دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۴ 2025-09-22
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

عملکرد مثبت بانک توسعه صادرات در تامین مالی و پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان | پیام مدیرعامل بانک سینا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس | بازگشت ساعت کار شعبه‌های بانک پاسارگاد به روال عادی | حساب دیجیتال چیست و چه مزایایی نسبت به حساب سنتی دارد؟ | تغییر ساعت کاری شعب بانک دی از ابتدای مهر ۱۴۰۴ |

کد خبر: 28569
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1401 - ۱۱:۲۶

شبکه های اجتماعی بانک ایران زمین/ فرصتی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان

شبکه های اجتماعی سبب شده اند تا ارتباط دورادور و اندک مشتریان با بانک مورد نظرشان ، به یک ارتباط گسترده و بی واسطه تر تبدیل شود. خصوصا اینکه یکی از راههای جلب اعتماد مشتریان در ارائه و پذیرش خدمات مالی ، ارتباط نزدیکتر و تعامل دوسویه است.

فرهنگ اقتصاد _ شبکه‌های اجتماعی به افراد این امکان را می دهد تا آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی به دست آورند. بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، معتقد است که زمین بازی را مشتری مشخص می کند و ایران زمین باید خدمت را آنجایی ارائه کند که مشتریان می خواهند.

در دنیای بانکها امروزه رفتار مشتریان مورد مطالعه قرار می گیرد و خواسته های آنها در شبکه های اجتماعی مورد مطالعه قرار می گیرد و بانک ها برای موفقیت در عرصه تنگاتنگ رقابت در جلب مشتریان بیشتر سعی دارند تا با ایجاد یک رابطه نزدیکتر و ارائه خدمات شخصی سازی شده، اعتماد مشتریان را جلب کنند. اما این رابطه باید فراتر از پشتیبانی باشد و ابزارهایی باید در اختیار مشتریان گذاشت تا ضمن بهره مندی از خدمات آنلاین ، در پس انداز ، سرمایه گذاری و خدمات شخصی سازی شده هم رضایت مشتریان را به خود جلب کنند.

در عصر دیجیتال مشتریان بانک ها به دنبال ارائه خدمات بانکی در بستر شبکه های اجتماعی هستند و با توجه به حضور گسترده کاربران دراین شبکه ها، فرصتی برای بانکها به وجود آمده تا برای ارائه خدمات به کسب و کارها و مشتریان وارد فضای شبکه های اجتماعی شوند.

آمارها نشان دهنده افزایش میزان استفاده از رسانه های اجتماعی است. امروزه میلیاردها نفر در جهان به شبکه های مختلف اجتماعی دسترسی دارند و از آنها برای انجام کارهای روزانه خود استفاده می کنند و این موضوع فرصت بی نظیری را برای تعامل مردم به یکدیگر، کسب و کارها و ارائه خدمات توسط شرکت ها، سازمان ها، شبکه بانکی و مالی فراهم کرده است.

استقبال از شبکه های اجتماعی توجه کسب و کارهای گوناگون را نیز به خود جلب کرده است. وجود این فضا بسیار تعامل آفرین است و فرصتی است که بانک ایران زمین آن را به غنیمت شمرده و در راستای سیاست گذاری های مشتری مدارانه خود به این امر پرداخته است.

خدمات متعددی در جهت رضایت مشتریان بانک ایران زمین طراحی شده که از جمله آنها می توان به خدمات پرداخت قبض و خرید اینترنی به صورت غیرمستقیم از طریق شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

البته فضای شبکه های اجتماعی بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین است و ارائه خدمات مالی و بانکی در بستر شبکه های اجتماعی هنوز شکل منسجمی ندارد اما از آنجا که بزودی ارائه خدمات مالی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به یک ضرورت تبدیل خواهد شد، الزام توجه به این حوزه برای صنعت بانکداری کشور احساس می شود و این امر در افق نزدیک برنامه های بانک ایران زمین قرار دارد.

ارائه خدمات بانکی بر بستر شبکه های اجتماعی باید به استاندارد نزدیک شود و برای جلوگیری از ریسک های احتمالی در خرید ها در فضای شبکه های اجتماعی مانند تلگرام یا اینستاگرام لازم است که درگاه های بانکی در شبکه های اجتماعی راه اندازی شود و خدمات مالی به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.

خدماتی مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت به صورت غیر مستقیم و از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه شده که مورد استقبال مشتریان نیز قرار گرفته است . البته هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نشده است.

از دیگر موارد استفاده بانک ایران زمین از شبکه های اجتماعی ، مبحث اطلاع رسانی به مشتریان است که در آن سعی شده تا از نظرات مشتریان برای بهبود عملکرد و فرایندها استفاده شود.

بانک ایران زمین با هدف ایجاد رابطه مستقیم بین بانکداری دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و تجربه مشتری حضور خود را در شبکه های اجتماعی گسترش داده تا بتواند سرویس و خدمتی را ارائه بدهد که در واقع برداشتی هوشمندانه از روند ارتباط مشتری با بانک و سایر کسب‌وکارها است.

بانک ایران زمین به منظور ایجاد ابزاری یکپارچه برای شناساندن بهتر و بیشتر امکانات و خدمات خود به مشتریان فعلی و آینده، دومین اپلیکیشن خود را با نام «همیار بانک ایران زمین» برروی سیستم عامل اندروید راه اندازی کرد.

براساس اعلام معاونت فن‌آوری اطلاعات بانک اپلیکیشن «همیار بانک ایران زمین» در راستای معرفی هرچه بهتر و کاملتر امکانات و خدمات بانک طراحی و تولید شده است.

منبع : طلانیوز

برچسب ها: بانک ایران زمین, شبکه های اجتماعی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/28569

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • طرح «پزشک‌یار» بانک دی، تسهیلات بدون سقف ویژۀ فعالان حوزه سلامت و پزشکی
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملی در روز شنبه یکم شهریورماه ۱۴۰۴
  • میزبانی بانک مسکن استان خراسان رضوی از زائران حضرت امام رضا(ع)
  • جشنواره بزرگ بانک صادرات ایران ویژه فرهنگیان و بازنشستگان با جوایز میلیاردی آغاز شد
  • سهمیه بنزین شهریور بامداد شنبه در کارت‌ها شارژ می‌شود
  • پزشکان متعهد با دم مسیحایی ، مصداق آیه ۳۲ سوره مائده هستند
  • اعلام شعب کشیک بانک ایران زمین در استان های تهران و البرز در روز شنبه یکم شهریور ۱۴۰۴
  • برگزاری هشتمین اجلاس سراسری تکریم از چهره‌های نامی صنعت کشور / سیاوش میرحاجی چهره نامی صنعت و اقتصاد کشور
  • در راستای مسئولیت اجتماعی پتروشیمی پارس؛ پایان مرحله نخست عملیات لایروبی سد بستانو عسلویه
آخرین اخبار
  • تبریک مدیرعامل بانک تجارت به هلدینگ خلیج‌فارس در پی کسب رتبه ۱۲ رده‌بندی جهانی ICIS
  • عملکرد مثبت بانک توسعه صادرات در تامین مالی و پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان
  • پیام مدیرعامل بانک سینا به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس
  • کسب نشان سیمین دو ستاره توسط پتروشیمی پردیس در هشتمین همایش ملی کیفیت
  • بازگشت ساعت کار شعبه‌های بانک پاسارگاد به روال عادی
  • حساب دیجیتال چیست و چه مزایایی نسبت به حساب سنتی دارد؟
  • تغییر ساعت کاری شعب بانک دی از ابتدای مهر ۱۴۰۴
  • همکاری مشترک بانک تجارت و وزارت کار برای حمایت از صنعت پوشاک
  • بانک رفاه کارگران سهام تعدادی از شرکت‌های بورسی خود را به فروش می‌رساند
  • بازگشت ساعات کاری واحدهای بانک سپه از سه شنبه اول مهر ماه
  • نقش برجسته و ماندگار بانک شهر در قهرمانی تاریخی کشتی ایران
  • اپلیکیشن “بله” بازوی هوشمند طرح کالابرگ شد/ از استعلام موجودی تا پاسخگویی به کاربران
  • پیام مدیرعامل بانک ملت به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس
  • تغییر ساعات کاری واحدهای صف و ستاد بانک توسعه تعاون از ابتدای مهرماه
  • آریاساسول موفق به دریافت تندیس زرین نوآوری در نهمین جشنواره نوآور برتر ایرانی شد

منهای اقتصاد
  • حضور همراه اول با راهکارهای نوین دیجیتال در الکامپ ۱۴۰۴
  • فراخوان عمومی تامین‌کنندگان دوربین و تجهیزات هوشمند الکترونیک
  • پویش مسوولانه «مهر همراهی» با تجربه دیجیتال در باغ کتاب تهران رقم خورد
  • بالاترین نشان مسوولیت اجتماعی کشور به همراه اول تعلق گرفت
  • ” روایت دردناک یک خانواده در مشهد”
  • تقدیر از همراه اول به پاس ارائه خدمات ویژه اربعین
  • ​«تو نیستی»، اثری ماندگار با نوای پرواز همای

فیلم
    محمد شریعتمداری از دلایل کسب رتبه تاریخی هلدینگ خلیج‌فارس در رده‌بندی معتبر جهانی ICIS می‌گوید


     
    فعالان بازار سرمایه، پتروشیمی اروند را زیر ذره‌بین بردند
    مراسم معنوی شب قدر در مجتمع پتروشیمی اروند با حضور مدیران ارشد و مسئولین شهرستان برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در این مراسم که شامگاه نوزدهم ماه رمضان با حضور کارکنان مجتمع پتروشیمی…
    برگزاری دوره آموزشی "توسعه ی قابلیت های سازمانی - PCSR " در شرکت پتروشیمی نوری
    فرهنگ اقتصاد _ در این دوره که به میزبانی اداره آموزش شرکت و با همکاری امور راهبرد، عملکرد و ریسک برگزار شد مفاهیم مرتبط با استراتژی و معماری…
    یک استراتژی برد-برد برای مصرف گاز خانوار + ویدئو
    فرهنگ اقتصاد _ دکتر علی امرایی، مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، اعلام کرد: در سال گذشته، این شرکت تقریباً یک‌سوم سال را با قطعی برق و گاز مواجه بود؛ اما امسال با…
    از پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات کاشانه امید خلیج فارس تا صدور مجوز بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه


     
    پایان خوش ایران اکسپو ۲۰۲۵ برای بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران / انتخاب گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان شرکت برتر صادرات گرا در اختتامیه این رویداد


عکس
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری گرامیداشت هفته دفاع مقدس


    فرهنگ اقتصاد _ گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیران و کارکنان شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

    گزارش تصویری این مراسم را در اینجا مشاهده نمایید.
    بازدید مدیرعامل پتروشیمی پارس از پتروشیمی دماوند
    افتتاح اولین مدرسه انعطاف‌پذیر استان بوشهر به‌همت شرکت آریاساسول
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پلیمر آریاساسول، این رویداد با حضور مدیرعامل شرکت پلیمر آریاساسول، مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر، امام جمعه شهر…
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب