دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ 2025-11-17
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا | بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی | استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر | اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار» | بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است |

کد خبر: 82035
تاریخ انتشار: 20 شهریور 1400 - ۲۰:۲۷

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران/

کالاکارت با طرح‌های مشابه خود چه تفاوتی دارد؟

کارت اعتباری از سوی بسیاری از بانک‌ها ارائه می‌شود، اما کالاکارت بانک مهر ایران مشخصاتی دارد که آن را از طرح‌های مشابه خود متمایز می‌کند.

فرهنگ اقتصاد _به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، کالاکارت یک کارت اعتباری خرید کالا و خدمات است که برای افزایش قدرت خرید مردم و تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال طراحی شده است. شاید در نگاه نخست این‌گونه به نظر برسد که تعداد دیگری از بانک‌ها نیز کارت اعتباری ارائه می‌کنند و این طرح چیز جدیدی برای ارائه ندارد؛ اما کالاکارت ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که آن را از طرح‌های مشابه خود متفاوت می‌کند. کارمزد؛ فقط ۴ درصد!/ نرخ کارمزد سالانه کالاکارت فقط ۴ درصد است. یعنی اگر کسی یک کالاکارت ۳۰ میلیون تومانی با اقساط ۱۲ماهه دریافت کند، تنها یک میلیون و۲۰۰هزار تومان کارمزد پرداخت می‌کند و اقساط ماهانه وی ۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان می‌شود. در صورتی که همین فرد اگر قرار بود کارت اعتباری ۱۸ درصدی با همین مبلغ و تعداد اقساط دریافت کند، باید ۵میلیون و ۴۰۰هزار تومان کارمزد پرداخت می‌کرد و مبلغ هر قسط او نیز ۲میلیون و ۹۵۰هزار تومان می‌شد. تنوع در تعداد اقساط؛ از ۶ تا ۳۶ ماه/ برای اینکه مشتری بتواند بر اساس توان بازپرداخت خود تصمیم‌گیری کند و دست وی در برنامه‌ریزی مالی باز باشد، کالاکارت بانک مهر ایران با دوره‌های بازپرداخت متنوع طراحی شده است. این طرح در بازه‌های زمانی ۶، ۹، ۱۲، ۱۸، ۲۴ و ۳۶ماهه قابل بازپرداخت است. نیازی به سپرده‌گذاری نیست/ برخی از بانک‌‌ها برای ارائه کارت‌های اعتباری به مشتریان، ایجاد معدل حساب را ملاک قرار می‌دهند. یعنی مشتری باید در یک بازه زمانی مشخص، مبلغ تعیین شده‌ای را در حساب خود داشته باشد تا در نهایت معدل حساب لازم برای وی ایجاد شده و بتواند نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کند. این در حالی است که برای دریافت کالاکارت بانک مهر ایران چنین شرطی وجود ندارد. هر شخصی قادر است بدون نیاز به ایجاد هر گونه گردش حساب، کالاکارت مورد نیاز خود را دریافت کند. دوره تنفس و مهلت استفاده/ کارت‌های اعتباری موجود در شبکه بانکی دوره تنفس اندکی دارد؛ مثلاً در یک نمونه تنها ۷ روز دوره تنفس برای یک کارت اعتباری در نظر گرفته شده است. این در شرایطی است که کالاکارت بانک مهر ایران یک ماه دوره تنفس دارد. افزون بر این، مهلت استفاده از کارت در طرح‌های مشابه محدودیت دارد؛ اما این موضوع در رابطه با کالاکارت صدق نمی‌کند و مشتری می‌تواند هر زمان که تمایل داشت نسبت به استفاده از کارت و خرید اعتباری کالا اقدام کند. البته پس از یک ماه دوره تنفس، دریافت اقساط از سوی بانک آغاز می‌شود. پذیرندگان متعدد/ برخی از کارت‌های اعتباری که از سوی بانک‌های مختلف ارائه می‌شود، پذیرندگان مشخص و محدودی دارد. این موضوع مشتری را ناگزیر به خرید از یک یا چند پذیرنده خاص می‌کند و به این صورت قدرت انتخاب وی محدود می‌شود. این در حالی است که تا لحظه تنظیم این گزارش بیش از ۲۲هزار پذیرنده در شهرهای مختلف کشور طرف قرارداد کالاکارت بانک مهر ایران شده‌اند و این تعداد به‌طور مستمر در حال افزایش است. این پذیرندگان از نظر نوع کالایی که می‌فروشند و خدمتی که ارائه می‌کنند نیز تنوع بالایی دارند. لوازم خانگی، فروشگاه‌های اینترنتی، کالای دیجیتال، فرش، مبلمان، پوشاک، آموزشگاه‌های مختلف، مراکز درمانی، بیمه‌ها، لوازم یدکی خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی و… همگی جزو پذیرندگان کالاکارت به شمار می‌روند و مشتریان قادرند بنا به نیاز خود از آن‌ها کالا یا خدمت دریافت کنند. استقبال گسترده مردم/ مجموعه آنچه ذکر شد باعث می‌شود تا کالاکارت یک کارت اعتباری کاربردی با مزایای مختلف باشد که تفاوت‌های چشمگیری نسبت به کارت‌های اعتباری سایر بانک‌ها دارد. همین دلایل نیز باعث استقبال گسترده مردم از این طرح شده؛ به‌طوری که تا کنون بیش از یک میلیون و ۸۶۰هزار کالاکارت به متقاضیان ارائه شده است.

 

برچسب ها: بانک قرض الحسنه مهر ایران

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/82035

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • شعبه دیجیتال بانک ملت رونمایی شد/ بهره گیری عملیاتی از هوش مصنوعی در حوزه بانکداری
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه ششم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روز پنجشنبه سیزدهم شهریورماه
  • لیست شعب کشیک بانک سپه در روزهای ۳۰ مردادماه و یکم شهریورماه
  • اعلام اسامی شعب کشیک بانک ملت در روز شنبه اول شهریورماه
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در روز پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ماه اعلام شد
  • بانک دی، قدردان فرشتگان سپیدپوش در کنار قهرمانان ایثار
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • آیا سرپرست جدید پتروشیمی کرمانشاه حتی یک روز سابقه فعالیت اجرایی در پتروشیمی دارد؟
  • شتاب در توسعه زیرساخت‌های بندر پتروشیمی پارس
  • سرمایه گذاری‌های هوشمندانه بیمه پاسارگاد در حوزه ساختمان
  • افزایش سرمایه بانک کشاورزی موجب رشد و شکوفایی تولید در کشور می‌شود
  • طرح «پویش» بانک مسکن تا پایان آبان‌ماه تمدید شد/ فرصتی مناسب برای بازپرداخت اقساط
آخرین اخبار
  • اجرای طرح کارا ویژه بخشودگی جرائم تسهیلات معوق در بانک سینا
  • دریافت تندیس برنزین پیشتازان بهره‌وری معادن و صنایع معدنی
  • بررسی اهمیت، وضعیت و جایگاه تطبیق مقررات در شرکت‌ها و سازمان‌های غیربانکی
  • استفاده از ظرفیت بانکداری شرکتی برای جذب منابع جدید در بانک مسکن/ توسعه مذاکرات بازاریابی در مسیر تعاملات موثر
  • اعلام اسامی برندگان پویش «دی؛ روایت خانواده‌های ایثار»
  • بانک کشاورزی محور تحقق امنیت غذایی و خودکفایی کشور است
  • رشد ۵۰ درصدی تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی/ حل مشکلات واحدهای تولیدی و حمایت از فناوری‌های نوین در صدر اولویت‌های بانک کشاورزی
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • انتصاب «احمد مالکی» به عنوان معاون اعتبارات و وصول مطالبات بانک شهر
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک ملی ایران و علی‌بابا / گام تازه برای حضور قدرتمند در اقتصاد دیجیتال
  • هشدار درباره کلاهبرداری از طریق آگهی استخدام غیرواقعی
  • شتاب گیری تحول در بیمه دی با رویکرد نوآورانه
  • چگونه بیمه دی با هوش مصنوعی از رقبا پیشی گرفت؟
  • روایت تحول آرام اما عمیق بیمه دی در دوران مدیریت دکتر هادی عبداللهی
  • اعتماد پنج‌میلیون بیمه‌شده درمان، پشتوانه ورود بیمه دی به بازارهای جدید بیمه‌ای

منهای اقتصاد
  • روایت تازه‌ای از تجربه دیجیتالی مشترکان همراه اول
  • در دیدار مهندس جعفرپور با فرماندار شهر تهران برهم‌افزایی نهادها برای اجرای پروژه ملی فیبر نوری تأکید شد
  • رونمایی از «شارژ حامی» در نمایشگاه کیش اینوکس
  • روز شلوغ همراه اول در دومین روز از نمایشگاه کیش اینوکس
  • آغاز ششمین دوره طرح پژوهانه همراه اول
  • همراه اول میزبان هکاتون تخصصی امنیت هوش مصنوعی
  • همکاری همراه اول و توانیر با هدف تحول دیجیتال در صنعت انرژی ایران

فیلم
    نگاهی به روز شلوغ خلیج فارس در روز چهارم ایران اکسپو ۲۰۲۵/ تقدیر سخنگوی قوه قضاییه و معاون رئیس‌جمهور از نقش هلدینگ خلیج‌فارس در صادرات کشور
     
    پیام تسلیت شریعتمداری در پی حادثه تلخ بندرعباس تا افزایش تولید و فروش بوعلی در نخستین ماه سال
    صنعت بیمه به دنبال جلب رضایت بیشتر مشتریان است + فیلم
    فرهنگ اقتصاد _ علی جباری در گفتگویی گفت: دغدغه رضایتمندی برای شرکت های بیمه ای یک دغدغه الزامی بوده و به عبارت بهتر امروزه صنعت بیمه نیاز به جلب رضایت مردم دارد که…
    مانور عملیات آب رسانی به ماشین های آتش نشانی در زمان قطع منابع آب از شرکت تامین کننده تیرماه ۱۴۰۴
    الزام ساختمان‌های نوساز به احداث نیروگاه خورشیدی پشت بامی
    فرهنگ اقتصاد _ محسن ذبیحی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت توانیر با سازمان نظام مهندسی ساختمان در اواخر مرداد امسال، اظهار داشت: در این تفاهم نامه مقرر…
    تپش زندگی در قلب «سرو»؛ روایت خانواده سرو از اهدای زندگی
    فرهنگ اقتصاد _ در دنیای پرشتاب امروز، جایی که مسئولیت‌های فردی و سازمانی گاه ما را از توجه به نیازهای عمیق‌تر انسانی بازمی‌دارد، لحظاتی هستند که همچون چراغی پرنور،…
    مراسم معنوی شب قدر در مجتمع پتروشیمی اروند با حضور مدیران ارشد و مسئولین شهرستان برگزار شد
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در این مراسم که شامگاه نوزدهم ماه رمضان با حضور کارکنان مجتمع پتروشیمی…


عکس
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب