. فرمولاسیون این روغن‌ها شامل ترکیبات و افزودنی‌هایی است که به آن‌ها خواص مورد نیاز را می‌بخشند. در زیر به برخی از اجزای کلیدی و افزودنی‌های موجود در فرمولاسیون روغن‌های هیدرولیک برای آسانسورها اشاره می‌شود:

روغن پایه base oil
۱.     روغن پایه معدنی (Mineral Base Oil):روغن‌های پایه معدنی گروه یک  از پالایش نفت خام  به دست می‌آیند و بخش عمده‌ای از فرمولاسیون را تشکیل می‌دهند. این روغن‌ها دارای پایداری حرارتی و اکسیداسیونی مناسبی هستند البته دارایم قداری واکس و گوگرد بجا مانده از پالایش می باشند و قیمت ارزانتری به روغنهای گروه دو با شاخص های کیفی بالا تر دارند.
۲.     روغن‌های سنتتیک (Synthetic Oils):روغن‌های سنتتیک از ترکیبات شیمیایی مصنوعی ساخته می‌شوند و به دلیل پایداری حرارتی و شیمیایی بالاتر، برای شرایط عملیاتی سخت‌تر مناسب‌تر هستند.که قیمت آن از روانکارهای معدنی بالاتر می باشد.
مواد افزودنی  Additives
۱.     افزودنی‌های ضد سایش (Anti-wear Additives): این افزودنی‌ها به کاهش سایش و خراشیدگی قطعات کمک می‌کنند و باعث افزایش عمر مفید قطعات داخلی سیستم می‌شوند. رایج‌ترین افزودنی ضد سایش، ZDDP (Zinc Dialkyl Dithiophosphate) است.
۲.     افزودنی‌های ضد اکسیداسیون (Antioxidants): این افزودنی‌ها از اکسیداسیون روغن و تشکیل لجن جلوگیری می‌کنند. افزودنی‌های آنتی‌اکسیدان مانند فنول‌ها و آمین‌ها معمولاً به فرمولاسیون اضافه می‌شوند.
۳.     افزودنی‌های ضد زنگ و خوردگی (Rust and Corrosion Inhibitors):‌این افزودنی‌ها از زنگ‌زدگی و خوردگی قطعات فلزی محافظت می‌کنند. ترکیباتی مانند سولفونات‌های کلسیم به عنوان مهارکننده‌های زنگ و خوردگی استفاده می‌شوند.
۴.     افزودنی‌های بهبود دهنده ویسکوزیته (Viscosity Index Improvers):‌این افزودنی‌ها به پایداری ویسکوزیته روغن در دماهای مختلف کمک می‌کنند و عملکرد روغن را در شرایط حرارتی متغیر بهبود می‌بخشند.
۵.     افزودنی‌های ضد کف (Anti-foam Agents):این افزودنی‌ها از تشکیل کف در روغن جلوگیری می‌کنند که می‌تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم شود. پلی‌سیلوکسان‌ها و اکریلات‌ها از جمله افزودنی‌های ضد کف هستند.
۶.     افزودنی‌های پاک‌کننده و پراکنده‌کننده (Detergents and Dispersants): این افزودنی‌ها به حفظ پاکیزگی روغن کمک کرده و ذرات آلاینده و لجن را در حالت معلق نگه می‌دارند تا از رسوب آن‌ها بر روی قطعات جلوگیری شود.
۷.     فرمولاسیون نمونه روغن هیدرولیک آسانسور: معمولا در شرایط عادی یک  فرمولاسیون هیدرولیک  می‌تواند به صورت درصدهای تقریبی زیر باشد که قسمت اعظم آن از روغن پایه تشکیل خواهد شد. :
روغن پایه معدنی و سنتتیک : ۸۵-۹۰%
افزودنی‌های ضد سایش: ۰.۵-۱.۵%
افزودنی‌های ضد اکسیداسیون: ۰.۱-۰.۵%
افزودنی‌های ضد زنگ و خوردگی: ۰.۱-۰.۵%
افزودنی‌های بهبود دهنده ویسکوزیته: ۵-۱۰%
افزودنی‌های ضد کف: ۰.۰۱-۰.۱%
افزودنی‌های پاک‌کننده و پراکنده‌کننده: ۰.۵-۱%
سطح کیفیت و گرید مورد استفاده در روغن هیدرولیک آسانسور بستگی به شرایط کارکرد و فشار و سرعت محیط عملیات داشته که در دفتر راهنمای تولید کننده تجهیزات به دقت اشاره خواهد شد.
در هیدرولیک‌های اسانسور، ویسکوزیته  از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بر توانایی سیستم در عملکرد صحیح و پایدار تأثیر می‌گذارد. ویسکوزیته به میزان مقاومت سیال در برابر تغییر شکل و روانی آن اشاره دارد و در هیدرولیک‌های اسانسور، سیال به عنوان عامل انتقال نیرو استفاده می‌شود، لذا از عوامل مهم در انتخاب ویسکوزیته معرفی شده برای هیدرولیک آسانسورها میتوان فاکتورهای دما و پایداری برشی روغن  و خواص تکمیلی مانند مقاومت در سایش و اکسیداسیون و شوک ها و ارتعاشات در محیط کارکرد نام برد.
روغن‌های هیدرولیک مورد استفاده در آسانسور باتوجه به سطح کیفیت و خواص افزودنی‌ها به دو دسته تقسیم می شوند : HLP  و  HVLP
هیدرولیک در سطح کیفی HLP  علاوه بر افزودنی‌های ضد خوردگی و ضد اکسیداسیون، دارای افزودنی‌های ضد سایش نیز هستند و توانایی بالایی در حفاظت از قطعات در برابر سایش دارند. پایداری حرارتی و اکسیداسیون بهتری نسبت به روغن‌های HL دارند که جهت سیستم های آسانسور توصیه نمی شوند و معمولا در سیستم‌های هیدرولیکی با فشار و دمای کاری بالا که نیاز به حفاظت بیشتری در برابر سایش دارند از هیدرولیک با سطح کیفی HLP    استفاده می نمایند.
روغنهای هیدرولیک با سطح کیفیت HVLP    از تمامی ویژگی‌های روغن‌های HLP بهره بردار بوده و علاوه بر آن دارای شاخص ویسکوزیته بالا هستند. این نوع سیالات دارای مقاومت بیشتری در برابر تغییرات دما دارند، یعنی ویسکوزیته آنها در دماهای مختلف کمتر تغییر می‌کند و عملکرد بهینه در شرایط دمایی مختلف و تغییرات شدید دما از خود نشان می دهند. بنابراین در سیستم‌های هیدرولیکی که در شرایط دمایی متغیر و شدید کار می‌کنند و نیاز به روغنی با پایداری ویسکوزیته بالا دارند مورد استفاده قرار می گیرند.
به طور خلاصه، تفاوت اصلی بین این دو سطح کیفیت روغن هیدرولیک در افزودنی‌ها و شاخص ویسکوزیته آنها است. روغن‌های HLP و HVLP نسبت به HL دارای افزودنی‌های ضد سایش هستند و روغن‌های HVLP  علاوه بر آن، شاخص ویسکوزیته بالاتری دارند که عملکرد بهتری در دماهای مختلف را فراهم می‌کند.
برای هیدرولیک اسانسورها، استفاده از روغن‌هایی که با استانداردهای ISO (International Organization for Standardization)مطابقت دارند، بسیار مهم است.
استانداردهای ISO 68618  برای روغن‌های هیدرولیک شامل خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و عملکردی مورد نیاز برای کاربردهای مختلف صنعتی است.
در پایان به اختصار می توان دریافت که ایمنی آسانسورها واستهلاک  تجهیزات این سیستم وابستگی کامل به انتخاب روانکار مناسب  دارد که توسط سازنده توصیه خواهد شد و انتخاب تولید کننده حرفه ای روانکارها به اندازه انتخاب موتور و تجهیزات آسانسور نصب شده برای دوام و ایمنی آسانسور اهمیت خواهد داشت.

برچسب ها: مهندس علیرضا آمار محمدی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/74964

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • اردوی جهادی پزشکی در شهربابک برگزار شد
  • افتتاح خط تولید محصول استراتژیک «لاینرهندلر» با حضور معاون رئیس‌جمهور
  • مسیر حمایت از ساخت داخل؛ چهار رکن کلیدی از نگاه شرکت ملی مس
  • در نشست مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با رئیس و اعضای هیات‌مدیره خانه معدن ایران چه گذشت؟
  • اطلاعیه در خصوص نتایج آزمون استخدامی پیمانکاری
  • گام‌های صنعت پتروشیمی برای حفظ ارزش‌های انقلاب
  • شتاب بخشی در ساخت طرح‌های توسعه ای صنعت پتروشیمی با تأمین مالی پایدار
آخرین اخبار
  • تقدیر رییس جمهور از عملکرد صادراتی درخشان شرکت نفت سپاهان
  • مزایده عمومی املاک و سرمایه‌گذاری‌های مازاد موسسه اعتباری ملل
  • مسابقه بزرگ «به توان دوستی»
  • بانک صادرات ایران با روش‌های نوین تأمین مالی، گره تولید را باز می‌کند
  • توضیحات مهم رئیس کل بانک مرکزی درباره بانک آینده/ تکلیف مشتریان مشخص شد
  • سامانه موبایل بانک مبتنی بر وب (PWA) بانک رفاه کارگران به‌روزرسانی شد
  • نتایج آزمون دعوت به همکاری بانک رفاه کارگران اعلام شد
  • قدردانی از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی/ پرداخت بیش از ۱۰۶ هزار میلیارد ریال سهم الشرکه به پروژه نهضت ملی فارس توسط بانک مسکن
  • راه‌اندازی اولین نیروگاه خورشیدی در مدیریت شعب بانک مسکن اصفهان/ افزایش ظرفیت نیروگاه های خورشیدی تا پایان سال
  • رونمایی از ثبت اولین قرارداد فکتورینگ توسط بانک ملت/ وزیر اقتصاد: فکتورینگ راهکاری آینده‌نگر برای تأمین مالی زنجیره‌ای و بدون خلق نقدینگی است
  • برندگان خوش شانس قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت مشخص شدند
  • بهبود چشمگیر شاخص‌های مالی «بانک دی»
  • تداوم مسیر تحول مالی در بانک دی با رشد ۲۰۸ درصدی سود خالص
  • آغاز فصلی تازه در بانکداری ایران با الحاق بانک آینده به بانک ملی ایران
  • کیفیت راه‌اندازی را فدای سرعت نخواهیم کرد

منهای اقتصاد
  • آغاز پویش ساخت و نوسازی مدارس با مشارکت همراه اول
  • حرکت اول، برگزیده جایزه ملی تأمین مالی فناوری و نوآوری ایران
  • غافل‌گیری ساکنان اکباتان با تصمیم مدیریت شهری
  • ناصر تقوایی درگذشت؛ آرامش بدون حضور دیگران!
  • بازدید معاون وزیر ارتباطات از غرفه همراه اول در بزرگترین رویداد فناوری جهان
  • محمد کاسبی بازیگر سینما و تلویزیون درگذشت
  • تحول بزرگ در زیرساخت شبکه ثابت کشور با سرمایه‌گذاری چندمیلیارد دلاری

فیلم
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری
    نماهنگ سرود شرکت پتروشیمی اروند
    برندگان یک میلیارد ریالی دوازدهمین دوره قرعه‌کشی سپرده سبای بانک پارسیان؛ همراهی شما، جوایز ارزشمند ما !
    فرهنگ اقتصاد _ بر اساس این گزارش، احمد محکی مشتری شعبه دزفول، عزت اله اعظمی مشتری شعبه گلپایگان و سعید جعفری مشتری…
    نگاهی به بازدید رئیس جمهور از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بیست و نهمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی
    نشست خبری تامین مالی ارزی «پروژه نورد گرم 2» فولاد مباركه اصفهان/ ویدئو
    از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج فارس تا صدور مجوز بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه


     
    آغاز فصلی تازه در بانکداری ایران با الحاق بانک آینده به بانک ملی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به‌ نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، ابوالفضل نجارزاده در پیامی با تاکید بر توانمندی‌های بانک ملی ایران ضمن خوشامدگویی به همکاران…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب