شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۴ 2025-08-23
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

چرا تشکیل وزارت انرژی راهگشا و ضروری است؟ | بیستمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی؛ گامی بزرگ در توانمندسازی منابع انسانی کشور | نقش کلیدی رهبری و فرهنگ در آینده منابع انسانی | اعلام شعبه کشیک بانک توسعه صادرات ایران در روز شنبه اول شهریور ماه | رویکرد متوازن بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از صنایع صادرات محور |

کد خبر: 26863
تاریخ انتشار: 9 اسفند 1400 - ۱۸:۴۴

وفاداری مشتریان؛ کلید موفقیت بانک ایران زمین

با افزايش وفاداري مشتريان سهم بازار و ميزان سوددهي بنگاههای اقتصادي بالا مي‌رود. شناخت مناسب و درک بازار با برنامه‌ريزي و اتخاذ استراتژي‌هاي مناسب جهت وفادار کردن مشتريان و افزايش نرخ وفاداري آنها متعاقباً منافع بلندمدت براي بنگاه‌هاي اقتصادي به‌وجود مي‌آورد.

فرهنگ اقتصاد _با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاههای اقتصادی بالا می‌رود. شناخت مناسب و درک بازار با برنامه‌ریزی و اتخاذ استراتژی‌های مناسب جهت وفادار کردن مشتریان و افزایش نرخ وفاداری آنها متعاقباً منافع بلندمدت برای بنگاه‌های اقتصادی به‌وجود می‌آورد.

تعهد و وفاداری به یک نام تجاری تعهد قوی بین یک نام تجاری و یک گروه مشتری شامل مراحل زیر است:

۱. آشنا شدن با نام تجاری

۲ .شناخت پیدا کردن مشتری نسبت به آن

۳.ترجیح دادن آن نام تجاری توسط مشتری

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای هر موسسه در زمینه بازاریابی و مدیریت برند مطرح است اینست که چگونه در مشتریان بالقوه برای نام تجاری پیش ایجاد ترجیح نمایند.

تمایل به خرید، نوعی سودآوری است از آنجا که این تمایل صرفاً در ذهن مصرف‌کنندگان از آن به عنوان نوعی نگرش مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

باورهای مصرف‌کنندگان درباره ویژگی‌های محصول و خدمات باعث اثر بر نگرش آنها درباره برندهای خاص و نهایتاً ایجاد تمایلات رفتاری و انتخاب یک برند از سوی آنها خواهد شد.

حفظ محبوبیت مشتریان و جلب وفاداری آن‌ها از اهــداف یــک بازاریابی موفق و هدفمند اســت‌. بانک‌ها و مؤسسات مالی این واقعیت را دریافته‌اند که برای جلب و جذب مشــتری و حفظ جایگاه خود بین رقبا می‌بایستی  برنامه‌ریزی قوی با استراتژی  روشن ارائه خدمات و تسهیلات ارزنده به مخاطبان داشت.

بانک ایران زمین همواره در این مسیرخوش درخشیده  و سعی کرده   همچنان  نیز در تلاش برای بهینه‌‌سازی  و کارآمدی اقدامات اساسی نموده‌است.

یک مشتری که به طور مکرر از یک کسب و کار یا برندی خاص خرید کرده و یا از خدمات یک بنگاه اقتصادی برخوردار بوده و همچنین تعامل خوبی برقرار کرده‌است، قاعدتاً به عنوان مشتری وفادار آن مجموعه و برند مزبور شناخته می‌شود.

این روند موفقیت‌آمیز معمولاً مبتنی بر خواست‌ ‎ها، نیازها، ترجیحات و تجربیات مطلوب بهره‌مندی مشتری از کسب و کار و بنگاه اقتصادی مورد نظر اتفاق می  افتد.

 وفاداری مشتریان بانک به چه معناست؟

در سال‌های اخیر صنعت بانکداری تغییرات چشمگیری داشته؛ افزایش سطح توقع مشتریان امروز با توجه به ظهور بانکداری نوین، باعث شده‌است تا آنها به دنبال تجربه‌های مثبت و شخصی‌تری از بانک‌ها باشند. تجربه‌هایی که با اجرای برنامه‌های وفاداری تحقق می‌باید؛ نوع کسب و کار بانک‌ها، به گونه‌ای است که نیاز به ایجاد برنامه‌های وفاداری مشتریان در این سازمان‌ها بیش از سایر کسب و کارها احساس می‌شود، چرا که با اجرای برنامه‌های وفاداری صحیح در بانک‌ها از طریق باشگاه مشتریان، علاوه بر تغییر نگرش مشتریان فعلی، منجر به جذب مشتریان جدید نیز خواهد شد.

علیرغم اهمیت باشگاه مشتریان در بانک‌ها و سرمایه‌گذاری در این زمینه، همچنان برنامه‌های وفاداری مشتریان با چالش‌هایی روبه‌رو است و این موضوع عدم کارکرد برخی باشگاه مشتریان بانک‌های ایرانی را به همراه داشته‌است.

در ادامه ضمن شناسایی جایگاه برنامه‌های وفاداری مشتریان در نظام بانکی، نقش رسانه‌های اجتماعی و تاثیر تراکنش‌های اجتماعی بر نگرش وفادارانه مشتری، به تحلیل عملکرد این برنامه‌ها پرداخته می‌شود.

برنامه‌های وفاداری باشگاه مشتریان

برنامه های وفاداری یکی از استراتژی‌های بازاریابی است که مشتریان را به خرید مکرر سرویس‌های ارائه شده توسط یک کسب و کار سوق می‌دهد.

امروزه کسب وکارهای مختلف در تلاشند تا با استفاده از این روش، مشتریان را به خود وفادار سازند تا در بازار رقابت برای مشتریان خود به انتخاب اول تبدیل شوند. قطعا هر کسب و کاری خواهان سرمایه‌گذاری روی برنامه وفاداری مشتری خود است تا به سطح قابل توجهی از وفاداری مشتری برسد. یکی از اهداف برنامه‌های وفاداری به برند، ایجاد ارتباط با مشتریان است. اصطلاح برنامه وفاداری بسیار کلی است و هر نوع تلاش برای وفادار کردن مشتریان را شامل می‌شود. از این‌رو، باشگاه مشتریان، یک نوع برنامه وفاداری مشتری است. باشگاه مشتریان، برنامه‌ای است که در ازاء وفاداری مشتری به شرکت (که در خرید مشخص می‌شود) مزایایی را برای گروه خاصی از مشتریان ارائه می‌دهد.

صنعت بانکداری کشور به عنوان یکی از صنایع مادر و حلقه واسط بازارهای مالی که نه تنها به دلیل تعدد مشتریان، بلکه به دلیل آنکه پشت هر معامله تجاری (کالا یا خدمت همیشه یک جریان مالی وجود دارد که منشا اثر آنها به بانک‌ها برمی‌گردد، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در سال‌های اخیر نیز، بانک‌ها توانسته‌اند با استفاده از بستر الکترونیک، خدمات نوینی ارائه دهند و تحولی عظیم در کیفیت و نوع خدمات خود ایجاد کنند.

اما ارائه خدمات نوین و با کیفیت بهتر به مشتریانی که سلایق و خواسته‌های آنها هر روز در حال تغییر است، و نیز وجود فضای رقابتی به دلیل مشابه بودن سبد محصولات و خدمات قابل ارائه نیازمند از ابزارها و برنامه‌هایی است که بتواند آنها را نسبت به این خدمات ترغیب کند. از این‌رو، ایجاد وفاداری در مشتریان مفهومی است که در کسب وکارهایی نظیر خدمات مالی همانند بانک‌ها، به مولفه‌ای مهم در موفقیت و بقا کسب و کار بدل شده‌است. بدیهی است در این فضای رقابتی تنها راه حفظ مشتریان، جلب اعتماد آنها و وفادارسازی مشتری است تا از آن برای افزایش سهم بازار و معرفی خدمات بهره بگیرند. طبق گزارش فوریس، افزایش ۵ درصدی در حفظ مشتری می‌تواند سودآوری شرکت را تا ۷۵ درصد افزایش دهد در حالی‌که جذب مشتری جدید، ۵ برابر هزینه برتر از حفظ مشتری موجود است.

هدف اولیه باشگاه مشتریان در صنعت بانکداری، ایجاد جاذبه تجاری برای مشتریان، جدا از سود و قرعه‌کشی متداول حساب‌های بانکی است. در حقیقت، عواملی همچون افزایش رقابت در بازار بانکی برای جذب مشتری، نیاز به ابزارهای نوین بانکی برای حفظ مشتری و لزوم توجه به رضایت مشتری به عنوان کلید اصلی موفقیت کسب و کار، ضرورت ایجاد باشگاه مشتریان را برای بانک ها ایجاب می‌کنند. علاوه بر این، راه‌اندازی باشگاه مشتریان و ثبت اطلاعات مشتری منبعی با ارزش از داده‌های شخصی مشتریان در اختیار بانک قرار می‌دهد که در کنار داده‌های موجود در بانک، می‌توانند به عنوان ابزار تحلیلی کارآمدی برای ارزیابی و شناخت رفتار مشتریان و یافتن وفادارترین مشتریان عمل کند.

باشگاه مشتریان، ابزاری استراتژیک برای افزایش وفاداری مشتریان در جهت ایجاد روابط بلندمدت است، به‌طوری‌ که، مشتریان عضو باشگاه، ضمن دریافت خدمات ویژه، امکان تبادل اطلاعات با بانک را خواهند داشت تا بدین طریق بانک‌ها با تعامل دوسویه، رابطه نزدیکی با مشتریان ایجاد کنند. تمامی این سیاست‌ها در راستای حفظ مشتری موجود و جذب مشتری بیشتر است که با اطلاع‌رسانی خدمات جدید و ترغیب به استفاده از شیوه‌های نوین بانکداری و با هدایت بانک اتفاق می‌افتد.

بر این اساس است که در ایران نیز راه‌اندازی باشگاه مشتریان وفادار مورد توجه بانک‌های مختلف کشور قرار گرفته تا از این طریق خدمات متنوعی را به مشتریان وفادار خود ارائه کنند و بیش از پیش در مسیر توسعه و افزایش سهم بازار گام بردارند.

استراتژی بانک ایران زمین در مشتری‌مداری

بانک ایران زمین ؛ در رعایت مشتری مداری دارای یک استراتژی قوی و روشن دارد و آن را به‌عنوان منشور اخلاقی  مشتریان خودنیز ترسیم نموده‌است و تحقق این واقعیت در رضایتمندی مشتریان از برآورده‌شدن خواسته‌ها و انتظارات آنها است.

و این رویکرد به‌عنوان یکی از محوری‌ترین عملکرد جزو  فرهنگ رفتاری و سازمانی این بانک قلمداد می شود.

بانک ایران زمین  به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی موفق  وکارآمد توانسته با ایجاد همدلی و استفاده بهینه از توانمدی‌ها و امکانات موجودش و همچنین  الگوبرداری ازعملکرد موفق و شایسته روز دنیا فرهنگ مشتری‌مداری را در این بانک به اجرا در آورد و آن طور که از شواهد بر می‌آید، همچنان در حال به روزرسانی  اهداف و نیل به چشم‌اندازهای مطلوب خود در تکاپو است.

بانک‌ها درارتباط با مشتریان خود  و با توجه به میزان خدمات، سپرده‌گذاری و توان اعتبــاری طبقه‌بندی و با ارائه خدمت مناســب آن‌ها را به افتتاح حساب، جذب و وفادارسازی تشویق می‌کند.

مشتری‌مداری یک استراتژی است که بر اساس آن یک کسب و کار، طراحی و توسعه و نحوه‌ ارائه‌ محصولات و خدمات خود را همسو با نیازهای امروز و فردای مشتریان انجام داده و ارزش اقتصادی ایجاد شده توسط یک بنگاه اقتصادی را در بلندمدت افزایش می‌دهد.

دراین راستا کارکنان بانک ایران زمین در خصوص مشتری‌مداری و حفظ کرامت انسانی مراجعان، خود را پایبند به منشور اخلاقی مطابق با مفاد تنظیمی بانک می‌دانند.

منشور اخلاقی این بانک که بیشتر مفاد آن در راستای مشتری‌مداری و تکریم ارباب رجوع است، کارکنان خود را موظف به انجام امور مشتریان با احترام و ارایه خدمات دراسرع وقت به آنهاست.

در ارزیابی بانک ایران زمین  ملاک سنجش عملکرد آنها، میزان رضایتمندی مشتریان است که به‌طورکلی تمامی این موارد تشریحی در بسترسازی وفاداری مشتریان و برانگیختن حس وفاداری آنان موثر خواهد بود.

به پیروی از آن هر رضایتمندی مشتری از کیفیت محصولات و خدمات مهم‌ترین عامل در وفاداری و تکرار خرید از یک فروشنده است.

مشتری ممکن است قیمت بالاتر و یا نکات منفی دیگر را تحمل کند اما مطمئنا کیفیت پایین کالا و خدمات را تحمل نخواهد کرد.

و درنهایت بانک ایران زمین معتقد است که از شاخص‌های اصلی جلب حمایت وفاداری مشتریانش در  ارائه خدمات روزآمد و استانداراد مقبول مشتریان با بهره‌گیری از فناوری‌های روز بانکداری نوین  الکترونیکی و دیجیتال می‌باشد.

 

برچسب ها: بانک ایران زمین, بنگاه های اقتصادی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/26863

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • “طنین باشکوه “فلک‌الافلاک”در قلب خرم‌آباد باسمفونی همدلی و هنر پس از سال‌ها انتظار به صدا درآمد”
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • در حمله تروریستی اسرائیل به ایران چه گذشت؟
  • مزیت‌ها و ضرورت‌های توسعه باتری‌های آبی(نیروگاه های تلمبه ای ذخیره ای)
  • مجوز زیست‌محیطی نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۴ مگاواتی پتروشیمی دهدشت صادر شد
  • دو میلیون تن خوراک، دو میلیون تن تولید، دو میلیون تن فروش در بوعلی
  • راه‌های نرفته صنعت پتروشیمی
  • شرکت ملی مس یکی از بهترین شرکت‌های معدنی کشور است
  • برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی پارس
  • تقدیر از فرمانده ارشد کمیته شرایط اضطراری منطقه پارس با حضور معاون وزیر نفت و استاندار بوشهر
  • روایت یک سال پرچالش و پرثمر برای بانک کارآفرین
آخرین اخبار
  • زنجیره ارزش نفت و گاز از نگاه دکتر شهاب دادگرنژاد مدیرعامل و نایب رییس هیات مدیره شرکت حفاری و اکتشاف انرژی (PEDEX)
  • چرا تشکیل وزارت انرژی راهگشا و ضروری است؟
  • نشست مشترک تأمین یوتیلیتی شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در فاز دو عسلویه
  • معرفی شرکت سهامی عام پروژه ارغوان گستر ایلام در بورس با نماد «شارپیلن»
  • پتروشیمی اروند صدرنشین عرضه اعتباری تیرماه ۱۴۰۴ شد
  • بیستمین کنفرانس بین المللی توسعه منابع انسانی؛ گامی بزرگ در توانمندسازی منابع انسانی کشور
  • نقش کلیدی رهبری و فرهنگ در آینده منابع انسانی
  • از قراردادهای نیمه‌تمام تا صادرات فرو ریخته؛ وزارت نفت و جفای آشکار به حقوق ملت
  • اعلام شعبه کشیک بانک توسعه صادرات ایران در روز شنبه اول شهریور ماه
  • رویکرد متوازن بانک توسعه صادرات ایران در حمایت از صنایع صادرات محور
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روز پنج شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۴
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملی در روز شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۴
  • نشست هماهنگی اورهال پتروشیمی ایلام برگزار شد
  • رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال

منهای اقتصاد
  • رکوردشکنی زائران همراه اولی در استفاده از خدمات دیجیتال
  • شرکت مخابرات ایران روزانه یک گیگ اینترنت رایگان به زائران اربعین در مرزها ارائه می‌دهد
  • فناوری تلفن همراه در ایران ۳۱ ساله شد
  • استاد فرشچیان دار فانی را وداع گفت
  • همراه اول؛ نخستین اپراتور خارجی با خدمات حضوری در فرودگاه نجف
  • استقرار پاورباکس‌های همراه اول در حرم‌های مطهر عراق
  • رونمایی همراه اول از بسته خدمات دیجیتال ویژه زائران اربعین

فیلم
    پیگیری ویژه امین‌نژاد برای تامین و ارسال یوتیلیتی پایدار به شرکت‌های هنگام و آپادانا
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در اولین روز حضور و بازدید میدانی محمود امین‌نژاد به همراه تعدادی…
    سه اتفاق خوب در هلدینگ خلیج فارس به روایت نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس
    فرهنگ اقتصاد _  حجت الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در دومین روز از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت،‌ گاز و پتروشیمی از غرفه گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس…
    تپش زندگی در قلب «سرو»؛ روایت خانواده سرو از اهدای زندگی
    فرهنگ اقتصاد _ در دنیای پرشتاب امروز، جایی که مسئولیت‌های فردی و سازمانی گاه ما را از توجه به نیازهای عمیق‌تر انسانی بازمی‌دارد، لحظاتی هستند که همچون چراغی پرنور،…
    هلدینگ خلیج فارس سهم بسزایی در صنعت پتروشیمی دارد و پیشران در این صنعت است
    اجلاس بین المللی نقش دیپلماسی در توسعه اقتصادی منطقه آزاد ماکو
    اولین صعود گروهی کوهنوردان هلدینگ نفت و گاز پارسیان به قله جهانی بیستون به میزبانی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه، کوهنوردان شرکت های زیرمجموعه…
    دکتر بهزادی: توسعه زنجیره پایین‌دستی کلید موفقیت صنعت پتروشیمی است / تجلیل از دکتر کریمی به پاس ارتقای سطح مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت پتروشیمی
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، دکتر بهزادی مشاور…


عکس
    بازدید مهندس عباس غلامی مدیر توسعه صنایع پایین‌دستی شرکت صنایع ملی پتروشیمی از غرفه شرکت پتروشیمی تبریز
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    دیدار نوفرستی مدیر بانکداری شرکتی بانک تجارت با دکتر میراشرفی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز در هجدهمین نمایشگاه ایران پلاست


     
    بازدید دکتر خلیلی‌نیا مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند از غرفه پتروشیمی تبریز

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب