پنج شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۴ 2025-08-14
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

تداوم رتبه نخست بیمه دی در کشور / کسب مقام اول در بین شرکتهای بیمه ای درچهار ماهه اول امسال | پیام تسلیت مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی | پیام تسلیت مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت اربعین حسینی | ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین گوشت سبد غذایی خانوارها | وصول ۵ همت مطالبات بانک صادرات ایران از موسسه ثامن الائمه |

کد خبر: 100651
تاریخ انتشار: 22 مرداد 1404 - ۱۰:۱۵

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست:

ایران پلاست ، رویدادی هدفمند برای توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با بیان اینکه نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست به رویدادی سیاست‌گذار و پیشران سرمایه‌گذاری تبدیل شده است گفت: این نمایشگاه فرصتی مناسب را برای توسعه متوازن صنعت پتروشیمی فراهم می کند.

فرهنگ اقتصاد _ محمد متقی، رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست و مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تشریح جایگاه این رویداد و رویکردهای جدید آن در توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی اظهارکرد: جایگاه ایران پلاست در میان نمایشگاه‌های داخلی و منطقه‌ای مشخص و تثبیت شده است ، این رویداد در طول سال‌های برگزاری، به برندی معتبر در حوزه نمایشگاهی کشور تبدیل شده و اکنون در رده ممتازترین نمایشگاه‌های تخصصی ایران و حتی منطقه قرار دارد.

*ایران پلاست؛ ویترین محصولات و نوآوری‌های پتروشیمی

وی افزود: بدون تردید ایران پلاست ویترینی برای معرفی محصولات پتروشیمی و فرصتی است تا طیف متنوعی از محصولات شامل کالاهای فیزیکی، خدمات، فناوری و حتی محصولات دانشی، توسط شرکت‌ها معرفی شود.

متقی تصریح کرد: مشارکت‌کنندگان با ارتقاء کیفیت، نوآوری و به‌روزرسانی محصولات خود در این نمایشگاه، به جذب مشتریان خاص و گسترش بازار هدفشان می‌پردازند. از همین رو، این رویداد در تقویم کاری تمامی شرکت‌های پتروشیمی، صنایع پایین‌دستی، ماشین‌آلات و تجهیزات، فناوری و خدمات فنی، به‌عنوان یکی از اولویت‌های سالانه ثبت شده است.

*رویدادی هدفمند برای توسعه بازار

وی ادامه داد: هر ساله بازدیدکنندگان و مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه با اهداف مشخصی در آن حضور می‌یابند؛ برخی به‌دنبال توسعه بازار و برخی به‌دنبال یافتن شرکای تجاری جدید هستند. این حضور متمرکز و هدفمند، به رشد و توسعه بخش‌های مختلف صنعت کمک می‌کند و ایران پلاست را به نقطه‌ای کلیدی در تقویم صنعتی کشور تبدیل کرده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست در بخش دیگری از سخنان خود به نقش سیاست‌گذاری این رویداد اشاره کرد و گفت: امسال برای نخستین‌بار با تدبیر دکتر عباس زاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بخش سیاست‌گذاری نمایشگاه از بخش اجرایی تفکیک شد. این اقدام منجر به شکل‌گیری شورای سیاست‌گذاری شد که مسئولیت آن به مدیریت توسعه صنایع پایین دستی واگذار شده است و روابط نیز عهده‌دار امور اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: این تفکیک به معنای عبور از نگاه صرفاً اجرایی و فیزیکی به نمایشگاه و حرکت به سمت تولید محتوا و همسویی برنامه‌های نمایشگاه با مأموریت‌های کلان صنعت پتروشیمی است. ما تلاش می‌کنیم این رویداد افزون بر نمایش دستاوردها، بستری برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های مختلف ازجمله توسعه صنایع پایین‌دستی باشد.

متقی خاطرنشان کرد: نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست ترجمان یک گفتمان جدید است؛ گفتمانی که به دنبال پیوند دادن نمایشگاه با اهداف راهبردی صنعت پتروشیمی و نقش‌آفرینی آن به‌عنوان پیشران توسعه زنجیره ارزش در کشور است.

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در ادامه با بیان این که در بحث صنایع پلیمر و شیمیایی، تمرکز اصلی ما بر حوزه پلیمر است افزود: «در سطح جهان تحولات گسترده‌ای در حال وقوع است که هم از منظر فناوری و هم از جنبه‌های محیط زیستی و تغییرات اقلیمی بسیار مهم هستند. این تحولات کلان، که به مگا ترند یا کلان‌ تحولات شناخته می‌شوند، چه بخواهیم و چه نخواهیم، تأثیر عمیقی بر کسب‌وکارهای این صنعت دارند.»

رییس دفتر توسعه صنایع پایین دستی شرکت صنایع پتروشیمی تصریح کرد: «بر این اساس، رویکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نمایشگاه ایران پلاست این است که این تحولات را به دقت رصد کند و به تدریج در کنار اجرای رویداد، محتوای مرتبط و کارآمدی را ارائه دهد، در واقع، ما در آغاز فرآیندی هستیم که باید به سمت پاسخگویی به این چالش‌ها حرکت کنیم.»

وی افزود: «یکی از این مگاترندها، تغییر گذار انرژی و تأثیرات تغییرات اقلیمی است که محدودیت‌هایی بر مصرف پلاستیک و سایر مواد وارد می‌کند. سؤال اصلی این است که ما چگونه می‌توانیم وارد این حوزه شویم، روی این موضوعات کار کنیم و هر سال در نمایشگاه به‌روزرسانی‌هایی از اقدامات و تدابیر خود را ارائه کنیم.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست ادامه داد: «برای مثال، بازار انرژی، معاملات و فناوری‌هایی مانند مایکروپلاستیک‌ ها از جمله موضوعات مهمی هستند که صنعت پتروشیمی باید به آن‌ها پاسخ دهد. چرا که چشم‌انداز صنعت در پنج تا ده سال آینده به‌کلی متفاوت خواهد بود و دیگر نمی‌توان صرفاً با مدل‌های سنتی به تولید و عرضه محصولات ادامه داد.»

وی گفت: «از این رو، جایگاه ایران پلاست این است که این مسائل را شناسایی، روش‌ها و راهکارهای عملی را مشخص و پروژه‌های نوآورانه را در نمایشگاه به نمایش بگذارد تا این دستاوردها سال به سال تجدید و توسعه یابند.»

متقی با اشاره به شعار نمایشگاه ایران پلاست با اشاره به اهمیت جذب منابع و سرمایه گذاری های جدید در این حوزه اظهار داشت: « توسعه کسب‌وکارها در نمایشگاه ارتباط مستقیم با جذب سرمایه جدید دارد، اگر شرکت‌کنندگان بتوانند ارتباط مؤثر و هدفمندی با مشتریان برقرار کنند، نیازهای بازار را شناسایی و بر اساس آن محصولات جدید ارائه دهند، این روند به جذب سرمایه‌گذاری‌های تازه منجر خواهد شد.»

وی افزود: «اگر یک شرکت در نمایشگاه بتواند چهار مشتری جدید و ده نیاز جدید را شناسایی کند، هر یک از این موارد پشتوانه سرمایه‌گذاری جدید در آن کسب‌وکار خواهد بود.»

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با اشاره به یک ابتکار جدید گفت: «یکی از ابتکارات مهم نوزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، راه‌اندازی «B2B داخلی» است ، به‌ویژه امسال، با توجه به محدودیت‌هایی مانند کاهش حضور شرکت‌های خارجی، تمرکز ما روی تقویت بازار داخلی و ایجاد فضاهای B2B داخلی است که امکان تعامل بین تولیدکنندگان، دانشگاه‌ها و فعالان فناوری را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: «فرض کنید یک شرکت پتروشیمی نیازمند فناوری، تجهیزات یا ماشین‌آلات خاصی باشد و از سوی دیگر، تولیدکنندگان داخلی ماشین‌آلات و فناوری‌هایی وجود دارند که می‌توانند این نیازها را پاسخ دهند، برقراری ارتباط مستقیم و هدفمند بین این دو بخش، موجب تعریف پروژه‌ها و اقدامات مشخص و هدفمند در راستای توسعه صنعت خواهد شد.»

متقی تأکید کرد: «وقتی این ارتباطات برقرار شود و نیازها به صورت واضح مشخص گردد، این روند به جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید و رشد پایدار کسب‌وکارها منجر خواهد شد. این اتفاقات و همکاری‌ها در کنار هم شکل می‌گیرند و ایران پلاست در جایگاهی است که این تعاملات را تسهیل و گسترش دهد.

حلقه‌های خاکستری زنجیره ارزش و نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران پلاست

رئیس شورای سیاست‌گذاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، درباره اقداماتی که برای معرفی حلقه‌های خاکستری زنجیره ارزش، سرمایه‌گذاران، فناوران و شرکت‌های دانشگاهی در این رویداد تدارک دیده شده است، گفت: «پروژه‌ای که ما در این حوزه تعریف کرده‌ایم هنوز به مرحله نهایی نرسیده است؛ چرا که چنین مطالعاتی حداقل یک سال زمان می‌برد تا به نتیجه برسد، اما شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری که صاحب دانش و فناوری‌های مرتبط هستند، در قالب بخش خدمات فناوری نمایشگاه حضور دارند.»

وی افزود: «این شرکت‌ها با حضور در نمایشگاه، نقش مهمی در تبدیل طرح‌های مطالعاتی به پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری ایفا می‌کنند. خوشبختانه تعاملات خوبی میان این شرکت‌ها و شرکت‌های پتروشیمی شکل گرفته است و می‌توان جلوه‌هایی از این همکاری‌ها و فرصت‌ها را در نمایشگاه امسال مشاهده کرد.»

ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه

وی در خصوص برنامه های عملی نمایشگاه نوزدهم با محوریت شعار امسال با عنوان «سرمایه‌گذاری برای تولید» توضیح داد: « این موضوع را به‌طور جدی دنبال می‌ کنیم، نمایشگاه ایران پلاست صرفاً محل مذاکره نیست؛ بلکه بستری برای توسعه کسب‌وکار، شناسایی نیازهای جدید، جذب مشتریان و افزایش فروش محصولات است. هر یک از این عوامل پشتوانه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید محسوب می‌شوند.»

رئیس دفتر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در توضیح نحوه جذب و تحریک سرمایه‌گذاران داخلی گفت: «وقتی شما ایده‌ای داشته باشید یا فرصت سرمایه‌گذاری بالقوه‌ای را شناسایی کنید، خود به خود علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری به سمت این فرصت‌ها جذب می‌شوند، در صورتی که سرمایه‌گذار وارد این فضای اکوسیستم‌محور شود، در معرض انواع ایده‌ها و پاسخ‌های آماده به نیازهایش قرار می‌گیرد. این موضوع انگیزه و فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری ایجاد می‌کند.»

وی افزود: «هرچند محدودیت‌ها در هر دوره‌ای ممکن است وجود داشته باشد، اما ما نباید رسالت و تمرکز اصلی خود را از دست بدهیم. اصل کار ما استمرار توسعه صنعت و حمایت از سرمایه‌گذاری در این حوزه است. سرمایه‌گذاران نیز با ورود به این اکوسیستم و استفاده بهینه از فرصت‌ها، می‌توانند بهترین نتیجه را کسب کنند.»

 

برچسب ها: شرکت ملی صنایع پتروشیمی, گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس, نمایشگاه ایران پلاست

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/100651

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • طرح آزادسازی قیمت برق و گاز و بازتوزیع
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • مزیت‌ها و ضرورت‌های توسعه باتری‌های آبی(نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای)
  • همدردی “فرهنگ اقتصاد” با خانواده بهاروندی (همکار) در غم از دست دادن مادربزرگ
  • حمله مجدد رژیم صهیونیستی به اطراف تبریز
  • اسامی شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
  • وظیفه ما در کمیته امور ایثارگران برطرف کردن دغدغه های ایثارگران بانک است
  • بانکداری شرکتی سرآغاز تعامل هدفمند بانک با مشتریان حقوقی
  • بانک رفاه کارگران در مسیر تامین مالی زیست‌بوم دانش‌بنیان
  • تیم پتروشیمی بندر امام صدرنشین مرحله مقدماتی تنیس‌ روی‌ میز کشور شد
  • جلسه هم‌اندیشی رؤسای حراست شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در ماهشهر
  • مجمع عمومی عادی سالیانه پتروشیمی ارغوان گستر ایلام برگزار شد
  • گامی مؤثر جهت ارتقای بهره‌وری و انگیزه کارکنان در پترول
آخرین اخبار
  • نذر سرخ»؛ جاماندگان اربعین در پتروشیمی پردیس خون خود را به بیماران هدیه کردند
  • تداوم رتبه نخست بیمه دی در کشور / کسب مقام اول در بین شرکتهای بیمه ای درچهار ماهه اول امسال
  • جهش ۳۵ میلیون تنی ظرفیت پتروشیمی در برنامه هفتم
  • حمایت قاطع پترول از مدیرعامل پتروشیمی ایلام/ تولید پلی‌اتیلن به ۱۰۰ درصد ظرفیت خواهد رسید
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک مسکن به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک کشاورزی به مناسبت اربعین حسینی
  • ۵۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تامین گوشت سبد غذایی خانوارها
  • وصول ۵ همت مطالبات بانک صادرات ایران از موسسه ثامن الائمه
  • پذیرندگان “کارت رفاهی” بانک رفاه کارگران تسهیلات بدون میانگین دریافت می‌کنند
  • رکوردشکنی نیروگاه برق دماوند در تولید برق
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک ملت به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی(ع)
  • پیام تسلیت مدیرعامل بانک شهر به مناسبت فرارسیدن سالروز اربعین حسینی
  • هشدار بانک ملی ایران نسبت به کلاهبرداری سایبری با سوءاستفاده از نام «باشگاه مشتریان و بام»
  • ورود رآکتور اوره به سایت  پتروشیمی هنگام
  • یک سَرو همیشه استوار؛ پیمان خانواده «سرو» با یاد ۴۷ فرشته پرکشیده

منهای اقتصاد
  • شرکت مخابرات ایران روزانه یک گیگ اینترنت رایگان به زائران اربعین در مرزها ارائه می‌دهد
  • فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
  • استاد فرشچیان دار فانی را وداع گفت
  • همراه اول؛ نخستین اپراتور خارجی با خدمات حضوری در فرودگاه نجف
  • استقرار پاورباکس‌های همراه اول در حرم‌های مطهر عراق
  • رونمایی همراه اول از بسته خدمات دیجیتال ویژه زائران اربعین
  • اخذ گواهی دانش‌بنیان برای سه پروژه فناورانه همراه اول

فیلم
    از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج فارس تا صدور مجوز بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه


     
    نقش پتروشیمی ها در تثبیت بازار و ارزآوری
    اجرای طرح "همدلی مومنانه" به همت کارکنان پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی شرکت پتروشیمی نوری، تعداد ۴۰۰ بسته ی معیشتی به ارزش ۵ میلیارد ریال در قالب کمک های مومنانه، توسط کارکنان…
    پایان خوش ایران اکسپو ۲۰۲۵ برای بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران / انتخاب گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان شرکت برتر صادرات گرا در اختتامیه این رویداد
    برگزاری دوره آموزشی "توسعه ی قابلیت های سازمانی - PCSR " در شرکت پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ در این دوره که به میزبانی اداره آموزش شرکت و با همکاری امور راهبرد، عملکرد و ریسک برگزار شد مفاهیم مرتبط با استراتژی و معماری…
    مصاحبه زنده تلویزیونی با مهندس اکبری؛ رییس فروش محصولات شیمیایی پتروشیمی مارون در شبکه یک سیما
    طرح های افتخارآمیز تیم مدیریتی جدید هلدینگ خلیج فارس برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ حسین حسین‌زاده، رئیس هیئت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت در جریان بازدید خود از غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، گفت:…


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    استانها و شعب در مسیر تحقق اهداف برنامه ای بانک توسعه تعاون هدایت می شوند
    فرهنگ اقتصاد _ محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون در جلسه شورای معاونین اظهار داشت: مجمع عمومی عادی سالیانه بانک با حضور اعضای مجمع در سطح…
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب