” بلیت امنیتی” بانک ایران زمین در راستای افزایش امنیت حسابهای بانکی مشتریان
یکی از سری خدمات بانکداری دیجیتال سرویس سیار (موبایل بانکینگ) است در واقع گونهای از روشهای پرداخت جدید است که با بکارگیری اصولی و متناسب آن، میتوان هزینههای بانکی را به شدت کاهش داد.
فرهنگ اقتصاد _باید در نظر داشت پیشرفت تکنولوژی و فناوری اطلاعات منجر به تحولات گسترده در صنعت بانکداری بویژه حوزه ی بانکداری الکترونیکی گردیده است و در روند این دگرگونیها فناوری نوین بی سیم در ارائه بانکداری سیار تحت عنوان “موبایل بانکینگ” یکی از روشهای پرداختی جدید است که با بکارگیری این فناوری با مزایای ازجمله کاهش هزینه های بانکی ، رضایت مشتریان به دلیل سهولت در دسترسی به تراکنشهای مالی در هر زمان و مکان که با حداقل ابزار مورد نیاز یک دستگاه تلفن همراه به جای مراجعه حضوری و اتلاف وقت، انرژی و هزینه می باشد.
به تعبیری “موبایل بانکینگ” متد جدیدی در دنیای رقابت بانکداری نوین امروز هست که یکی از ضروریات ماندگاری؛ دربانکداری نوین بشمار می آید.
برهمین اساس بانکها می بایستی با اجرای برنامههای نوین بانکی و همچنین سازوکارهای مدیریت بهینه در صرف هزینهها ضمن بهرهگیری از فناوریهای جدید ومتنوع درصدد کاهش کمترین هزینه ها نیز برای بانک باشند.
شایان ذکر است استفاده از “موبایل بانکینگ”هزینه بانکی را به شدت کاهش میدهد و از سوی دیگر رضایت مشتریان در آسان یابی خدمات بانکی را بطور مطلوبی فراهم میسازد.
در این راستا آنچه از الزامات ضرورت می نماید؛ بانکها در ارائه سرویسهای منطبق بر فناوریهای نوین از جمله بانکداری سیار را باید بطور پیوسته درانطباق با انتظارات متغیر مشتریان و در جهت تامین رضایتمندی آن اقدام نمایند.
تحقق این امر با ارتباط دائم و لحاظ نمودن رویکردهای مشتری مداری امکان پذیر است بگونه ی که همواره نیازمند مدیریت ارتباط با مشتری بصورت آگاهانه می باشد.
از مزایای دیگر بکارگیری این روش در بانکها این است که ریسکهای موجود را در پرداختهای خرد وبانکداری به حداقل رساندهاست؛بطوریکه این همکاری ضمن تقسیم هزینهها در بین بانکهای مختلف، هزینه هر بانک را نیز در بهرهگیری از بانکداری الکترونیک و سیار را کاهش میدهد.
و اما نکته اساسی که در زمینه ارائه خدمات نوین بانکداری باید درنظرداشت این است که رعایت امور مشتری مداری و رضایتمندی مشتریان دربهره گیری یکسان ازسرویسهای مبتنی بر تجارت از جمله خدمات سیار در محوریت امور باشد بطوریکه این سرویسها صرفا محدود و محصور به مشتریان خاص وسود آور نشود بلکه در جهت برابری رقابت و حفظ حرمت از آنها باشد.
این بهره مندی از فناوریهای “موبایل بانکینگ” باید بصورت همه گیر و با درنظرگرفتن و رعایت تمامی اصول بازاریابی، توزیع و راهبردهای فناوری و اصول مشتری مداری انجام بپذیرد.
امنیت خدمات سیار:
با رشد فراگیر فناوری تلفن همراه در دهۀ اول قرن اخیر موجب شد اتحادیه جهانی مخابرات فناوریهای ارتباطات سیار را پیشران رشد “فاوا “در جهان نامگذاری نماید.
ورود این فناوری به کشور ما همانند هر فناوری نوظهور دیگر موجب تحول در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی- فرهنگی، سیاسی و دفاعی- امنیتی گردیداست.
در عصر حاضر توجه همه شرکتها و موسسات مالی به دنبال ارائه خدمات مطلوب و سریع به همه شهروندان با استفاده از این فناوریهای نوین می باشند.
از مهمترین مزایای این سیستم عامل ها می توان به هوشمندی، کاهش ترافیک شبکه و دسترسی محلی به داده ها اشاره کرد.
اما به دلیل قرار گرفتن این سیستم عاملها در محیط های ناشناخته و غیرقابل پیش بینی وهمچنین در معرض تهدیدات جدی از جانب میزبان ها و موجودیت های دیگر قرار می گیرند به همین جهت امنیت سیستم عامل های سیار مهمترین چالشی است که از گسترش و کاربرد واقعی آنها جلوگیری کرده است.
در همین راستا بانکهای دولتی و خصوصی سعی میکنند که با ارائه نرمافزار نوین و به روز بتوانند نظر مشتریان خود را جلب کنند.
شایان ذکر است بانک ایران زمین نیز این سرویس را بنابر سیاست گذاری راهبردی رشد و توسعه خدمات نوین بانکی خود و بادر نظر داشتن ارتقای بیشتر امنیت کاربران؛ سامانههای همراه بانک و بانکداری الکترونیک با سازو کاری جدیدی را راه اندازی نموده است؛ به منظور جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز از سپردههای مشتریان این خدمات نوین ارائه می گردد.
برهمین اساس بانک ایران زمین با هدف جلوگیری از کلاهبرداری و به منظور افزایش امنیت حسابهای بانکی مشتریان خود، اقدام به راه اندازی خدمات نرمافزاری با نام “بلیت امنیتی” پرداختها کرده است.
یادآور میشود بهرهگیری ازاین فناوریها علاوه بر تلاش برای به کارگیری بهینه توام با امنیت خدمات دیجیتال با رویکرد های حفظ امنیت اطلاعات کاربران را هم مدنظر قرار گرفته شده است.
این نرمافزار از اواخر سال گذشته توسط بانک ایران زمین اجرایی شده است.
سرویس” بلیت امنیتی” در بانکها :
در تشریح استفاده از این خدمات بانکی باید اشاره داشت: که کاربران باید این کد را در قسمت مربوط به بلیت امنیتی وارد نمایند تا صرفا در صورت صحیح بودن کد امکان انتقال وجه انجام بپذیرد
این سرویس به منظور ارتقای امنیت کاربران سامانههای همراه بانک و بانکداری الکترونیک و نیز به منظور جلوگیری از برداشتهای غیر مجاز از سپردههای مشتریان ارائه شده است.
از سال گذشته کاربران اینترنت بانک و همراه بانک ایران زمین در زمان استفاده از سرویس انتقال وجه به صورت داخلی، پایا، پرداخت قبض و خرید شارژ از طریق سپرده، یک کد تحتعنوان” بلیت امنیتی” را از طریق پیامک دریافت میکنند.
لازم بذکراست این سامانه در کنار نرم افزار رمزساز ایران زمین که به افزایش امنیت بیشتر نقل و انتقالات وجوه این بانک نیز کمک زیادی میکند.
مشتریان بانک ایران زمین می توانند جهت سهولت برای دریافت بلیت امنیتی از اپلیکیشن رمز ساز ایران زمین هم استفاده کنند.
به اشتراک بگذارید:
لینک خبر: